Gå til innhold

Syntes det er mange sinte her inne nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vinteren som tar over humøret vårt? Nesten så jeg merker at jeg blir provosert bare av å lese overskriftene.

Stemødre kan ikke bli mødre til barn som har sine i live. Men de kan ta dem inn og behandle dem med respekt. Stemødre får den respekten tilbake. Stemødre må lære seg å sette alle barna like høyt, eller lavt når det er dine og mine i bilde. I hvertfall for de få dagene alle er sammen.

Oppfører stebarna seg dårlig mot dere? Hvorfor ikke spørre dem om hvorfor de gjør det? Og tåle svarene dere får. Ikke sikkert dere er enige, men kan gi en pekepinne på hva de føler og tenker.

Og husk at alt ikke alltid er som far beskriver det, for siden han er i brudd med barnas mor, vil det alltid være engrunn til det. Begge parter kan ha ting de er bitre på.

Biomødre er hårsåre for egne barn. Slik er det bare. Men vi må unne fedrene til barna våre å skaffe seg kjæreste, samboer og familie. Unne ham lykke rett og slett. Blir det endringer i systemer hos far, så ja da må faktisk barna selv si i fra om de liker eller ikke liker det. Til far og hans familie. Vi som biomødre burde ikke blande oss, for er ikke alltid barna er helt ærlige. Barn ønsker å få fordeler, og kan de skape usikkerhet for å få det, ja så gjør de det.

er dere usikkere på om samværet er bra for barnet, kontakt lege og få time hos BUP. De vil kunne finne ut om ting er sånn eller slik. Først da burde dere blande dere i fars liv. Om BUP mener det er grunnlag for det.

Et brudd er bittert uansett! Og man vil føle sjalusi uansett. Om mor får seg ny mann vil far bli sjalu, og mor om far får seg ny dame. Slik er vi laget. Men for de fleste vil det roe seg, om alle trår litt varsomt i starten. vise gjensidig respekt og forståelse. Men for nye dame eller mann, merker dere at dere blir sjalu på fars eller mors fortid, så ikke gå inn i forholdet. For det er barna som lider!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...