Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 I helgen var datteren min på 2,3 år på besøk hos en veninne med en datter på snart 4. Da vi skulle gå, slo datteren min seg helt vrang, hun skulle ikke være med mamma hjem. IKKE TALE OM!! Hun sprang og gjemte seg og var helt "hysterisk". Det endte med at hun ble igjen og jeg hentet henne en time senere. Hun var akkurat lik da og, og gråt hele turen hjem. Sånn har hun aldri vært før, men jeg tenkte det kanskje var at hun hadde det veldig kjekt med hun 4 åringen. Men så var vi hos bestemor på onsdag og da skjedde akkurat det samme. Hun ble helt hysterisk, -nei, ikke mamma, vil ikke hjem, ikke mamma!!! Hun gråt og gråt. Det var så ekkelt! Jeg følte jo svigermor begynte å lure på hva jeg gjør med jenta... Så var hun i barnehagen i dag og da jeg kom for å hente skjedde det samme igjen! Hun gråt og gråt og klamret seg til barnehage"tanten". Jeg har aldri følt meg så utilpass noensinne. Når vi kommer helt hjem er alt glemt og alt er i skjønneste orden. Da koser hun med meg, vi leker og alt er helt normalt. Jeg har heller aldri gjort henne noe vondt og ingen ting er nytt rundt henne. Jeg skjønner ikke hva som skjer og synes det er fryktelig ekkelt. Er så redd noen skal tro at jeg er stygg med henne... Men jeg vet jo selv at jeg er bare snill, så det er defor jeg lurer på om det kan være normalt for alderen? Er det noen andre som har opplevd det samme?
Leola Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 dette er nok noe med alderen ja:) Junior begynte også sånn litt etter han var fyllt to. Det er en kamp hver gang vil skal gjennom en dør for å si det sånn. Han er 3 år og 3 mnd og er sånn fortsatt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Huff, ikke mye oppløftende, men godt å vite det ikke behøver å være meg hun ikke liker...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Tror det er litt opp og ned.. I barnehagen kommenterte de forleden at lillegutt har kommet i alderen hvor det er vanskelig å bryte opp fra ting, altså at det er vanskelig for de å godta at noe skal avsluttes.. Slik de la det frem på fikk det til å virke som om dette var en "fase" de fleste unger gikk gjennom. Har jobbet med barn tidligere og har også opplevd mange barn som oppfører seg slik.. Lillegutt her er litt opp og ned.. Om jeg henter han i barnehagen eller noe og han er midt i en lek så kan han oppføre seg slik og hyler og er "trassig". Men, på motsatt side, han var med faren i en kjøkkenbutikk i dag og kjedet seg litt fordi faren stod og snakket med de i butikken.. Da jeg kom inn i butikken kastet han seg rundt beina mine og ropte "mammaen min" og klemte meg godt. Kanskje hun har litt problemer med å bryte opp og skulle gå fra en setting til en annen. Kan hende det blir lettere om du har noe morsomt å tilby som der avtaler på forhånd. F.eks. at etter barnehagen skal vi male eller spille et spill eller noe om hun er flink å rask til å kle på seg og være med hjem.. Morsomme aktiviteter. Kan hende hun har det så morsomt så det er leit å avslutte det morsomme. Vet ihvertfall med meg selv at jeg kanskje er dårlig på å tilby lillegutt en morsom ettermiddag. Skjønner godt at han ikke vil hjem, er jo dønn kjedelig.
2trollunger Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Datteren vår har gjort akkurat det samme! Vi var i en dyrebutikk for et par mndr siden og da vi skulle dra... PUH! Jeg som hadde trodd at hun hadde hatt trassanfall før, det var ikke noe sammenlignet med dette! Hun hylte og sparka og var helt hysterisk da jeg prøvde å få henne inn i bilen. Det må da ha sett ut som om jeg kidnappa henne! Nå passer vi på å snakke om det før det skjer. F.eks før vi går inn i butikken, og litt før vi må dra. Men å dra hjem fra venner er jo aldri gøy.. Ikke bekymre deg!!
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 helt normalt! sønnen min er sånn hver dag når jeg henter han i bgh! det går vel over, håper jeg:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 tror ofte det er 2 åringen sin måte å vise at de begynner å forstå dette med egen vilje. Samtdig viser de på sin egen måte at de kanskje har savnet mamma litt:)
bodøjente Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Ja vi har det akkurat likedan. Datteren vår er 2,5 år og blir helt hysterisk når vi henter henne i barnehagen. Skriker og hyler.Det skjer stort sett hver dag, og også hvis hun er på besøk hos venner. Vi føler oss jo helt makteløse og folk må jo tro at vi er slemme med henne... Se også innlegget "hjelp"!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Å, tusen takk dere snille mennesker!!! )))) Dette var godt å lese. Da tror jeg absolutt det har med alderen å gjøre! Tusen takk HI
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Godt å lese at flere har det sånn! Datteren min har nettopp begynt slik, bruker ofte en time på å få henne med meg hjem fra barnehagen, hun vil ikke hjem. Ender med at jeg må ta henne under armen og bære henne i bilen skrikende, de må jo tro hun har det forferdelig hjemme...Hun er kjempe sliten etter barnehagen, så skulle jo tro hun ville bli med hjem, men neida..
AnKi! Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Heisann! Har ikke hatt dette problemet(enda) min gutt er 2,6 år nå. Men vi har alltid forklart han hva som skal skje på forhånd punkt for punkt. I god tid, da er det lettere å akseptere hva som skjer for da vet di om det. Spør om di i barnehagen kan forberede barnet litt i forkant at du kommer å henter. Di forstår utrolig mye mer enn en skulle tro, det er vertfall min erfaring. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå