marianne1231 Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 jobber og får utbetalt for barnepass... Hvor mye får dere? Har sett at barnehagesatsene er kr: 2330 for heldagsplass 1920 for 80% 1590 for 60% og 1340 for 50% Hvor mye får dere dekket utifra barnehagesatsene? Jeg skal på jobbinterjuv på mandag,og dagmammaen skal ha 200 kr. dagen,så for meg blir det billigere å ha han i barnehagen. Jeg vet ikke om jeg kan søke om tilsyn av barnepass hvis dagmammaen jobber svart.Noen som vet?Hun må vel dokumentere månedslønningen?
camilla^ Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 En får dekket 64% av utgiftene. Det er hvertfall det nav gjør her. Tror det er landsdekkende. Men en må tjene mindre enn så og så mye tror jeg. Hvor mye vet jeg ikke. Jeg tror dagmammaen må jobbe hvitt for at du skal få dekket barnepass.
Galskapens overhode Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 uansett om dagmamma jobber hvit eller svart, får man dekket 64% av barnepass. Er barnet under 3 år og ikke går i barnehage med kommunal støtte får du også beholde kontanstøtta frem til mnd før barnet fyller 3 år. For dagmamma må du bare fylle ut et skjema for hvor mye du betaler dagmma i løpet av 1 mnd. Og hun må skrive under på dette. (får skjema på nav) Går barnet i bhg mister du kontantstøtte, men får alikevel dekket 64% av barnepass. Slik jeg har forstått det får man dekket deler av barnepass uansett inntdekt så lenge man er aleneforsørger. Det du får utbetalt i støtte trekkes fra det foreldrefradraget du skulle fått tilbake på skatten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå