Gå til innhold

Samvær for baby på 6 mnd...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått far til å akseptere samvær en gang i uken, pga. ting som har skjedd ..(tråkket langt over grensene mine osv....) Så han har ødelagt for seg selv på den måten.. har fått psykiske reaksjoner av å være i nærheten av ham..helt grusomt... men heldigvis så han alvoret og gikk med på det... for tre mnd... Gutten vår er nå 2,5 mnd... MEN jeg har allerede begynnt å grue meg til ha skal ha mere samvær.... Så jeg lurer på hva som er vanlig....(Selvfølgelig må det være til det beste for barnet)...Lurer bare på hva du/dere har gjordt!?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dersom du fremdeles ammer når gutten er 6 mnd gammel så vil vel samvær være ca at faren får ha gutten noen timer alene en eller to ganger i uka - og da slipper du å være med. En ettermiddag vil være vanlig, pluss litt lengre samvær (3-6t) lørdag el søndag dersom gutten kan spise et grøtmåltid. Dersom gutten fremdeles er veldig avhengig av puppen vil samværets lengde reduseres. Det er også mulig at faren vil kreve å få ha gutten over et "puppemåltid" og vil trolig også få medhold hos en "ekspert" (les familievernkontoret) ang dette, men dersom gutten er veldig avhengig av rutiner ang dette med maten, så vil det kunne skade forholdet mellom far og barn ved at det blir negativt for gutten å være med.

Men si 2t en ettermiddag (eks halv 5 til halv 7) skulle passe,samt ca 4 timer en dag i helgen.

Skrevet

Hei

Jeg har en sønn på et år,som aldri har hatt noe kontakt med faren sin. Eller det vil si,han har hatt 2 timer under tilsyn hver 3uke rett før jul,men det er alt. . Nå er gutten 1 år og 1 mnd, og vi var i rettsak vedrørende barnet nå, faren fikk 4 timer samvær hver tredje uke. THATS IT!!!

Men så skal det sies også det at faren aldri har brydd seg og dette såg rettsystemett.

Men 4 timer hver 3uke var mer enn nok..

Og han holdt på med meg i 6 år med psykisk terror etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...