Gå til innhold

Vil KUN ligge med hodet til ene siden.. noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla ligger kun med hode til venstre side. Jeg prøver å snu det når hun har sovnet, men det går max 2 minutter før det er snudd til venstre igjen. Jeg har prøvd å bygge opp med kluter under lammeskinnet på venstre side slik at det ikke skal være så lett, men da vrir hun seg bare mer ut til andre siden og vipper hodet til venstre igjen.

Noen som har noen råd? Hodet kan jo bli helt skjevt av dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøve å stimulere henne når hun er våken, ligge mye på magen hjelper veldig! Legg leker og slikt på den siden hun ikke liker osv..

Kan prøve å legge henne på siden når hun skal sove, alså den siden som hun ikke liker. Dette fikk jeg beskjed å gjøre av kiroprkator, min har hatt Kiss da.

Skrevet

Ligger hun på rom samen med dere? I så fall kan jeg tenke meg at hun ligger med hodet snudd mot deg, da du lukter godt av melk. Da kan du legge henne andre vei i sengen sin slik at hun må snu hodet andre veien for å vende seg mot deg.

Skrevet

Kan høres ut som hun har en skjevstilling i nakken (som mange spebarn kan få under fødsel). Denne skjevheten er ikke "farligere" enn at det er litt ubehagelig for babyen, hun er kanskje generelt urolig??

Mange foreldre får hjelp av kiropraktor, som får dem fort god som ny! :-)

Skrevet

Slik var det her også. Vi forsøkte alle knep og tips; men han snudde seg IKKE mot lyset, snudde seg IKKE mot meg om natten, snudde seg IKKE mot rangle e.l. som hang på skrå over. Jeg var oppe flere ganger om natten for å snu hodet, men det tok bare 2-3 minutter før det var tilbake igjen. Han har aldri sovet særlig mye på dagen, og dessuten snudde han seg også da kjapt tilbake.

Siden bevegeligheten i nakken var fin, ble han ikke henvist videre til fysioterapi e.l. fra Hs.

Vi var veldig bevisste på at de mest spennende lekene skulle være på "feil" side, og alle disse små tingene en forsøker å lure babyene med. Først nå de siste 2 månedene at vi ser at det er i ferd med å jevne seg mer ut.

Han var ganske skjev i mange måneder, men det er i ferd med å bedre seg nå - 8,5 mnd.

Jeg skjønner hvordan du har det - jeg/vi var virkelig bekymret for dette, og tenkte på det "hele tiden" når vi skulle leke osv. Men som sagt, det er blitt bedre etterhvert. Vet ikke om det hjalp at vi holdt på slik da...

Skrevet

Må legge til at han aldri virket plaget av det - etter den første uken gråt han nesten aldri, kanskje en halvtime tilsammen i løpet av en uke?? "Snill" gutt, altså. :-)

Skrevet

Hei.. Samme "problemet" har vi med dattern vår. Hun har villet ligge til den ene siden helt fra vi kom hjem fra sykehuset..Nå går vi til fysioterapeut fikk henvisning da vi var på 3mnd kontroll. Mina hater å ligge på magen, men blitt litt bedre nå.

Når hun ligger på gulvet, så har vi lagt teppe sånn at vi må kommunisere med henne fra den "vansklige" siden.. Satt alle lekene på babygymmen over på den vansklige siden og dette har hjulpet masse.. Men hun er fortsatt skeiv i hodet.. retter seg nok ikke opp med en gang..

Lykke til..

Skrevet

Dere, sjekk www.kiss-kidd.com.

Ikke sikkert at dette er KISS, men et av symptomene er nettopp dette med favorittside.

Ikke farlig, men viktig å få behandling. En manuellterapeut behandler dette.

Skrevet

Hos oss hjalp det å snu vogga.

Lykke til !

Skrevet

Gutten hadde ingen problemer med bevegeligheten i nakken, og lå heller ikke bakoverbøyd, eller var på noen måte plaget av det. Hadde heller ingen andre symptomer. Holdt forresten hodet i midten allerede på barsel... Ble derfor ikke henvist videre. Og - det har jo blitt mye bedre også - om det nå skyldes vårt "mas", eller tiden som går...

Vi opplevde det forresten som litt "pesete" med folk rundt oss som trodde vi ikke hadde prøvd å "snu sengen" eller " legge med lyset på andre siden" - det er vel noe alle vet? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...