Gå til innhold

STUDIE og penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har man krav på når man skal studere, får forskuddtert barneibdra får barne trygd for to og småbarnstillegg, hva ekstra kan man få da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får utdanningsstønad, utvidet overgangsstønad i 2 år ekstra i tillegg de 3 første årene, dekket 64% av barnepass,

Hos lånekassen kan du i tillegg til dette få forsørgerstipend og lån.. ca 7000 pr mnd.

MEN: utvidet overgangsstønad får man KUN hvis man ikke har noen utdannelse fra før. Hvis du har gått yrkesrettet vgs og tatt lærlingetid har du ikke krav på dette. JEg hadde gått 3 år allmenn og 2 år dataingeniør, og får støtte de 2 siste årene av lærerutd som jeg begynte på i stedet.

Skrevet

gå inn på lanekassen.no og se hva soms tår der ang studier og barn, kan også gå inn på nav.no, der står det litt også:)

Fikk beskjed av TK her hos meg at de dekker opp til en viss sum av utdanningen, dvs skolepnegene og materiell.. det er jo kjempegreit da:) hør med tk:)

Skrevet

Du har heller ikke krav på utdanningsstønad dersom du har utdanning. Dette gjelder ikke almennfag, men yrkesrettet fag med fagbrev eller annen utdanning som annses å være ferdig og når man har fått en tittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...