Gå til innhold

Hvordan finansierer dere bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tar litt hver måned.. vet ikke om vi får dekket noe ennå, selv om vi håper på litt hjelp fra foreldre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tatt på oss en jobb annenhver helg som vi gjør sammen og pengene vi får inn der , finansierer bryllupet vårt

Skrevet

Sparekontoen, men nå fikk vi høre at vi blir bra sponst så da blir det litt igjen på kontoen også :)

Skrevet

Vi satt av 30.000 av feriepengene for sommeren 2006 og så tar vi resten nå til sommeren. Prøver også å overføre noe de mnd vi ikke bruker så mye penger. Så jeg tror faktisk vi går i pluss :)

Skrevet

Det betaler foreldrene våres. 50-50. Trodde det var vanlig jeg...

Skrevet

Nei Anonym, nå må du gi deg!!! Det er IKKE vanlig at foreldre betaler barnas bryllup. Det var nok det en gang i tiden, men det begynner å bli ganske så lenge siden, ja.

Min personlige mening er at brudeparet selv bør kunne betale for bryllupet sitt, men vet at mange får bidrag fra foreldre. Jeg ville ikke under noen som helst omstendighet tatt i mot økonomisk hjelp fra foreldrene mine til mitt bryllup, men forstår at andre gjør det. Her er det selvfølgelig også store forskjeller på hvordan familiene er stilt økonomisk og en del av dette spørsmålet har noe med tradisjon å gjøre.

Jeg synes det er en uskikk å forvente økonomisk hjelp fra foreldre, men dersom man får pengehjelp, så bør man være veldig takknemlig.

Er litt i tvil om anonym over her mente det h*n skrev i innlegget sitt, kanskje det nettopp var ment som en provokasjon - og jeg gikk rett på...

Min mann og jeg betalt forøvrig vårt bryllup selv.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Spare, spare og atter spare.... Lever veldig nøkternt for tiden og sparer alt vi kan. Dette begynte vi med 9 mnd før bryllupet.

Vi får i tillegg noe penger fra begge foreldreparene, men vi har spart slik at vi skal klare alt selv, det vi får kommer bare i bonus :-)

Skrevet

Vi snakket med banken, som lot oss skru ned hvor mye vi betalte på lånet i det halvannet året som gikk fram til bryllupet. Slik fikk vi spart over 70 000 på egenhånd. I tillegg fikk vi litt hjelp fra foreldre, som bryllupsgave.

Skrevet

Satser på og greie og betale alt selv. Har spart opp 40000 til nå, prøver og sette inn litt på felles sparekonto hver måned! D vi eventuelt får fra foreldre, ser vi heller på som en ekstra bonus, skal ikke være avhengig av at dem spøtter i penger i allefall ;-)

Skrevet

Trodde vi skulle betale alt selv, men så kommer foreldrene våre å sier de vil vi skal ha en stor og fin fest, så da betaler de. Vi betaler kjoler, pynt osv selv, men så utrolig heldige vi er, selve festen kommer på ca 70

Skrevet

Det var et alvorlig ment innlegg.... jeg vet jo at det finnes mange som betaler bryllupet selv. men jeg trodde faktisk det var vanligst at foreldrene betaler. Det er iallefall tilfellet med alle mine venner/ familie. Synes det er en hyggelig tradisjon jeg. Og det er faktisk heeeelt vanlig. Og ja! Klart jeg er takknemlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...