Gå til innhold

Et bra tips til event matpakke som skal haes med til sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et tips om at det var lurt å smøre matpakke litt i forveien og legge den i fryseren. Så når man plutselig må storme avgårde til sykehuset, er det bare å raske med seg nisten. Den kommende far/ kan ha noe å spise på hvis fødselen drøyer i de lange timer.

Er sikkert nok å tenke på når man skal ut gjennom dørene om man ikke skal på kjøkkenet og smøre med seg brødskiver også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal like å se min samboer spise en matpakke som har vært nedfrossen, da tror jeg heller han sulter ihjel. :-) Får satse på at jeg er hjemme med rier noen timer og at han har god tid til å lage seg noe da.. men man vet jo aldri. Kanskje det ender med at han besvimer av lavt blodsukker? Med de små og trege heisene på Ahus kan jeg jo risikere å føde mens han venter på heisen opp igjen med grillpølse fra kiosken i handa. Ville blitt en "god" historie. :-)

Skrevet

som 3. gangs tror jeg jeg vet hva jeg har foran meg og jeg hadde masse tid til og lage matpakke til far og spise selv, for etterhvert begynte jeg bare og kaste opp alikevel, så det var greit og ha noe i magen, men unødvendig og ha med annet enn noe og tygge på når alt var over, om alle andre muligheter var stengt. Men selvfølgelig kan det jo gå mye raskere for andre. Løper ikke føttene av meg fordi om vannet går jeg ihvertfall, for det har tatt sin tid de forrige gangene også. Utrolig hva man faktisk rekker om man vil ;-)

Skrevet

Jeg har tenkt å ta med meg sjokolade og en pakke kjeks, så vi har noe å tygge på.

Skrevet

jeg skal ha med meg litt snop tror jeg.. mat får vi begge på sykehuset, så det gidder jeg ikke å tenke på engang..

Skrevet

Tror jeg satser på vann og ritz kjeks, for det er litt godt når man blir kvalm. Gjorde det sist også vi. Og far hadde laget seg matpakke og bunkret blader!! ;-D

Skrevet

Satser også på at man rekker litt før man må haste avgårde til klinikken.

Men er det noen typer mat som er å anbefale? Antar at kroppen får nok å jobbe med om den ikke skal fordøye en stor biff samtidig, mener jeg....

Skrevet

De anbefaler vel litt lettere måltider før fødselen, og pass på og få i deg nok drikke også. Mange glemmer seg litt når ting stter i gang..

Skrevet

hehe,min mann er generelt veldig glad i mat,om han ikke får det så blir han så sur og grinete.. må nok ha med noe til han,men nå bor vi bare 5 min fra sykehuset da,så det er jo ikke noe problem sånn sett.

var inne til observasjon i helga,da kjørte han hjem en liten tur og lagde mat til oss som han tok med opp igjen. hadde ventet nesten hele dagen på div leger før jeg ble lagt inn,får ikke mye mat da nei.

men tror jeg vil pakke ned litt sjokolade ja,og noe kjeks,og ei grei drikkeflakse som bare er å fylle opp. ananas i biter vil jeg å ha med,digger ananas jeg..

vi får jo bare se,men kommer ikke til å fryse ned noen matpakke nei.

Skrevet

jeg skal også utsettes for terror heisene på Ahus! Og dessuten er vi litt sånne jålete i matveien, jeg har hatt litt dårlig matlyst i svangerskapet og dermed må jeg spise lystbetont. Det betyr ferske, helst varme skiver/ horn/ rundstykker med ost/ skinke/ agurk/ salat osv på.. Jeg har aldri klart matpakker, og vi har spøket med å ringe Acapulco Pizza i Lillestrøm og bestille kyllingmiddag- for det innbiller vi oss at vi får tid til..

På den annen side har jeg født to ganger før og mat har da virkelig ikke vært i nærheten av hodet mitt.. iskaldt vann, så! Men ikke noe å spise...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...