Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Hei! Er det noen her inne som har barn med en bosnier? Kunne vært flott å få kontakt med noen flere. Jeg er norsk - og har barn med en bosnisk mann.
#Ariadne# Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 hei! jeg er ogsaa norsk og har barn med en mann som er halvt bosnisk og halvt kroatisk. Han er fodt og oppvokst i kroatia, og annser seg som kroatisk. HVor gammelt er baret deres.. vi har ei datter paa 18 mnd.!
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Vi har to, ei jente som blir 2 år i mars, og en gutt som akkurat har blitt 3. Full rulle.. )) Hvor i landet bor dere? Vi bor i Hedmark.
#Ariadne# Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 he he. full fart da ja.. ganske aktvit hos oss ogsaa:o)) vi bor i buskerud vi.. jeg er egentlig fra vestfold
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Ja, moro er det! Snakker han serbo-kroatisk til barnet? Har du vært der nede?
#Ariadne# Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 nei, han snakker lite kroatisk til jenta vaar.. han syntes det er litt vaskelig sier han.. og spesielt naa som hun skjonner saa mye og snakker saa mye norsk. Vaert i baade bosnia og kroatia flere ganger. snakker pappan til barna dine bosnisk med dem ?
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Ja, det er sikkert ikke lett. Ja, pappa her snakker bosnisk til barna. Men han er lite hjemme - så det er litt vanskelig for ungene tror jeg. Eldste forstår nok en del, men vet ikke helt hvor mye hun minste får med seg. Men han prøver i alle fall. Lærer LITT jeg også... hehe.. Har du msn eller skype? Lyst å snakke litt mer der? Kjenner få i samme situasjon som meg, gift med en bosnier altså, og er litt nysgjerrig på andres erfaringer.
#Ariadne# Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 hadde vaert kjempe koslig aa snakke med deg paa msn.. kjenner ogsaa veldig faa i samme situasjon som meg.. msn min er [email protected].
Baremeg Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Ja-- og hva synes dere så om bosniere??? Er selv gift med en bosnisk mann, men jeg er bosninsk selv.
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Hei Baremeg Jeg synes bosniere er fine mennesker jeg. Kjenner jo flere enn bare min mann. Men ulike er vi nok. Men så er jeg kanskje en litt "kjedelig" nordmann også. ) Litt av grunnen til at jeg ønsket kontakt med noen andre i samme situasjon er at jeg synes det kan være vanskelig noen gang, men føler at min mann skylder på kultur, og jeg heller at han er litt "umoden". Men om dette stemmer er jeg jo ikke sikker på. Egentlig mest interessert i å lære litt, for å kanskje få det bedre sammen med min kjekke mann. ) Synes ikke jeg kan uttale meg om hvordan bosniere er generelt - for jeg kjenner jo mest slektningene rundt min mann, men jeg må si at jeg liker mange av de jeg kjenner. Mange her i bygda hvor jeg bor, og jeg synes det er flinke flotte folk som jeg liker å snakke med.
Baremeg Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Så hyggelig:) Lurer litt på hva du mener med forkjellige??? På hvilken måte??? Jeg har bodd i Norge siden jeg var 12 år gamel og ser ikke på mitt ekteskap så mye annerledes enn et norsk ekteskap. Mannen min gjør alt jeg gjør, dvs. hjelper med vasking, passer barn osv. Det er noe annerledes med folk som kommer fra landsby i Bosnia. de er kanskje noe mer mannsdominerte. Er din mann fra en landsby eller???
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Nei, vil ikke kalle det landsby, men en litt mindre by en times kjøring fra Sarajevo."Kusinen" hans, dvs tremeningen, sier at hvis han skal få det sånn han vil ha det, så burde han kanskje lete etter noen på landsbygda. hehe. Som jeg nevnte så er jeg en litt kjedelig nordmann og det skaper sikkert problemer i blant også, for han er veldig "urolig" og vil masse utpå, og gud bedre for noen sexlyster.. litt slitsomt synes jeg når man har barn som er så små, dessuten ukependler han, så vi ser hverandre kun i helgene. Da har han "fri" og jeg har en til å passe på. Høres bra ut at dere stiller likt! Det er "riktig" synes jeg. Også for barna. Synes det er vanskelig å være bånn ærlig her, for alle kan lese, men hvis du har msn tilgjengelig, kan vi jo evt skravle mer der. Min mann har også kommet til Norge i tyve årene, vet ikke hvordan det er med din mann? Jeg har nok mye å lære, det samme har sikkert han. )
#Ariadne# Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 hei.. finer mennekser.. men bosniske er jo like individuelle som alle andre.. saa vamskelig aa generalisere.... enig i det hun over skriver om at vi er forskjellige... merker ikke saa mye til forskjellene i forhold til meg og min mann, men ser det tydelig i forhold til andre bosnikse vi kjenner.,...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå