Gå til innhold

Hjelp - skal på fester! MANGE fester!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

hva gjør dere når dere blir bedt på fest og dere ikke vil "røpe" dere?

Jeg er 7 uker i dag, og har ikke tenkt å offentliggjøre noe før om en måneds tid.

Problemet er at jeg ikke akkurat er kjent for å spytte i glasset! I tillegg festrøyker jeg... men nå blir det jo så klart ingen ting av noen av delene. Er invitert til så utrolig mange sammenhenger hvor det er naturlig at jeg tar meg ei øl (jeg drikker meg sjelden kjempefull, men er veldig glad i øl - tar en halvliter eller to når jeg har sjansen). Har allerede klart å vri meg unna på en fest fordi jeg var "trøtt", men jeg kan jo ikke ta den hele tiden heller. Tror venninna mi ble litt overraska...

Lurer på om jeg skal lyve på meg at jeg har en eller annen infeksjon eller noe sånt, og ikke kan drikke, men jeg aner ikke hvilken unnskyldning jeg skal bruke - noen som har noen tips?

Det med røyken er jo forsåvidt greit nok, kan jo bare si at det er et nyttårsforsett. Det enkleste er kanskje å si "man skulle nesten tro jeg var gravid, hahaha, men jeg skal faktisk verken drikke eller røyke i kveld" - komme dem i forkjøpet så å si.

Synes det er så irriterende når folk spør rett ut "er du gravid eller?"

Alle råd mottas med takk! Jeg tror neppe jeg er den eneste... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke enkel den der:)

Si at du går på noen medisiner som ikke skal blandes med akohol. Spør de hva det er, så kan du jo bare si at det er en privat sak...

Eller kjør dersom du kan?

Skrevet

Start i god tid før helga og syt til dine venninner. Pga av at du har vært så slapp i det siste, så kom du deg til legen idag. Der viste det seg at du hadde en kraftig virus-infeksjon og har fått antibiotika (nå virker ikke antibiotika noe særlig på virus, men mest på bakterielle probl., men folk har mer sympati for virus..). Legen så også at leverprøvene dine var veldig høye, så for å være sikker på at du ikke har hatt kyssesyke, så har du nå tatt nye prøver og får ikke drikke alkohol på 4 uker .... Deppe, deppe... Når du kommer på festen så kan du jo prøve å få litt alkoholfritt øl over i ett glass og drikke det. Tøff som du er, sier du at han derre legen gidder jeg ikke å høre 100 % på :-)

Bare et forslag fra meg.

Skrevet

Vet ihvertfall at når du har urinveisinfeksjon kan du ikke drikke alkohol på de pillene du får. Og de må du gå på i 5 eller 7 dager.. hehe.. lykke til!

Skrevet

Hadde gått for den med urinveisinfeksjon... Har ikke så mye peiling på hvilke medisiner som ikke kan kombineres med medisin, men jo mer du prater om det jo større blir saken at du ikke drikker. Ville ikke gjort så stort nummer av det, bare ha en unnskyldning på lur... lykke til!

Skrevet

Jeg feriet bursdagen min, jugde ikke på meg noe som helst... drakk drinker (uten selvfølgelig) men hadde tatt med meg "sprit"/vann på ei lita plastflaske :) og drakk øl uten som jeg beholdt i pose. :)

alle trodde jeg ble full...

knis

Skrevet

Hei!

Hva me å drikke alkoholfritt? I noen av anledningene.. når du er "blitt frisk fra uvi-en"?

Skrevet

Jeg har hatt samme utfordring, og drakk rett og slett Gin Tonic med isbiter og lime, men uten gin, og cranberry juice med det samme, men uten vodka. Var litt nervøs for å bli merka, men etter en drink er det ingen som tenker på hva du drikker. Du trekker myyye mer oppmerksomhet til deg selv og kritiske spørsmål ved å poengtere at du ikke skal drikke av den ene eller andre unnskyldningen.

Munkholm er også en løsning. Bare ha de i veska og skjenk opp i glass før du drikker. Funka strålende for meg. Lykke til og kos deg på fest!

Skrevet

Jeg feiret nettopp bursdagen min med stor fest og fylte ølflasker med eplejuice, det ble bobler på toppen akkurat som med øl, så ingen så forskjell!!!

Du trenger en trakt og bare vipp korkene av med en kniv så ikke du får bretten midt på som du får når du bruker opptrekker.

Lykke til med lureriet!

:-)

Skrevet

Å skylde på antibiotika er vel litt oppbrukt. Hvis noen sier set til meg, så skjønner jeg at dem er gravid. Det er ikke farlig å drikke selv om man går på antibiotika, men virkningen av medisinen blir ødelagt. Kyssesyken er en god unnskyldning, da skal man absolutt ikke drikke. Ellers har jeg en venninne som bytta etikett på alkoholfri øl. Legg flasker i vasken, så detter etiklettene av. Klistre på etiketter fra vanlig øl. Drikk med god samvittighet.Lykke til!

Skrevet

Haha, dere er så smarte! Takk! Nå er det nesten som jeg gleder meg... :) Problemet er vel mest det at jeg skal på en del bar-greier med en venninne eller to - ikke så mye vase rundt - men det med drinkene uten tonic - eh, sorry, uten gin! - var smart!! Da blir det jo bare stress med den første drinken (som man må kjøpe i baren uten at de merker noe, men hvis man sørger for å kjøpe første runde er jo det problemet løst).

Og det med etikettene er jo bare genialt!!

Skrevet

Jeg sa bare : "jeg er gravid jeg" (og smilte Elvis smil) _ og ingen trodde på det, de tenkte vel kun at det var den sære humoren min. Men etter det var det ingen som peset med å fylle opp glasset mitt . Hører med til historien at jeg ikke bryr meg særlig om sosiale lag og lever i min egen lille verden , men nyttårsaften måtte jeg jeg gjøre et førsøk på å være omgjengelig . Har også drukket drinker uten alko når jeg har vært ute (med min "normale" bror), de er billigere og smaker mye bedre også .. Dessuten blir de andre så fort fulle at de slutter å bry seg om andre enn seg selv . Det er sosialantropologisk smertefullt å være edru bivåner ute på byen , men kos deg :)

-stolt nerd

Skrevet

Kult spørsmål, passet meg bra.

Skal på fest selv denne helg. Likte ideen med etikettene.

Ellers har jeg lurt på om det finnes 3 liters pappdunker med hvit eller rødvin som er alkohol fritt. For da kunne jeg bare byttet posen inni, uten å styre med etiketter.

Skrevet

Jeg hadde også problemet gående i julen hvor det var mange fester. Vanligvis drikker jeg mye øl både fredag og lørdag, og min løsning var å bytte ut øl med alkofritt, gjøre trikset med korkene som er nevnt tidligere. Det funker en stund, men etter 8-10 stk blir man VELDIG oppblåst i magen, som om nman ikke er det fra før... Jeg tenkte også på sprit-trikset med vann på flaske eller å bytte ut alkofri vin i kartong, men for meg ble det vanskelig da man lett får problemer med at man helst skal by andre. Kan liksom ikke sitte der og ruge på en hel kartong vin uten å spørre om andre vil ha et glass... Jeg holdt ikke ut særlig lenge og måtte fortelle sannheten ganske tidlig, og da var jeg glad jeg kunne "nyte" et glass vann eller to i all offentlighet. Men det er nok sant at man tror at alle er veldig oppmerksomme, men egentlig så bryr de seg ikke om andre enn seg selv og glasset sitt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...