Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 .....for å legge på meg! Hadde aldri trodd at det skulle være SÅ vanskelig å få kiloene av! Hadde jo hørt at kiloene bare rant av, så jeg unnet meg det meste jeg ønsket å spise! Neste gang jeg er gravid kommer jeg til å leve på gulrøtter og fisk....... Niks snop.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Jasså, du var en av dem.. Mange gravide som tror kiloene bare renner av så de kan spise hva enn de vil! Herregud, så oppgitt jeg er over sånt! HVa med å tenke på å spise sunt for barnet du bærer da??? Jeg la på meg 10 kilo og alt gikk av på sykehuset. Jeg spiste vanlig sunt som jeg alltid har gjort, for jeg ville gi det lille barnet det beste utgangspunkt også.
Mamma til tre gutter Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 eg trudde ikke alle kiloene rant av meg.. men eg la på meg 29 kilo fordi..og eg spiste sunt!!! hadde masse vatne i kroppen... 20 av dem forsvant på 1.5 måned men dem avdre ni er der forsatt.. men eg er litt stolt over dem, er bare eit bevis på at eg har født... ( noen legger på seg mer enn andre uansett hvor mye sunt dem spiser)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har mista vekta og er slankere enn når jeg var 20 men jeg ser ut som en tigerpus har hengt i magen min! Litt MYE strekkmerker ja!
*toppris* Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 la ikke noe særlig på meg i svangerskapet..men nå derimot, uffa.. her kommer lovehandles osv ja:) hehe...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Linn th og mathias, Det var da ikke antall kino nødvendigvis vi pratet om her da, men de som spiser hva f... de vil fordi de er gravid og tror alt renner av etterpå!! Er jo noe helt annet med vann i kroppen under svangerskapet.
Mamma til tre gutter Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 ja det er eg enig i.. selfølgeli legger man på seg viss man hiver i seg alt man vill ha.. men skjønner ikke helt kvifor folk trur at alle kiloene detter av etter man føder.. det sier seg vell egentlig sjølv at har man fått 5 kilo for mye på lårene så må det trimmes av.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Bra for deg at du ikke la på deg så mye, men nå er det individuelt hvor mye man legger på seg under et svangerskap, uansett hvor sunt man spiser! Jeg la på meg 26 kilo, og har fortsatt 8 igjen...og det var ikke særlig mye usunt som gikk ned i min mage i løpet av de 9 mnd, men bevegeligheten var det så som så med + mye vann i kroppen. Vær grei og ikke stemple oss som får mange ekstra kilo som mødre som ikke bryr seg om helsa til den lille i magen! Forresten fikk jeg ei kjernesunn lita tulle på 3460 gram :-) Enig med HI her, jeg kommer også til å være kjemperedd for å legge på meg neste gang, men man kan jo ikke akkurat la være å spise heller...
*shehasmyheart* Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Nå er det vel ikke sånn at du selv helt bestemmer hvor mye du skal legge på deg. Noen er uheldige og er dårlige svangerskapet igjennom. Og ikke alltid så lett å tenke nøye gjennom alt hva du spiser. Jeg kastet opp i åtte mnd ca. Var kvalm hele tiden. Og lysten på gulrøtter og "sunn mat" var minimal. Måtte spise det jeg klarte den dagen. Så å si at det bare er å tenke på den lille og spise deretter...det er ikke sånn det fungerer helt.
ukjent Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 La på meg over 20 kilo,det meste gikk av den første mnd etter fødsel. Hadde mye vann i kroppen. Spiste passelig sunt og unnet meg søtt nå og da. Jeg måtte være mye i ro pga bekkenløsning,det er nok hovedgrunnen til at jeg la på meg så mye. Problemet mitt etter fødsel har ikke vært vekta,men alt det slappe skinnet på magen. Får meg til å se tjukk ut selv om jeg veier det samme som før sv. Heldigvis har jeg vært flinkt til å trene etter fødsel. Trener både mage og bekkenmuskler hver dag+ svømming 2 g i uka, og det er først nå 7 mnd etterpå at det har gitt resultater. Har ikke fått noe gratis her nei:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Jeg la på meg 15 kilo i svangerskapet, trodde ikke det var så mye og trodde det skulle bli greit å få bort. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned 4. Siden har jeg gått opp 1. Så etter snart 8 mnd veier jeg fortsatt 12 kilo mer enn da jeg ble gravid. Prøver å spise sunt nå men ikke så lett å få tid bestandig. Gullet er forøvrig sunn og frisk!
Murmeline Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Nå i ettertid er jeg faktisk glad jeg gikk opp 20kg. Hatet det i svangerskapet, men bekkenløsning + krykker... blir noen kilo av det. Vel, poenget: snuppa mi tålte nesten ikke noe av maten jeg spiste, så ble ufrivillig slankekur/diett pga henne. Jeg måtte bære og bysse masse, og fikk nesten ikke i meg mat. Og er glad i å gå tur. Så man vet faktisk aldri, og noen (trenger jo ikke å være 20 da;) ekstra kilo "skal" man fatisk ha til amming og en dårlig dag... Hva legger du i vanskelig å kvitte seg med ekstra kilo da? Hva gjør du for å gå ned? Og hvor mange kilo har du igjen? Bare lurer,for man definerer jo forskjellig..
anna_lou Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Uff ja, det er strekkmerkene som er verst!!
april 06;) + mai 09* Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Neste svangerskap kommer jeg til å være livredd... for å ikke legge på meg nok! Skriver dette til teite anonym ovenfor, som tror at vektøkning i svangerskapet kun er avhengig av hva mor spiser. Selvfølgelig en viktig faktor, men noe er mer disponerte for å legge på seg enn andre. Jeg sliter med motsatt nå, ville helst hatt noen kg mer. Vet det høres luksus ut, men jeg burde definitivt hatt mer å gå på mhp amming, for min egen helse sin del. Kavte med å legge på meg nok i svangerskapet, endte opp med 14 kg økning på tross av intens spising.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 april 06;) *fødte gutt 11.04!*, Herregud, før du kaller folk for "dumme anonyme" så prøv å les hva jeg har skrevet!! Jeg refererer til HI som trodde at alle kiloene renner av så hun brydde seg ikke med hva hun spiste! Og skriver i den sammenheng om hvor dumt det er å spise usunt og ha den holdningen generelt at man kan spise hva man vil fordi man er gravid!! Vektøkning pga andre ting eller til tross for at man har spist sunt er jo helt noe annet!!!!!!!!!! Jeg prater om holdninger til svangerskap og kosthold, og at man fråtser under svangerskap uten tanke på næringsinnholdet barnet i magen får!
1+1=2* Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 Til Anonym over. Jeg tror de aller fleste faktisk tenker seg godt om mht kostholdet under svangerskapet. Selv la jeg på meg nesten 30 kilo. Levde ganske så sunt: Trente helt fram til fødselen, passet på hva jeg spiste. Men kiloene kom likevel (riktignok var sikkert 10 kilo vann). Jeg strever også med å ta av meg disse kiloene. 20 kilo forsvant kort tid etter fødselen, men de 10 siste kiloene sitter som støpt. Folk er forskjellige. Jeg legger utrolig fort på meg og har alltid slitt med overvekt. Men nå har jeg for alvor gått inn for å gå ned i vekt. Ønsket ikke å slanke meg rett etter fødselen, fordi jeg har hørt at det ikke er så lurt å slanke seg når man ammer. Jeg går ikke på noen diett nå, men jeg lever veldig sunt. Tenker det er bra både for meg og for ungen min som jeg fortsatt ammer.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 Men det er faktisk NOEN som IKKE gjør det, og det er de jeg sikter til her!!! Dere trenger ikke å rettferdiggjøre kiloene deres for meg! Jeg tok opp at mange fråtser (jeg kjenner mange) og lever i den tro at alt skal renne av etterpå. Før det første burde de tenke på barnet i magen som trenger sunn mat i tillegg til at kiloene nødvendigvis ikke renner av etterpå! Og hvis du leser HI så ser du at hun antyder at hun spiste hva hun ville da hun trodde at kiloene ville rase av!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #18 Skrevet 3. februar 2007 jeg ville blitt livredd for preeklampsi og svangerskapsdiabetes om jeg la på meg 20-30 kg,uansett grunn. Det er livsfarlig for både mor og barn. Fyttigrisen for en belstning på hjere-karsystemet med så mange kilo ekstra. Blodvolumet øker med 40 % og hemoglobin-nivået blir lavere. Ikke bra for et hjerte, og det er faktisk endel som utvikler hjertesvikt og som dermed ikke kan få flere barn pga det..
mai mammaen til to Skrevet 3. februar 2007 #19 Skrevet 3. februar 2007 hehe.. jeg dreit i det..tenkte at jeg fikk slanke meg når jeg hadde fått babyen..hehe... har også planer om å være kjempe flink neste svangerskap.. tror de er mange som ligger masse på seg første gang..og blir mye flinkere neste gang..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #20 Skrevet 3. februar 2007 HI her: Takk for svar. Mye interessant....... Sannheten er at under svangerskapet spiste jeg så sunt som jeg aldri har gjort før! Passet på å ha "5 om dagen", tok tran og gjorde alle de riktige tingene. Det jeg mente var at når jeg hadde sug på feks sjokolade så tenkte jeg at kroppen sa fra at den trengte det, og jeg unnet meg det fordi jeg gikk gravid. I tillegg gikk jeg i den formening om at mens man ammer renner kiloene av, så jeg så fram til barnet kom. Men med ammingen vil jo kroppen hente inn den mistede næringen, og jeg blir utrolig sulten. Dette hadde ingen fortalt meg. Så neste gang skal jeg suge på gulrøtter når jeg får sug.
animal Skrevet 3. februar 2007 #21 Skrevet 3. februar 2007 FY FLATE ANONYM.. Så frekk du er!! "jasså, så du er en av dem som stapper i deg og tror at alt skal renne av" Er det mulig?? Hva er poenget med å komme med et så fordømmende svar til et menneske som sikkert føler dette er leit nok i seg selv. Du vet jo virkelig ikke noe om hva hun spiser eller ikke........... Til deg Hi, føler med deg, for har det på samme måten selv. Og det vil IKKE si at jeg stapper i meg fett og karbohydrater. Noen får problemer med stoffskiftet etter svangerskap og fødsel.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #22 Skrevet 3. februar 2007 HI her: Takk søte du :-) Jeg satt IKKE å stappet i meg chips og sjokolade, altså! Hadde hele tiden frykt for sv.skapsdiabetes i bakhodet. Men unnet meg jo litt da, og DET gidder jeg ikke å slanke på neste gang...!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 3. februar 2007 #23 Skrevet 3. februar 2007 Spiste masse under graviditeten, gikk opp ca 22 kg. 7 var borte når jeg kom fra sykehuset og nå 5 mnd etter er det ca 5-6 igjen! Trodde det skulle gå litt fortere da, men har da ikke vært noe flink for å få det bort heller! Shame on me :-)
Anno Nym Skrevet 4. februar 2007 #24 Skrevet 4. februar 2007 Livsfarlig for mor og barn? hehehe!! Nå tror jeg du overdriver! Forstår hva du sier hvis mor er ekstremt overvektig FØR hun legger på seg 20-30 kg. Men en slank/normal person? For min egen del, det var heller livsviktig for meg å legge på meg di 20-25 kg. Jeg er vel av de heldige hvor kiloene virkelig rant av etter fødsel. De var nødvendige for at minsten skulle få sitt under amming. De var alle borte etter 4 mnd, og jeg fortsatte å ta av. Spiser sundt, men måtte som en over her virkelig passe på hva jeg spiste pga minsten ikke tålte alt. La på meg så mye i begge svangerskap, og hadde ikke noen utslag på noen av prøvene hos legen i første svangerskap og lite i andre.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #25 Skrevet 4. februar 2007 Hehe, jeg var jo så dum at jeg spiste like mye når jeg gikk gravis som før jeg ble gravid. Trente MASSE før og hadde behov for myyyye mat. Spiste mer en samboer men veide under 50 kg hele veien. Når jeg ble gravid fikk jeg bekkenløsning ganske tidlig og fikk ikke beveget meg så mye som jeg ønsket. Og da kom kiloene. Gikk opp 34 kg der 16 kg var vann og de resterende 18 sliter jeg med nå, 9,5 mnd etter fødselen. Selv om jeg spiste sunt hele veien, og spiser fortsatt sunt nå i ettertid. Koser meg selvfølgelig innimellom, men det er da lov. Ikke kan jeg slanke meg pga amming, og ikke går jeg ned pga amming. Men jeg ble satt på diett den siste tiden, low-carb. Problemet mitt var mye tilbehør (masse poteter og ris, som var greit når jeg trente for ellers gikk jeg ned i vekt) med karbohydrater. Kunne lett bli spaghetti utenom helgene. Det er der problemene ligger for de fleste. Høyt karbohydratinntak. Spesielt når som lasagne og spaghetti er blir "hverdagsmat" istedet for "lørdagsmat" som det var før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå