Gå til innhold

14 mnd, legging!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir tullete snart! Bare skriker og skriker så snart vi går ut av rommet. Ender opp med at vi ligger der til han sovner helt... Vil ikke ha det slik. Har prøvd å la han skrike, får så å gå inn hvert 5 min. Han kan holde ut i i en og en halv time... Det er LENGE! ahhhh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat det han vet - at holder han på lenge nok, kommer mor eller far og legger seg sammen med ham. Skjønner han godt, jeg!

Her gjelder det å være komsekvent. Bestem dere for en dag dere skal begynne med avvenning, og HOLD dere til planen. Det kan ta noen dager med hyl og skrik, men jeg skal love deg at det ordner seg til slutt selvom det virker håløst. IKKE gi opp, både poden og dere har det mye bedre om han "lærer" seg å sovne alene. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hvor lang til bruker han på å sovne når dere er der da? Her er vi på rommet til J sover (19 mnd), har med meg Ipod for underholdningens skyld og synes det fungerer veldig greit. Hun sovner raskt når det er noen der sammen med henne.

Skrevet

Nei det kan ta alt fra 15 min til en god halvtime. Det skal også sies at han sover lett natten gjennom. Fra han legger seg halv åtte til jan står opp, rundt 7, er han våken ca 10 ganger!....

Skrevet

Neida, 1,5 t er ikke lenge! Hun her holder ut i 3t, DET er lenge! Har også prøvd å være på rommet til hun sovner men det tar lengre og lengre tid + at hun våkner straks vi er utenfor døra selv om vi tror hun sover tungt..... Se ellers innlegget mitt under tråden Søvn igjen.... her på siden. HOLD UT! Han bare tester om han får viljen sin!

Skrevet

Ta frem penn og papir og begynn det gode liv :-) Noter ned hvor lenge han driver på før han gir seg (sovner) - det går seg til! Våkner sikkert igjen - gå inn gi vann og gå ut igjen. Gi han skjerfet ditt eller noe han kan kose med. Pass på at han ikke er sulten bla bla bla.

Skal love deg at det blir kortere og kortere tid for hver dag og færre og færre oppvåkninger for hver natt som går. Sover han for mye om dagen? Pass på at siste luren ikke er etter kl. 15.00. Legg han i 18-20 tiden alt ettersom når han er trøtt.

Skrevet

Her er det kuhn EN ting som gjelder.

(*dersom du VET at ungen ikke er syk, sulten, våt, osv*)

Og den ene tingen er:

DU er sjefen, DU må holde ut lenger enn ungen, DU må ikke gi deg, DU må være den som bestemmer.

Om han er våken og gråter i 4 timer, javel, men legg deg ikke under noen omstendigheter sammen med han, og ta han ikke under noen omstendigheter opp.

Gå inn med jevne mellomrom, du som mamma kjenner barnet ditt og er den som må avgjøre om det er hvert 3dje eller 8 nde minutt som er best.

IKKE gi deg IKKE la han ta makta.

HOLD ut i time etter time etter time, for dersom du gjør det, HVER kveld, så er problemet over på under en uke.

Hadde ikke det vert godt??

Ta mitt tips på alvot, gjennomfør det, og du vil se det funker.

Skrevet

Vi brukte å sitte å holde han i handen til han sovnet. Det måtte vi slutte med. Nå dreiver vi å bare sitte lengre og lengre borte fra senga til han sovner av seg selv. Venter til jeg ser han er skikkelig trøtt før jeg legger. Gjør alt det jeg bestandig har gjort før legging. Eneste jeg har forandret er a jeg ikke snakker eller rører han.

Koser heller ikke når han legger seg i vogna på dagen.

Dette har vi gjort i tre dager, og han har sovet rundt, og ikke vært sutrete på disse dagene:):) Dvs. han har sovet i ca 12 timer i strekk tre netter på rad.....:):):):):)

Glemte å si at han brukte å holde seg våken i ca 3 timer hvær natt før vi startet med dette.

Lykke til videre, ikke lett når de ikke vil sove.

Skrevet

ps:

hører d er andre som sliter med d samme og jeg tror også at nå som du har prøvd med 5 min- mellomrom så kan du godt vente i 5 min. til , altså 10 min eller 15 min. mellom hver gang...og helst ikke gå inn mer enn 3 ganger før dere lar ham skrike seg i søvn...dette høres no sikkert forferdelig ut, men jeg tror ikke dere har noe annet valg, prøv dette i minst 3 - dager og så får du si fra her om det hjelper..jeg tror nemlig det

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...