Gå til innhold

Superglad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått praksisplass i barnevernet, og dette er kjempeinteressant. Må virkelig si barnevernet gjør en utrolig jobb! De hjelper utrolig mange mennesker, også de som trenger avlastning. Har før sett på barnevernet som noe "ille" men etter en dag på jobb har jeg skiftet mening totalt.

Men som de sier.. vi kan ikke hjelpe, om ikke "dere" der ute gir beskjed om at noe er galt.

Så lukk ikke øynene og lat som ingenting om dere ser noe som ikke er alright, gi beskjed, så er det barnevernets oppgave i å undersøke saken. Om ting ikke kommer frem, er det barnet som får lide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer masse med praksisplass :) håper du kommer til å trives med jobben der! er helt sikkert en veldig givende jobb kan jeg tenke meg! :)

men si meg en ting, du skriver at barnevernet også hjelper med avlastning?

jeg ringte barnevernet i komunen her for å spøre etter avlastning.

jeg var helt nedkjørt, hadde 0 hjelp fra noen og jeg viste virkelig ikke min arme råd en periode. (var mye rart som skjedde i livene våre som jeg ikke skal gå inn på her)

i allefall, jeg fant det naturlig å ringe barnevernet for å få hjelp.

men det fikk jeg IKKE!!!

så lenge det ikke var omsorgs svikt så kunne ikke de hjelpe meg, fikk jeg beskjed om...

så da måtte jeg heller slite meg gjennom det da.

hjalp litt da jeg fikk sovemedisin til sønnen min slik at vi i allefall fikk nattero i huset, men kunne fortsatt trengt litt avlastning innimellom kjenner jeg ja.

har vi ett merkelig barnevern på plassen her, eller er det virkelig slik at det MÅ være omsorgssvikt for at barnevernet kan hjelpe til?? er kansje naiv jeg som trodde at barnevernet hjalp til når man trengte en hjelpende hånd også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...