Gå til innhold

mitt liv før bim.com vs mitt liv etter bim.com

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ventet min prins så kjente jeg ikke til bim og brukte nettet svært lite.. Jeg var aldri redd for å miste eller at noe var galt.. jeg leste alt jeg kom over ellers i blader å sånn da..

men etter at jeg fikk min prins så oppdaget jeg bim og dib og mitt liv ble snudd på hodet. jeg fikk masse tips og råd og kunne dele mine erfaringer og kunnskaper. men nå som jeg venter mitt andre barn så merker jeg at jeg er mere obs på alt mulig som kan gå galt.. jeg er helt sikker på at det skal gå bra men det ligger bak i hodet mitt å gnager noen ganger.

jeg har absolutt mest positivt å si etter jeg oppdaget bim og dib,men det er mye skremselspropaganda her også desverre.. ofte at mennesker gir råd til et ev problem men at rådene er helt gale også, det har jeg sett flere ganger.

men for å avrunde det hele vil jeg bare få takke for at dere er her for meg akkurat når jeg trenger dere. Jeg er av den typen menneske som kan skjønne meg til hva som er en logisk forklaring på et problem eller ang et råd.. men det er synd på de som er mer usikkre og blir redde.

Takk for at dere støtter og trøster!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjoenner hva du mener. Jeg var aldri her med den foerste og denne gang lurer jeg paa mye mer som jeg aalrdi tenkte paa sist og er mer bekymret.

Naar det gjelder raad her inne, saa er det jo ofte synspunkter og erfaringer mer enn raad. Og det meste er forskjelling fra person til person. Sist spurte jeg legen hvis jeg lurte paa noe og forholdt meg til det svaret jeg fikk der. Naa er det liksom 10 forskjellige svar paa alt. Det jo mye med svangerskap som man ikke vet og som det er forskjellige meninger og forskining med forkjellig resultat paa og det gjelder baade hos leger, jordmor og litteratur. og saa er det masse kjerringraad og rykter. Siden hvert svangerskap er forkjellig er det jo noen som har opplevd alt du kan forestille deg under svangerskap - det er bare saann.

Vi boer vel ikke bli saa bekymret over ting. Jeg er saa glad jeg har BIM fordi jeg er i utlandet og jeg setter virkelig pris paa aa hoere hva man tror om ting i Norge og hva de gjoer i Norge. Men jeg har bestemt meg for det at naar det gjelder viktige ting - som din egen helse og helsen og sikkerheten til barnet saa spoer jeg legen min og han har ansvaret for meg og vet om min situasjon. Og jeg syns alle burde foerst forholde seg til lege og jordmor naar det gjelder slike spoersmaal. Men jeg skjoenner jo at man blir bekymret over ting og at man ikke kan ringe legen alltid, og da spoer man jo gjerne her. Men man maa ogsaa ta svarene med en kype salt. De fleste av oss er ikke leger eller jormoedre og vi kan jo egentilig bare snakke om vaare egne erfaringer og det vi selv har opplevd eller hvilke raad vi har faat av andre.

Jeg tror ikke noen av oss mener at det vi skriver kommer med noen garanti - alle has jo sine meninger om ting, og det meste er det - meninger og erfaringer.

Uansett jeg er veldig glad for at jeg har muligheten til bruke bim - og jeg setter stor pris paa dere alle!!! selv om det gjoer at jeg ikke faar gjort hva jeg skal paa jobb....

Skrevet

Det som er litt morsomt er at sist jeg var hos legen saa var jeg den eneste som var skeptisk paa om han kunne finne hjertelyden - legen var ikke i tvil - for jeg har jo hoert her inne at det kan vaere vanskelig aa finne den i starten. Det hadde aldri falt meg inn aa lure paa det sist jeg var gravid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...