Gå til innhold

Hva skal man ønske barnet i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor ønsker gavetips... men jeg har ikke snøre på hva vi skal ønske til jenta vår?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sangbøker, eventyrbøker hvis du ikke har det fra før av.

Barnebestikk og -service.

Penger i fond.

Evt. begynne å spare på noe sølvtøy...

Jeg ønsker meg ikke ting i sølvplett eller messing (lysestaker, sparebøsser, navneplaketter etc) eller broderte navnepynteting, men kommer vel sikkert til å få det til navnefesten vår likevel...

Skrevet

Takk for tips :)

Hvordan sier man fra at man ikke ønsker seg sånt? Går jo an å si fra i samme slengen som en gir fra seg ønskeliste til de som spør - men det er jo langt fra alle som spør hva en ønsker seg... dessuten fikk vi litt sånn jalla til størstejenta, blir jo litt dumt å si fra til samme folka at vi ikke vil ha det til minstejenta.... hehehe :)

Skrevet

Vanskelig det der... Jeg har jo faktisk gitt fra meg sånne ting selv, da jeg fikk mine første nevøer på ungdomskolen og ikke visste bedre... Ga sånne tinntallerkner med inngravert navn, vekt, lengde etc til alle tantebarna mine, men ønsker meg egentlig ikke det selv. Kan jo godt hende jeg får det tilbake derfra ;-)

Hvis vi presiserer hva vi ønsker oss, så følger kanskje folk det? Men vi får jo ikke sagt fra til alle, kan jo ikke akkurat sende ut en mail: "hvis dere har tenkt å gi dåpsgave, så ønsker vi ikke..."

Skrevet

Hehe nei det var jo det da :) Jeg har jo en viss innvirkning på hva MIN nærmeste familie gir, men der er liksom problematikken ikke-eksisterende, siden jeg og søstrene mine/mora mi har ganske lik smak uansett.

Skrevet

her er noe av det vi fikk til dåpen til vår datter:

-gyngesau fra husfliden

-serviset "kardemommeby" fra figgjo

-små selbuvotter til baby

-sølvkopp og sølvbestikk

-maleri/akvarell

-bæremeis

-barnebibel

-smykkeskrin

-smykker og armbånd

-penger

-Hugin og Munin. Bind 1-10 : det store norske barneverket

-og så fikk hun en del andre mindre gaver som tøy, sko, lekekasse osv...

Skrevet

Vi ønsket oss:

tinn smykkeskrin

sangbøker

bøker av Egner

tinnbilderamme m bilde inni

barneservise

barnebestikk fra Hardanger bestikk

Vet ho får bob-medlemskap, 2 smykker, 1 sparebøsse, penger.... (ska døpes på søndag...)

Skrevet

Vi synes det var vanskelig å ønske seg noe. Eneste jeg visste var at jeg IKKE ville ha sølv ting...

Av en gammel tante ønsket vi oss en eventyrbok, og hun skrev en hilsen til Victoria i den. Koselig!

Hos oss skulle jeg ønske de hadde snakket sammen litt først...

Fkk 3 hjertesmykker, og da hadde hun allerede fått 2 til fødsel..

De er forskjellige da, men likevel...

Penger til fond er jo en veldig god ide, da slipper du jo å få det du helst ikke vil ha, og ting som ikke blir brukt...

Skrevet

medlemskap i boligbyggelag

Eventyrbøker

gyngehest

barnemøbler

barnetallerken og kopp

bunadsølv

Skrevet

vet du er trønder ka ping:) Black and white på city syd har åpnet en butikk til oppe, ved apoteket, der har de masse fint til små prinsesser:) har endel møbler og forskjellig i rosa, helt nydelig. samme på lille martine eller hva butikken på byhaven heter. der har de masse fine bilder og slikt:) fint å samle på:)

Skrevet

Min gutt fikk fiskestang og skinn han skal sitte på å dåpsgave :) veldig uorginalt, men morro for oss som liker å fiske :)

Skrevet

Jeg ønsket endel av det som allerede er nevnt, og så ønsket jeg en stol fra http://malurten.no/. De er bare nydelige, og veldig morsomt minne.

Skrevet

De utrolig fine Rørospleddene i junior eller barnestørrelse. De finnes i flere farger og mønstre og er også en gave som varer livet ut, fantastisk kvalitet. I Trondheim fås de ihvertfall på Husfliden og Barnesikringen.

Skrevet

Ser at du har fått mange råd allerede. Vår sønn fikk mange bøker i "den store hvite"-serien; store eventyr-, barnesang-, gosnatt-boka osv", videre fikk han Asbjørnsen og Moes "Norske Folkeeventyr", DVD-serien "Ivo Caprinos beste" og litt bestikk. Farmor hadde malt servise (kopp, dyptallerken og fat med Karius og Baktus. Var veldig fornøyde med det han fikk; varige gaver som vi tror han vil ha glede acv lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...