Gå til innhold

Må jeg gi han fra meg i 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det når faren har pappa permisjon når vi ikke er sammen? Nå er det slik at han har litjen annenhver helg og en dag i uka..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere har blitt enige om at pappan skal ut i permisjon med barnet? Da er han med barnet på dagtid til du komer hjem, eller pappan kan ha han hele tide alene.. dette er da noe du selv bestemmer..

Skrevet

Pappaen har ikke rett på permisjon når dere ikke er sammen. Når du er alene så sier det seg selv at det er du som skal ha de ukene..

Skrevet

har dere blitt enige om at pappan skal ha permisjon???

Skrevet

Da vi bodde sammen ble vi enige om at han skulla ha de 6 ukene med permisjon etter min permisjon er ferdig..

Han er fremdeles bestemt på at han skall ha denne permisjonen å at jeg da får ha litjen annenhver helg og en dag i uka..

Kan han virkelig kreve dette?

Hadde ikke tenkt åver dette før jeg fikk spm på trygdekontoret om faren skall ha pappa perm. ¨

Trodde vell egentli ikke dette var ett alternativ lengre nå som vi ikke er sammen..

Skrevet

For hvis dere har det så kan han bestemme selv hvor han vil ha barnet.. så JA, du kan måtte risikere å være borte fra barnet i 6 uker.

Men, for tredje gang: far har ikke rett på pappaperm når dere har flytta fra hverandre. Om du vil gi far perm så er det din sak, men da får jo far bestemme selv hvor han vil være med barnet.

Skrevet

nå når dere ikke er sammen er det et alternativ, da er det du so bestemmer og kan selv ta hele permisjonen.. Ta deg en tur på trygdekontoret, snakk med de og si at dere ikke er sammen lengre og at du skal ha hele permijonen så ordner det seg:) er du som nå har hovedansvaret og bestemmer...:)

Skrevet

Far kan ikke kreve noen ting så lenge dere ikke er samboere!

Skrevet

Men jeg forstod det på hun på trygdekontoret som at jeg måtte bli enig med barnefaren om han skulle han permisjon eller ikke..

Akkurat som at han kunne bestemme selv..

Skrevet

Mener bestemt at når dere har gått fra hverandre så kan du få permisjonen tilbakeført til deg. Barnet er selvsagt alt for lite til å være borte i 6 uker..

Skrevet

Han kan absolutt IKKE kreve å ha barnet i 6 uker... det ville blitt mye bråk om fedrene kunne kreve å få 6 uker av mors permisjon når man ikke er sammen. Så ta det helt med ro, så lenge du ikke vil blir det ikke det!! :o)

Skrevet

Skal han ha permisjon må dere bli enige om det. Skal han ikke ha det så trenger dere ikke være enige. Det er DU som bestemmer det nå når dere ikke er sammen!! Han får ikke barnet i 6 uker uten at du vil det!!!! :)

Skrevet

Eg har også fått eit inntykk av at faren må gi sitt samtykke i dei fleste saker så lenge man står oppført med felles foreldreansvar, også om man ikkje er samboare lengre, og ikkje har vert på meklingsmøte. Så da spørst det evt. kva dere blei einige om ved mekling.

Skrevet

Siden dere hadde blitt enige på forhånd om at pappan skulle ha pappaperm, selv om situasjonen da var annerledes, så syns jeg du skal gi han det. Det er en ypperlig mulighet for at far og sønn får en god start sammen og bli godt kjent. Det du kan gjør, er jo å si at han kan ha han på dagtid. Pappan har jo barnet kun en dag pr uke og anna hver helg hele tiden, så da kan du jo se selv hvordan det føles for han om du blir satt i den situasjonen. Barnet er jo hans også. Får mye igjen for å samarbeide...

Skrevet

Må bare understreke litt før jeg får pes her. Jeg mener ikke at barnet skal bli flytta hjem til pappa i seks uker, for så å komme hjem igjen. Så jeg ville fått i stand en avtale med faren. Kanskje at barnet skulle sove i sitt opprinnelige hjem, men være med pappa på dagtid eller andre løsninger som dere kan komme frem til i fellesskap.

Tror du vil svi for det i ettertid hvis du setter en blank strek over saken og bestemmer alt selv. Da kan du kanskje oppleve at pappa ikke samarbeider med deg senere en gang eller rett og slett ikke bryr seg om det du mener når barnet er hos han. (rutiner ol)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...