Gå til innhold

Gøy å fortelle!!!


BebisLykke

Anbefalte innlegg

Jeg mistet i MA i oktober og satser alt på at det lille frøet nå klorer seg fast! Fortalte det til mamma igår og det ble selvfølgelig tårer:) Idag er det pappa sin tur til å få vite om hemmeligheten:) og neste helg svigers:) Skikkelig gøy å fortelle det til foreldre!!! De blir jo helt overlykkelige over å bli besteforeldre! Første barnebarnet for alle, og det hjelper nok på;) Er jo tidlig (4+4), men trenger uansett at de vet det dersom det skulle gå galt igjen.

 

Satt også her og lurte på alderen på oss i oktober-klubben? Jeg er 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! :) Det er alltid kjekt å fortelle det når man opplever at de rundt blir så glad. :)

 

Jeg hadde MA i august og den gangen fortalte jeg om graviditeten i uke 9.Jeg bestemte meg for å si det til nærmeste familie, de jeg jobbet med (i uke 11) og til et par nære venner i tilfelle det skulle gå galt, noe det gjorde. Det jeg derimot opplevde, desverre, var at mange av dem jeg hadde fortalte det til ikke viste den støtten jeg trengte etter at det gikk galt. Min mor skjønte ikke at samboeren min kunne sykemelde seg (1 uke) på grunn av noe slik! Når jeg fortalte hvordan jeg haddde det sa hun bare "hvordan kunne jeg vite det?". Trodde ikke det var nødvendig å måtte si at man hadde det trist og leit etter noe slik. Arbeidsgiver fortalte meg senere at hun skjønte ikke vitsen med at jeg sa det så tidlig siden det gikk galt. Men når det er sagt har jeg opplevd å ha en veldig god svigerfamilie som har vert der mye mer for oss enn min egen familie. Trist men sånn er det, Vi har derfor bestemt oss for at denne gangen skal vi ikke si noe før vi vet at alt er i orden.¨¨

 

Huff.. Hørtes veldig sytete ut fra min side dette, men det er min opplevelse. Jeg er forresten 21 år. :)

 

Ønsker alle en god helg! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, krysser fingre for at det går bra denne gangen!!! Kjempe gøy og fortelle, har sagt det til mamma, og de nermeste venninnene mine (de vet jo at vi har strevd lenge m saken) vanskelig i jobb sammen heng syns jeg. Er jo allerede sykmeldt pga blødninger. Og vi har mange syke på jobben for tida. Tenker at det hadde vært lettere om kollegene visste det, men blir så mange og forholde seg til om det skulle gå galt. ( Fortalt d til sjefen da) Kommer nok til å holde d for meg selv til uke 12, så skjønner de det jo da...........

 

Jeg er 31 og venter nr 3 (som blir en attpåklatt) jente på 7 og gutt på 9.

Litt som første gangen igjen detta.

 

Go helg!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til å fortelle. Helt sprekkferdig, så jeg tror jeg må fortelle min lillesøster snart. Jeg er snart 32 og dette blir eventuelt mine foreldres første barnebarn. Jeg er nesten redd mamma blir mer knust enn meg om det skulle gå galt, så jeg føler for å vente litt til....

 

Men når er det egentlig "normalt" å fortelle arbeidsgiver?

 

.. og vektbaby; synes ikke det var sytete i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fortalte jeg det til familien ved 8-9 uker, på jobb ved 13.

 

-nanne-: Kanskje sees vi på SUS? Jeg her termin 13.okt og er også fra Stavanger, men foreløbig vil jeg være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje det:)

6. oktober "sa" kalkulatoren her inne, men tidligere på andre kalkulatorer. Men selv var jeg ganske treg til å bli født, så da kan sikkert 13. passe:)

 

Takk for svar, forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Er det forresten sånn at man ofte har tendens til å føde i forhold til termin slik som sin mor? Eller er det bare en myte. Jeg ble født halvannen uke etter termin, og jeg har selv ikke lyst å vente sååå lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du hadde en sånn opplevelse vektbaby...

 

Forrige gang fortalte vi det til familie i uke 7 og til de aller nærmeste vennene i uke 10-11. Hadde derfor rukket å si det til endel, men bare nære personer og ikke på jobben. Har bare hatt positiv opplevelse med dette og synes derfor det er like greit at familien vet det først som sist. Og de vet jo at vi prøver. Dermed slipper vi å vri oss unna mange situasjoner. Venter derimot med å si det på jobb til 12 uker (unntatt sjefen), og selv nære venner (med et par unntak) venter vi med til uke 10-12 igjen. Jeg trenger hvertfall støtten fra noen som vet det hvis det skulle gå galt, noe det ikke skal denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til både foreldre, svigerforeldre, venner, og arbeidsgiver. Har vært gjennom en prosess med 3 prøverørsforsøk, så det ble helt naturlig å informere det. I forhold til arbeidsgiver så ønsket jeg å informere for å si at jeg ikke kommer til å jobbe overtid de neste par månedene, da jeg ikke har "råd" til at dette går galt fordi jeg ikke var snill nok mot meg selv. Er for tiden veldig trøtt på ettermiddag/kveld, så det styrere seg litt selv :-) Men føles godt at sjefen vet om det, og tar hensyn.

Tenker som så at hvis det skulle gå galt, så har vi mange som vil støtte oss gjennom nedturen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid første gang ventet jeg 4 mnd før jeg sa det til mamma og pappa og nesten 5 eller seks før jeg sa det til resten av familien og venner, det var litt morro å holde det så lenge hemmelig fordi familie og venner maste så på når vi skulle få barn. Pluss at jeg bodde langt hjemmefra så ingen merket noe uansett......

 

Men nå når jeg venter nr to og vi har brukt tre år på å bli gravide igjen, så har jeg allerede fortalt mamma og pappa det..... som noen av dere nevner så føles det trygt å ha noen der å snakke med hvis det skulle gå galt, selv om mannen min var uenig og helst ville at vi skulle vente noen mnd.....

 

jeg krysser fingrene både for megselv og alle dere andre som venter i spenninge ;) faktisk mer nervøs nå en forrige gang....

 

lagde faktisk litt av et rabalder da jeg skulle fortelle mamma det;) sendte mms med bilde av en positiv graviditets test og skrev hysj, hysj, hemmelig. problemet var bare at mamma og pappa har byttet og ordent med mobilene sine så det nr jeg trudde var til mamma var til pappa, men mamma leste mld, men kunne ikke se hvem avsenderen var og begynte å forhøre pappa, som stakkars skjønte ingenting;) (han ukependler og er masse vekk, så han hadde jo hatt tid til å funnet på noe tull...) he he snakker om å starte krig;) men det ordnet seg jo heldigvis da de prøvde å finne ut hvem dette var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte samboeren min at vi venter nr. to i går så vi har ikke fortalt det til noen enda. Noe av det første han sa var at han ville fortelle det til foreldrene sine, men jeg har lyst å vente.. (Vi har termin 6. oktober).

 

Jeg lurer litt på når jeg skal fortelle det til sjefen.. Har endel prosjekter på gang, og jeg vet at jeg ikke kan delta på mye av det vi planlegger siden det innebærer mye reising til utlandet..

 

Er forresten 30..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det tin noen ennå, termin 10 så det er jo lenge igjen, dessuten har vi ei jente på 5 som er superklar for å bli storesøster og vi har veldig lyst til å fortelle henne nyheten selv og selv om man aldri er helt sikker øker jo oddsene etter uke 12 så jeg prøver å vente...

Helst vil jeg jo si det til alle - de fleste mener vi har ventet for lenge allerede, men for oss var dette riktig vihar storkost oss med den supre jenta vår og jeg får kost meg med baby mens storejenta skal gå i 1.klasse og hun får korte dager på sfo.

Fyller 32 før termin forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter iallefall littegranne til:)

 

og tutta 3: Jeg er akkurat 5 år eldre enn søstra mi, og for oss har det vært perfekt. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir straks 25:-)

tør ikke fortelle enda jeg...kun dere her inne og to nære venninner som veit...jeg er 4+5 jeg og...tenkte vi sku vente så lenge som overhode mulig denne gangen vi...hehhe,bare for skikkeli å droppe bomba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 26 nå i februar. :) Har fortalt det til foreldrene og lillesøstra mi, pluss et par venner, men nå begynner jeg å angre litt på at jeg har sagt det til så mange, for jeg blir så redd for at noe skal gå galt når alle her inne snakker så mye om at det er så usikkert ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle er forskjellige når det gjelder når tiden er inne til å fortelle det. Jeg har lyst til å rope det ut allerede til alle jeg kjenner, men har fått munnkurv av gubben;) ble 25år nå i januar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...