Gå til innhold

Skatt ved perm.penger og os??

Tøvsjura *1 stor og 1 liten*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tabell på perm.pengene og de trekker 36 % av os (som biinntekt), er det riktig? Syns det høres rart ut :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Jeg trenger svar og tk visste ikke.... :S

Skrevet

Hadde os vært eneste inntekt kunne du hatt skattefritak. Siden du har permpenger, og os blir os regnet som biinntekt og derfor trekkes det 36%. Gjør nær sagt alltid det på biinnetkter.

Om os utgjør mer enn permpenger kan det være lurt å la del en gå på os, og del to på permpenger.

Skrevet

Jeg har prosent trekk på min lønn, og ikke tabelltrekk, og jeg betaler da lik skatt på både os og lønn, ca 20%

Skrevet

blir man ikke i skatteklasse 2 når man er alenenmamma?

det har jeg fått beskjed om av trygdekontoret iværtfall..

Skrevet

Hos meg trekker de 36% av OS og tabell på fødselspengene. Skjønner ingenting, jeg. Har sjekka med NAV og de mener det er riktig. Jeg har regnet på det og funnet ut at inntekten min blir omtrent det samme som da de trakk tabell på alt, da fikk jeg visstnok mindre fødselspenger.

Skrevet

De trekker ikke for mye ihvertfall, får vel tilbake noe på skatten til neste år da i tilfellet :) Jo, man får skatteklasse 2 når man er aleneforsørger, men hva har det med saken? Det sier jo ikke noe om hvor mange prosent eller hvilken tabell man skal ha, det har jo også med inntekten å gjøre

Skrevet

Sånn er det vel på alle? Tabell på inntekt og 36% på os

Skrevet

på meg trakk de også så mye, snakket med de og fikk da vite at eg måtte ordne med nytt skattekort selv, så fikk tak i skattekort i klasse 2:) da ordnet det seg:)

bare husk å ta med deg papirene på hvor mye du "tjener"/får slik at du får rett skatt... bedre å skatte for mye enn for lite...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...