Gå til innhold

Surr med babyens soving, ved å dra bort kveldstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 10 mnd har sovet ekstremt dårlig en god stund nå. Mens de 2 siste nettene har det endelig vært bedre. Jeg ble bedt bort i morgen kveld (er alene denne helgen), og da var det meningen jeg skulle legge babyen til å sove der, også vekke når vi skal hjem, for så å sove videre hjemme. Men nå kvier jeg meg for å dra, da jeg er redd det skal bli surr i sovinga til babyen igjen. Har ikke lyst til å risikere det!

Hva hadde dere gjot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha lagt han der og vekket han når dere skulle gå hjem, men det er min mening. Kan dere ikke bli over, så slipper du å vekke han når dere skal hjem? Hadde prøvd å få en barnevakt til han, eller tatt besøket en annen dag

Skrevet

Må si meg enig med deg... Jeg har også begynt å synes det er tiltak å reise bort på kvelden - når jeg må ha han med. Så når jeg er alene gjør jeg unna alle besøk før kvelden. Er redd for at han skal endre søvnmønsteret sitt - han legger seg 19.30, og har tolv timers natt. Er så fornøyd med det, at jeg ikke vil risikere å endre det

Er kanskje til autistisk ved å måtte følge vanene, men heller det enn å få en grinete unge

Skrevet

Hadde prøvd og få barnevakt...

Skrevet

Jeg hade dratt på besøk. Vi er ikke ofte borte på kvelden med babyen, men engang i blant(ca 1 gang annenhver uke).

Vi steller og tar på pysj og legger han til vanlig tid i reiseng der vi er på besøk. Når vi skal hjem sovner han som regel i bilen og legges i seng hjemm. Ikke vært noe problem

Jeg tror det er viktig å venne dem til å sove andre steder også, man kan jo ikke slutte å dra på besøk etter kl 18-19 selv om man har fått barn :)

Skrevet

vi har gjort det nån gang å det har gått kjempe fint. har ikke hatt nå problemer me det i etter tid heller!

eneste han sover lengere dagen etter på :-.) men klage ikke på det da

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av at leggerutinene gjøres hjemme. Hvertfall enda. Han får ære seg å sovne borte når han blir større. Akkurat nå er det viktigst for meg at han har gode faste rutiner og en forutsigbarhet i hverdagen sin slik at han er trygg. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å legge barnet borte når det ser ut til at du endelig har fått ting i orden igjen. Men det er jo egentlig for det meste deg selv det går ut over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...