Gå til innhold

Barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått plass til barna deres?

Jeg driver og søker og lurer på om jeg har "rett" på det siden pappan er fra et annet land?

Dumt spørsmål,jeg vet det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er slik at barn av to utenlandske foreldre som ikke snakker norsk er prioriterte. Det er fordi at barna deres ikke skal falle ut språkmessig når de begynner på skolen. Når en av dere er norsk er jo ikke det noe problem så da tror jeg ikke det er noe grunnlag for å bli prioritert tilstede.

Skrevet

Tja vet ikke om de har rett. Men jeg begrunnet i søknaden at barnet var tospråklig og at det fremover kom til å tilbringe mye av dagen hjemme med far (jeg jobber dag /kveld, han kveld/natt.) som snakker kun kurdisk med henne.

Men jeg ba de vektlegge at broren har særskilte behov også. Så om jeg får så vet jeg jo ikke hva de eventuelt vektala.

Skrevet

Jeg har fått plass til Hamza, han begynte da han var 9 1/2mnd, men her er det ganske god dekning, fler som har fått plass nå uten særskilte behov.

Skrevet

Jeg sjekket dette, men det er bare barn med begge foreldrene som eventuelt kan gå foran. Men i vår tospråklige barnehage gis det prioritet til de som har spansktalende foreldre. Den er privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...