Gå til innhold

Gjenteipet munn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og har en virkelig ekkel og vond følelse i hele meg etter kveldens nyhetsinnslag om gjenteiping av små babyer i Russland. Trodde i min naivitet at slikt ikke var mulig jeg da.. Ble kvalm da jeg hørte sykepleieren unnskylde det med at det bare var for å få smokken til å sitte og at teipen på plasteret ikke var skikkelig uansett..

Her hjemme har vi lekt med tanken på å engang å få unge nr 4. Når jeg ser slike innslag tenker jeg faktisk at en slik siste pefekte avslutning i såfall bør adopteres!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så grusomt at jeg ikke har ord! Hvordan er det mulig å gjøre noe slikt mot en baby? Jeg har bare lyst til å grine når jeg ser det.

Adopsjon er en tanke som slår meg også når jeg ser slikt. Tenk så mange barn det finnes som lider, og som kunne trengt et trygt hjem!

Jeg betaler faktisk hver måned et beløp til Redd Barna og Røde Kors Barnelandet(de driver i Rwanda), men det hjelper ikke mye på samvittigheten når jeg ser sånt på tv som de har vist i dag. Vi kunne sikkert gjort mye, mye mer!

Om ikke annet, så organisert hjelpesendinger eller et eller annet.

Skrevet

Ja jeg må si det var vondt å se bildene på tv i går kveld. Min første reaksjon var også adopsjon. Spurte Trollfar om vi ikke skulle adoptere en, men han tok det ikke helt seriøst (selv om han reagerte han òg)

Å skylde på smokk eller mangel på personale er uansett helt feil. Sånn gjør man bare ikke med små forsvarsløse barn!

Skrevet

Jeg får så vondt i hjerterota av slikt. Tenk så mange barn det er ute der som ikke har samme omsorgen som våre!!

Skrevet

Jeg orket ikke å se hele engang....

Men vi ble sittende å snakke om tilfeldighetene som gjør at noen blir født her i Norge og andre i sånn land...

Begge guttene våre lå og sov sin beste søvn, og jeg hadde nettopp hatt søsteren på telefonen som lurte på hva Knerten ønsket seg til bursdagen. Da ble jeg svar skyldig....nei.... de har jo alt. Dvs Knerten arver jo alt av Storebror.

Da blir kontrastene så store, min savner ingenting også ligger det altså babyer på barnehjem med gjenteipet munn, fordi noen av disse pleierene ikke orker å høre babygråt..

It`s a cruel, cruel world....

Skrevet

Ja utrolig vondt å se den reportasjen,

Når man har baby selv, blir intrykkene ekstra følelsessterke..........

Hadde enda skrikene fra forrige innslag i hodet (der det 3-4 år gamle barnet blir voldtatt!!)

Utrolig grusomt at det er så mange barn som har det vondt,

så urettferdig!

Det går bare ikke ann å lukke øynene, dette må snakkes om og jobbes for......Ser vrikelig opp til de menneskene som jobber for barnas rettigheter...Viktig å støtte disse organisasjonene...

Adopsjon ja, har faktisk tenkt det selv....kunne man bare redde et barn..

Skrevet

Tror det var mange som fikk sjokk over reportasjen,hadde nettopp snakket med pappa om hvor fælt jeg synes det er med alle de som bor på barnehjem samtidig som det er så mange som er ufrivillige barnløse...også kommer dette på tv!! Må innrømme at tårene trillet,hadde man bare kunnet nå de:(((( Kjente at jeg ble fryktlig sint også,på disse pleierene uten føleser!!!! Åååååååååååååååååå det er så mye stygt!!!!

Skrevet

Huff. Jeg måtte snu meg vekk...og så kjennte jeg et utrolig ønske om å gjøre noe......hadde jeg vært styrtrik ville jeg ha bygd et barnehjem der det var godt å vokse opp...SUKK- drømme-drømme....

Skrevet

Dette var så ille at jeg måtte gå på kjøkkenet da de sendte det for 2. gang i går kveld!

Hva slags mennesker kan gjøre sånt mot små barn?

Sykt, sykt, sykt, sykt, sykt, sykt..................

Jeg blir sint, lei meg, forbanna, redd, forferdet...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...