Gå til innhold

jeg har født!!! Historien følger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var endelig prinsen kommet!! Hadde termin 25 januar og ble satt igang tirsdag 30 januar pga alt for mye fostervann og stort foster. Fikk tre vanlige pillekurer fordelt på 18timer, og den fjærde kuren, i dobbel dose den 24 timen. Det resulterte i åpningsrier og at fostervannet splesjet utover obspol for gavide.

Da vannet var gått fikk jeg komme på føden siden jeg hadde en cm åpning.

Det var ganske heftige rie forhold. Jeg fikk rier både av kuren og ved at vannet gikk. Så fra kl 19.00 og frem til kl 01.00 hadde jeg rier så og si uten stopp. Det var utrolig slitsomt, men førte til 4 cm åpning og grønt lys for epidural. Den måtte settes to ganger fordi anestesilegen ikke klarte sette den i da riene kom så ofte.

Men når den endelig virket var det en lettelse. Så gikk det tre timer med laaaaange rier som tok godt nedi underlivet, og så var det tid for press rier.

Det var en lettelse å få presse, men langt fra lett... da hodet kom ut snudde han seg feil vei, noe som resilterte i full alarm og fem jordmødre, en barnepleier og en lege. Han har mest sannsynlig fått en brist i venstre kragebein pga den harde avslutningen. Men jeg klarte å presse han ut uten sugekopp ellertang ;)

Han er gedigen! Hele 4890 g og 54 cm lang. 35 i hode omkrets :)

Dere kan glede dere jenter! Det er SÅÅÅ deilig å kose med babyen ;)

Så nå sitter jeg på barselavdelingen og nyter den snart ett døgn gamle babyen vår ;)

Lykke til og takk for meg!!!!

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, kos deg fremover:o)

Skrevet

Gratulerer så masse!! Snart min tur. Er i uke 36. =) Kos deg med knøttet.

Skrevet

nå begynner jeg nesten å grine....jeg også vil! NÅ!!!!!! gratulerer da ihvertfall=)

Skrevet

GRATULERER så mye!!!!!!!!!

hørtes ut som en litt vond fødsel med en så stor baby......

men så lenge alt gikk bra, er vel desse smertene allerede glemt=)

Skrevet

WOW... Det var litt størelse på den babyen din!

Gratulerer kjempe masse!

Skrevet

Åååå så kosli! Sitter her med tårer i øynene! Gruer meg veldig til fødselen, men ser jo at d gikk veldig fint med deg selv om du hadde en vond fødsel, og det er en trøst :)

Masse lykke til fremover, og kos dere masse m lille prinsen!

Skrevet

Gratulerer!!! Kan ikke si jeg gleder meg til selve fødselen, men gleder meg til å være der du er nå!!! :) Kjempekoselig!

Skrevet

Gratulera. Godt å høyra at det gjekk bra, sjølv med stor baby.

Skrevet

Så kos da. Gratulerer masse med bebisen :))) La meg gjette, han passer ikke inn i størrelse 50 ;)

Skrevet

Gratulerer masse med stor liten baby...

Skrevet

Gratulerer med den store prinsen :)

Skrevet

Tusen tak alle sammen ;) I dag får vi reise hjem til den ventende pappaen og vofsen. Gleder meg til å ta fatt på de nye oppgavene!

Skrevet

Gratulere så mye me babyen... Hørtes tøft ut ja,,,

Men no kan du bare nyte den skjønne premien..

Lykke til vidre, og send fødepinnen vidre.

Vi e en hel haug som sitt på gjerde å vente på tur no :))

Skrevet

Gratulerer så mye og lykke til videre. :)

Skrevet

Bra jobba :-) Gratulere så mye med gutten din "huldra"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...