Gå til innhold

Kan jeg gi datteren min (4 mnd) valium evt. litt rødvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg er ikke så dum som overskriften tilsier, men jeg fikk deg til å se inn her... Og jeg trenger hjelp!!!

Datteren min har sluttet å sove!!! Har alltid sovet mye om natten,og på dagen. I det siste holder hun det gående til midnatt, får mat en gang eller to i løpet av natten, og vi står opp rundt 08.30. De siste dagene har hun ikke sovet mer enn max 30 min på dagtid. Får henne ikke til å sove - med mindre jeg ammer. Uansett hvor tungt hun sovner, våkner hun med det samme jeg tar vekk puppen. Da blir hun helt krakilsk, bråvåkner og hyler.

Nå er hun helt rød på øynene, og har fått blå poser under øynene. Synes forferdelig synd på henne, men jeg kan ikke amme henne hele tiden.

Trenger seriøst noen tips til hva jeg kan gjøre!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakt, helsestasjon osv. Ikke still spmål på et diskusjonsforum om du kan gi barnet ditt sovemedisin... her er det tydeligvis såpass kritisk at du trenger skikkelig råd fra helsepersonell!!!

Lykke til - til både deg og jenta di :)

Skrevet

Hm..Nei, det er ikke lett når hun bruker deg som sutteklut. Får hun noe fast føde? Kanskje denne jenta er blant de barna som trenger litt mer i magen på et tidlig tidspunkt? Det virker som om "spise"-trangen hennes er veldig sterk, så jeg ville tippe at kanskje litt mer mat, ikke bare pupp kan hjelpe på situasjonen. Er hun i godt humør når hun holder det gående til midnatt, eller sutrer hun? Kan hun ha magevondt? Jeg skjønner godt at dette er slitsomt for deg, håper du klarer å snu mønsteret.

Skrevet

Hehe, har sendt noen "baby til salgs" mailer til modern iblant, ja... Takk og pris for at babytiden er så kort!

Nå, til det du spør om. Er det mulig at barnet får tenner og at det er kjempedumt for henne? For du beskriver klassisk tannkløe, egentlig. Titt nede i munnen hennes, ser du noe der? Nesten alle har en bedriten periode ved 4mnd. Egentlig er du litt heldig, for den vanligste tingen er faktisk brystvegring, det blir man ihvertfall desperat av! Dentinox fra apoteket kan smøres på der det klør, evt fikk vår lille etterhvert paracet når vi ellers ville ha kaldkvelt henne av ren utmattelse, det etter råd fra legen...

Skrevet

Hvis det er tanning, kan jeg anbefale mam sine biteringer. Fås kjøpt på de fleste dagligvarebutikker. Ringen er væskefylt, og etter å ha ligget i kjøleskap noen timer er den kjølig og god for knøttene å bite på, det lindrer godt. Jenta vår hadde stor hjelp av kombinasjonen biteringer/dentinox!

Skrevet

Sovner hun når du triller henne?

På dagtid må lillemor her enten ha puppen eller trilles for å sove.

Men det skal sies at hun sovner tidlig om kvelden og sover hele natten uten å våkne.

Veldig ofte er søvnproblemer på natten/leggetrøbbel på grunn av for lite søvn på dagtid.

Vi har forøkt mye forskjellig, og øverst på listen står intervallene mellom soving og våkentid. Max to timer vååkentid av gangen, så søvn, intervallen før leggetid er normalt ca 2,5 timer, men stort lengre enn det gjør henne vanskelig å legge.

Ting ble veldig mye bedre når jeg ble obs på hvor lang tid det tok før hun ble trøtt.

Lykke til , skulle du trenge noen flere tips så send meg gjerne en pm, vært gjennom en del forskjellige forsøk før vi fant det som fungerte for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...