Gå til innhold

hjelp meg.. ang smerter i hjertet (samme på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet i natt med kraftige smerter i hjertet. Det stakk veldig hardt og vondt og den venstre armen min ble helt lammet. Min sambo var ikke hjemme, og jeg klarte ikke å nå telefonen min fordi det gjorde bare enda verre å røre på meg. etter en halv time ga det seg og jeg klarte å ringe sambo som kom hjem til meg.

Det var kjempe vondt men mest ekkelt. Hva kan dette ha vært for noe?? mamma synes jeg burde ringe legen å fortelle om det. men jeg tenkte atjeg like gjerne kunne vente ettersom jeg skal til legen på tirsdag så kan jeg spørre da,om jeg ikke får det flere ganger før tirsdagen da.

Jeg er 14+4 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjerteinfarkt og hjerteproblemer skjer mest hos eldre og ved aktivitet, for da skjer en overbelastning på hjertet... Det er vanskelig å si hva dette er, men jeg ville ha gått til legen og konferert med han. Var det altså på venstre side? Er det noen i familien som sliter med hjerteproblemer med tanke på en arvelig defekt?

Skrevet

God morgen :o)

Syns du burde ringe legen/legevakta for sikkerhets skyld og kanskje for din egen del også? Jeg hadde i hvert fall ikke fått roet meg de dagene før legebesøk.. Bedre å få et svar med en gang :o)

Skrevet

Hei du.. Jeg syns du bør ta en tur til legen jeg!!

Ettersom armen også var lammet.. Skader ikke med en tur for mye enn en for lite!!

Du må ikke være så sta lille venn :)

Skrevet

det var venstre side ja!! mamma har hjerteproblemer og har hatt infarkt. men lengre tilbake i slekta vet jeg ikke.. jeg ble født med såkalt blåselyd i hjertet men det vokste jeg fra som liten. min ene hjerteklaff fungerte heller ikke og når jeg var liten husker jeg at jeg plutselig kunne besvime fordi hjertet fikk for mye blod da klaffen ikke fungerte. men også dette sier legene at jeg har vokst ifra. Jeg har arytmi men det skal ikke ha noe å si da.. det gir bare ujevn puls noen ganger.. har aldri kjennt noe lignende noen gang.

Skrevet

Ja, gå til lege med en gang. De vil sikkert ta noen blodprøver og ta et EKG og andre hjertemålinger... Lykke til...

Skrevet

Jeg er enig! Ta kontakt med legen.

Jeg fikk selv problemer med venstre side i bryst og arm ca 1mnd før jeg ble gravid. Endte opp på sykehuset 2 ganger på samme dag og fikk testa alt mulig. Heldigvis slo ingenting ut ifht hjertet, det var nok en akutt muskelspenning, men det varte i 1 døgn og jeg hadde så vondt at jeg fikk skikkelig dødsangst. Har i etterkant kjent småstikk inne i mellom, men kan ta det helt med ro at det ikke er hjertet. Det var veldig greit å få denne beskjeden slik at jeg ikke trenger å bekymre meg dersom det skjer igjen. Og dersom det hadde vært hjertet ville jeg for all del ha visst det, da må en jo ha oppfølging videre.

Lykke til!

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen. Fikk beskjed om å komme inn med en gang.

Blodtrykk, puls og hjerte hørtes bra ut nå.

han kan ikke påvise om det var hjertet eller ikke, men ba meg om å ringe med en gang om det kom til å skje igjen.

Jegmåtte ringe 113 om det skjedde på natten, slik at ambulansen rakk å komme å hjelpe meg og få målt hjertet før det ev var over.

Jeg fikk streng beskjed om ro og ikke noe stress... og det skal jeg visst få sier sambo her.. hehe nå skal jeg bli bortskjemt:)

Takk for gode råd. Er glad jeg reiste til legen.

Skrevet

Det var bra de ikke kunne se noe egentlig. Forhåpentligvis var det en engagnshendelse... Det håper vi alle på :)

Greit å vite hva du skal gjøre neste gang. Det høres dramatisk ut med å ringe 113, men det er jo viktig at de får gjort målinger mens det står på, for da kan de finne ut om det er hjertet eller ikke...

Skrevet

Hei!

Jeg kan si eg så mye som det garantert ikke har eller er noe infarkt! Det er muskelspenninger. Jeg har sett så mye muskelspenninger og har også sett mange hjerteinfarkt, etter mange års erfaring innen akuttmedisin.

Blir så lei folk som tror de har hjerteinfarkt bare fordi det er vondt i brystet og venstre arm.

Dessuten kan jeg si deg det at stikkende smerter sjeldent har noe med hjerte å gjøre.

Skrevet

Du må ikke svare så surt!

Stakkars som lå der helt alene i nat og hadde det forferdelig da!

Er ikke alle som jobber med det og vet hva det er....

Og er jo bedre at folk bekymrer seg over det, enn at de ikke tror det er noe når det virkelig er det. Det skjedde med min friske bestemor som ikke hadde noenplager...Og hun døde like etterpå! for hun gikk IKKE til legen.....

Skrevet

kjære anonym!!!!

Jeg har da ikke sagt at jeg har infarkt da.. men etter å ha opplevd infarkt på nært hold i familie flere ganger så vet jeg hvordan det starter i mange tilfeller, og da blir man jo urolig. Jeg fikk beskjed av legen at det IKKE var muskel spenninger!!! Men men. jeg er nå glad jeg ringteegen uansett og jeg ble ihvertfall tatt på alvor hos legevakten.

Takk til dere som skjønnte min uro og ga meg sparket jeg trengte for å reise til legen.

Skrevet

Ærlig talt, anonym, hva er dette for slags svar? Skjerp deg.

Skrevet

herregud,skjønne ikkje ka det e med folk i..svare så surt...så "redd" for respons på det sure svaret ditt at du måtte være anonym...så sur og snerpete..du må være dritt lei jobben din...

klart folk kan bli litt bekymret...når i først leste det,tenkte i å på infarkt,for ofte sånn det kan begynne+at man blir en del klam og kan få en litt gussen farge i ansiktet...

bra du ringte duracell girl...

Skrevet

takk for støtte. anonym er sikkert bare ei berte som egentlig lever sine glade dager på kranglesidene.

Jeg føler meg bra nå,men har hatt noen små stikkninger. om det forverrer seg så ringer jeg legen.

god helg til alle dere:)

klem

Skrevet

hei... vil bare si at jeg veit smerter i brystet og nedover armen kan komme av stoffskiftet...... om du har allt for høyt stoffskifte.. har opplevd dette mange ganger selv. har selv lavt stoffskifte og går på levaxin mot det. men det er bra at du sjekker det ut, er jo skikkelig skummelt da. vil ikke skremme deg men etter at jeg hadde hatt noen skikkelig episoder med vondt i hjertet ble jeg sendt til kardiolog, og han fant ut at hjertet mitt ikke taklet det så godt å være gravid, har derfor fått en bilyd på hjertet... ikke vær redd for å gå til legen eller ringe etter ambulanse. bedre å sjekke en gang for mye..... er 17+1 idag.. håper allt er i orden med deg.

klem:)

Skrevet

Til anonym over meg: Jeg har fått mye vondt i hjertet etter jeg ble gravid. Så vondt av og til at jeg ikke klarer å puste.. Har lavt stoffskifte og går på levaxin jeg også. Bør jeg gå til legen med det?

Sorry at jeg misbruker tråden din litt duracellgirl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...