Havhesten Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Vesla er 3 uker og spiser fint gjennom dagen og er fornøyd. Hun sover mye, minst 2 lange økter. Prøver å holde henne våken om ettermiddagen for at hun skal sovne om kvelden. Den siste uka har hun begynt å skrike rundt 19, 20 og gir seg ikke. Tilbyr pupp, hun suger begjærlig, men når melken begynner å strømme begynner hun å skrike rasende. Hva betyr dette? Er hun ikke sulten? Dette gjentar seg hver gang hun får pupp. Vi begynte med smokk for noen dager siden, dette lindrer noen ganger, hun sutter frenetisk, men holder ikke gråten unna lenge. Jeg prøver å legge meg sammen med henne ca 21, 2130, men det tar lang tid med gråt og byssing før hun faller til ro. Pupp tar hun ikke før hun nærmest halvsover. Jeg er i villrede hva jeg skal gjøre eller om det er for tidlig å "gjøre" noe iforhold til leggetider osv. Håper noen har et godt råd til meg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 opplevde ddet samme. gikk over etterhvert. vet ikke helt hva det var. kanskje litt mageondt, for det har de aller fleste spedbarn de første mnd.
Yara Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Kan være magen. Men vi opplevde det samme, og for oss var løsningen å legge henne tidligere. Hun var rett og slett overtrøtt... Så jeg la henne litt før denne perioden pleide å starte:) Det er kanskje verdt å prøve?
ukjent Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Vei på HS. Gi evt mme etter amming om kvelden og se om det hjelper. Jeg ga mme selv til amminga stabliserte seg. For at det ikke skal gå utover produksjonen må du alltid gi mme etter amming. Du bør amme ofte ca hver time på dagtid, og evt gi litt mme på kvelden.
Havhesten Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2007 Takk for svar, det skal jeg prøve. Problemet er at hun bare vil sovne ved siden av meg om kvelden, dvs jeg må legge meg samtidig. På dagen sover hun gjerne alene. Litt irriterende, men hun trenger vel nærheten.
ukjent Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 blingsa nok litt her,sorry. prøv et par skjeer avkjølt fennikelte i forb med amminga. det hjelper på magen
Yara Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 Jeg ville ikke gitt mme sånn uten videre. Iallefall ikke uten å ha veid først. Mest sannsynlig har du nok melk. Men det vet jo ikke jeg noe om da, så det kan jo være verdt å veie føst hvis du vurderer mme. Klarer du ikke legge deg nedpå litt med henne og ta deg en liten hvil da, også sniker du deg unna når hun våkner? Tenk på det som en kosestund liksom.
~Simelisa & Marina~ Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Dette høres veldig ut som kveldskolikk, prøv å gi minifom før hvert måltid og se om d virker, eller så lager du sukkervann som også hjelper mot luftsmerter...da tar du 1ss sukker pr dl med vann... Virker ikke dette får du prøve å gi barnet et litt varmere bad enn vanlig for det å er med å hjelpe på luftsmerter... Håper noe hjelper og dere for en roligere kveld... MVH
adelia*termin 18/10* Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Slenger meg på minifom og sukkervann rådet du har fått over her.. Begge deler har hatt god virkning her:)
Fødemaskinen Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Sånn har gutten min vært lenge.... Samme tid hver kveld. Klassifiseres vel som kolikk. Prøv sukkervann, det fungerer veldig veldig bra her iallefall. Mulig hun er overtrøtt, og en ide kan være å ikke holde henne våken på ettermiddagen, men la henne sove. Søvn avler søvn! Rutiner får komme når barnet er større. Ang å sovne sammen med barnet, må det gjøres her ennå og haner 3 mnd... Så smør deg med tålmodighet:) Lykke til!
allergibarn Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Begge våre barn har hatt sånn "kveldskolikk" og det som hadde best effekt var Minifom før pupp på ettermiddag og kveld. Minstemann ble også mye bedre da jeg sluttet å drikke kumelk og spise produker med masse melk i. Minifom er ikke skadlig, og hjelper utelukkende på tarmene. Men du bør gi det hver dag for å oppnå effekten. Skal gis før amming Fenikkelte eller ammete kan gis på t-skje hvis hun har magesmerter, hjelper rimelig fort. Du kan gi 3 t-skjeer om gangen. Prøv å drikk ammete du også, tre kopper om dagen så får hun i seg fennikel i morsmelka. Lykke til :-)
Havhesten Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2007 takk for svar! kanskje jeg skal la henne sove ja, men da sover hun virkelig nesten hele dagen.verdt et forsøk
Havhesten Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2007 Takk for svar alle sammen! skal forsøke minifom, sukkervann og fenikkelte :-) hun har forresten ikke bæsjet på flerer dager, kan så små få forstoppelse av kun mm? det er vel for tidlig å gi sviskesaft? hjelper det om jeg spiser svisker, dvs hun får det gjennom mm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå