Gå til innhold

Hva skal dere "ha" på dere under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker liksom ikke å ligge der i nettoen, og har hørt at knappene i sykehusskjortene gir etter ganske kjapt...Vurderer å kjøpe meg en litt stor skjorte med solide knapper som jeg kan ha på meg hele tiden. Vet at sier at man ikke tenker på sjenanse når fødselen først er i gang, men nå på forhånd ønsker jeg hvertfall å vite at jeg kan dekke meg til. Litt blyg jeg da...;)Noen av dere andre som tenker sånn`eller har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trodde ikke man fikk velge dette selv jeg...

tror ikke man får det her..

men er ikke sikker..

vil heller ikke ligge der naken..huff...er veldig sjenert sånn sett..

eneste som har sett meg naken i hele verden er sambo...

Skrevet

Sist hadde jeg på meg sånn sykehus skjorte, og ingenting mere og den gav IKKE etter.. Men så er det ikke trykk knapper,, er vanlige og store knapper..

Jeg regner med at jeg skal ha den på denne gangen også.. Eller en egen skjorte hvis de ikke tilbyr meg sykehusskjorte.. Men greit å ikke grise til sitt eget..

Klem. *35+3*

Skrevet

jeg hadde sykehus skjorta, og knappene holdt bra. Men når plutseli pressriene ville stoppe opp måtte jeg opp med skjorta for å stimulere brystvortene - i håp om at riene skulle ta seg opp igjen... Etter det lå jeg en stund med skjorta åpen ja, men når du holder på å presse ut en unge så tenker du ikke så mye på det :-)

Skrevet

Da jeg fødte sist hadde jeg på meg det jeg kom i helt til babyen kom ut. Fikk ikke sykehustrøye før etter at jeg hadde dusjet.

De kom inn og sjekket åpning ca en gang i timen, og da tok jeg buksen av, men tok den på igjen etterpå.

Det kan jo ta mange timer, så ikke noe hvis man må ligge der naken hele tiden.

Skrevet

Så bra å høre at den ikke gav etter! Da føler jeg meg litt mer beroliget, Lekkert blir det vel ikke uansett;)

Skrevet

Hehe, litt lik deg jeg da!:)

Sist hadde jeg sykehusskjorte, det var ikke sånn med åpning bak da:) Fikk ei stor som var ganske lang og så hadde jeg de nettingtrusene med bleie siden vannet kom og gikk hele tiden.

Om du forteller jordmor hvordan du føler det mtp nakenhet og slikt tar hun sikkert godt vare på deg.

Da jeg måte stå med sakkosekk for å prøve å få barnet ned i bekkenet hadde jeg ikke på truse men fikk da ett teppe over rompa slik jeg slapp å stå med rompa bar. Dette var visst helt vanlig og det var ikke slik at jeg var hysterisk)

Under keisersnittet hadde jeg fortsatt meg skjorta og men den var litt oppknappet:) Følte meg ikke naken i de hele tatt.

Lykke til! Dette går så bra!

Skrevet

jeg grøsser!!!! orker ikke tanken på å gå rundt der uten truse engang, LANGT mindre helt uten klær.... Da reiser jeg hjem!!!!! grøss

Skrevet

Jeg kasta visst alt sist.. Netto skulle det være.. Liker ikke tanken på det nå, men var så varm atte... Har gitt opp å planlegge, tror jeg må ta det som det kommer.. Liker ikke tanken på at denne store kroppen skal ligge der helt naken og være sinna, men var ikke helt klar i toppen sist- og sikkert ikke denne gangen heller.. Men kan ikke klage på sykehusskjortene altså.. De duger de!!

Skrevet

Jeg lå kliss klass naken! Orket ikke et fiber på kroppen og tro meg at det tenker du ikke på!! Jeg svettet ihjel og trengte vann hele tiden..

Skrevet

Høres litt skummelt ut.....;) Er du noe sjenert fra før på det omådet hvis jeg kan få spørre?;)

Skrevet

man tenker ikke sånn under en fødsel...jeg er dritsjenert og har dårlig selvtilitt til vanlig...og sliter med å kle av meg forann andre på stranden osv...men med min første fødsel var det helt annerledes..tenkte ikke på det engang...eneste jeg tenkte på var den smerten og få trøkket henne ut...på slutten er det jo mye blod og gørr..vil ikke ha på seg noen klær da..bare halvvveis sykehusskjorte..

Skrevet

Hva jeg hadde på var det siste jeg tenkte på i kampens hete.... ganske overraskende siden jeg er veeeldig sjenert når det gjelder kroppen min. Gikk rett og slett kliss naken ut i fødestua igjen etter et bad, var alene akkurat da og det var ingen håndklær der....... ingen hindring for meg det da..... huff og huff. Men tror det er vi som bryr oss mest om sånt, jordmødre og øvrig helsepersonell er nok vant til litt av hvert.

Skrevet

hmm... hadde helt glemt å tenke på dette problemet da,før nå..

kan vel kanskje ikke kalles noe problem,men..

kanskje jeg får ta med en sånn sloggitopp,bare for å haa over puppene i alle fall,under denne skjorta..

føler seg kanskje litt mer kledd da vel?

har ikke noe problem med å være naken foran sambo,men det er jo de man ikke kjenner da,og om det blir mamma som må følge meg under fødselen,da vil jeg i alle fall ikke være helt naken...

hmm....

Skrevet

Jeg kan vel ha på BH hvis jeg vil ?

Jeg har ALT for gigantiske pupper og det er direkte vondt å gå uten sikkelig sports-BH.

Har lyst å ha på BH og min egen t-skjorte jeg.

Skrevet

Lov å ikke le, men jeg hadde på meg sykhuskjortel og sokker!!!

Skjortelen var sånn som var åpen i ryggen, men jeg måtte ligge hele tiden fordi jeg ble igangsatt, fikk vare sette meg opp dag de satte epiduralen. Merklig nok er jeg ganske blyg av meg, men når ting kom skikkelig i gang så kastet jeg laken/teppe og satt i gang, det eneste jeg reagerte på var at de tok av meg den ene sokken for å måle blodtrykket med sånn tings man setter på fingeren eller tåa, ble jo usymeetrisk, naken ble jeg å, selv om jeg lå med begge bena på bøyler og undrlivet fullstendig blottet, det gjorde ingenting, men den ene foten naken det var skrekken.. heheh

Skrevet

Hei spent32.

Jeg var også veldig sjenert og bly g da jeg skulle ha førstemann og sa også at jeg ikke ville ligge naken foran leger og jordmødre.

Men jeg skal love deg at når det står på så blir du så svett og varm og det er faktisk ikke noe behagelig å ha noe som ligger inntil kroppen av klær,så du tar de nok av deg som de fleste andre har gjort før deg.

De bryr seg ikke om du er naken,de er så opptatt av at barnet kommer ut sikkert og greit at det legger ikke de merke til.

Jeg endte opp naken tilslutt inne på fødestua.

Lykke til!

Skrevet

Virker som om det er sånn det ender opp ja;) Takker så mye for svar!

Skrevet

Husk nå at de folka der ser nakne kropper HVER eneste dag, de tenker ikke over det engang.

Hvordan ellers skal babyen komme ut, om man ikke skal være naken ;)

Går så bra så.

Skrevet

Jeg hadde sykehusskjort på meg sist. med trykknapper som ikke holdt noe som helst.

Skal også ha bh på. det verste jeg vet er å gå uten uansett når!!

Ikke behagelig!!

Tar med min egen skjorte denne gangen om jeg finner en som er stor nok.. men hvor finner man disse??

De har ikke store skjorter på mamma avdelingen her i byen hvertfall.

Og jeg kan godt ødelegge gravidklærne mine. Ikke noe jeg har planer om å fortsette å gå i uansett.

Skrevet

sist hadde jeg på meg en sykehusskjorte med knapper foran (som ikke ga etter), og en nettingtruse med bleie hvis vannet skulle gå. Satser på det samme denne gangen, liker ikke å gå rundt kliss naken. Dessuten er de skjortene så grei for de er bare til å knappe opp når babyen skal bli lagt på brystet ditt.

Skrevet

Det gikk så fort for meg at jeg fødte i mine egne klær, samboer måtte hjelpe til å kle av meg.

Tenkte IKKE på hva jeg hadde på meg, var svært opptatt av å føde..

Vet nå med nr to at neste ingenting går ann å planlegge, fordi man har så liten kontroll..

Så jeg har pakket ned det som jeg skal ha på meg etter fødselen ;-)

Skrevet

jeg fødte på abc.. trokke de har sånne skjorter der jeg.. jeg hadde hvertfall på meg mine egne klær så lenge jeg ville d.. men jeg fødte i vann, og da var jeg helt naken..:)

Skrevet

Hadde på sykehusskjorte og sånn deilig engangstruse med et gedigent bind i forrige gang jeg fødte, regner med at klesstilen sikkert blir ala det samme.

Skrevet

Jeg hadde på meg de vanlige klærne en får på sykehuset sist. Er heller ikke glad i å vise meg naken, men jeg kan faktisk ikke huske når klærne forsvant. Ser bare på bilder etter fødselen at jeg ikke har noe på meg da.... Det var tydeligvis ikke noe jeg var opptatt av under fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...