Gå til innhold

Noen som vurderer å sykemelde seg?


Vektbaby, prinsesse 07 + spire

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. :)

Jeg kjenner på formen at jeg er utrolig sliten og har mye hodepine. Er ute i praksis på ungdomskole og det er utrolig krevende, kjenner

jeg ikke er i form til det. Legen min sa hun kunne skrive ut aktiv sykemelding til meg dersom jeg trengte det.Problemet er at jeg får veldig dårlig samvittighet over de ander på gruppen min, og vet jeg kommer til å få mange spørsmål (har ikke lyst å fortelle det enda siden et er så tidlig). Hva syns dere? Er det noen av dere som vurderer sykemelding men syns det er vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vurdert det personlig.Har termin 3/10. Skjønner du synes det er vanskelig, men er du virkelig så sliten som du sier så er det vel det rette med aktiv sykemelding. Skjønner også at arbeidsgiver kan reagere... du er vel maks 5 uker på vei, dvs at fosteret er 3 uker. Det er jo ingen fysisk belastning ennå.... men mulig du har morgenkvalme, er ekstremt trett etc? Det kan jo gi hodepine. Lykke til- gjør hva magefølelsen sier. fosteret er nå i sine mest kritiske uker. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+2 uker på vei. Har vert litt kvalm, men det verste er at jeg er sliten. Ikke veldig trett egentlig, har mer en sykdomfølelse. Har bestemt meg for å sykemelde meg et par uker og håper det kommer seg litt etter hvert. :) Da er jeg også tilbake på skolebenken og kan styre det litt selv. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!

Jeg har vært inne på tanken, men etter som det så å si er null toleanse for sykdom på jobben min er det vanskelig! Har som deg vondt i hodet og føler meg faktisk litt syk! Slapp. Og jobben min er alt annet en avslappende. Men ser ann dag til dag! Et par venninner har rådet meg til å sykemelde meg, men som deg får jeg dårlig samvittighet!!

Har vært igjennom et pøverøsforsøk, så det gjør jo noe med kroppen det også!

 

Var ikke mye til hjelp men kanskje støtte!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en periode nå i starten som kan være litt tøff, spesielt når det ikke er naturlig å fortelle noen om de lykkelige omstendighetene på en stund ennå. Men jenter husk en ting, dette er de første 12 ukene som er de viktigste i svangerskapet, hvor vi utsetter barnet for de største risikoene. Derfor, ta hensyn til dere selv og kroppen. Det er ingen som takker dere for å gå på jobb når dere føler dere dårlige å ikke fungerer.

 

Det er for meg viktig at jeg kan jobbe så lenge som mulig. Forrige svangerskap slet jeg med bekkenproblemer, men jobbet til siste dag. Det kostet meg de neste 2 årene med plager. Jeg skal ta langt større hensyn denne gangen. Dette tjener både vi som gravide og arbeidsgiver på.

Lykke til alle sammen, og take care!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vikitg å lytte til kroppen sin. Legen min mente at det ikke kunne føre til evt SA i seg selv, men hun mente likevel at det var viktig å ta vare på seg selv og sa at man gjerne ble verre dersom man stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan vel ikke bare bestemme seg for å bli sykemeldt..... Det er det jo legen som vurderer ut fra faglige hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sannsynligvis sykemeldt nå de første ukene - kanskje til uke 8-10. Dette pga 3 spontanaborter. Er ingen selvfølge å bli sykemeldt for det, men jeg kan bestemme selv. Etter å ha gått gjennom dette er det jo endel psykisk å ta tak i også. Blir jeg sykemeldt vet jeg i hvert fall at jeg har gjordt alt jeg kan for at spiren skal klore seg fast.

 

Personlig skulle jeg veldig gjerne vært på jobb. jJeg har høy arbeidsmoral og hadde det bare vært meg å ta hensyn til hadde jeg nok jobbet disse første ukene. Grunnen til at det ikke er så greit å jobbe er at jeg er sykepleier på akutt avdeling med mye tunge løft og akuttsituasjoner med påfølgende stress. Med litt dårlig samvittighet velger jeg derfor sykemelding. Kunne jeg styrt dagen min litt mer selv, og hatt feks en kontorjobb hadde jeg jobbet.

 

Ang deg så må du jo kjenne på deg selv. Noen blir så kvalme at de ikke klarer å holde på noe. Jeg tror de aller fleste blir mer trøtte og slitne enn normalt. det er endel symptomene på graviditet. Men ingen graviditeter er like, og hver og en må kjenne på hva kroppen tåler . Lykke til med avgjørelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå sykemeldt. Jeg har også mistet tidligere og dette er den vikitgeste grunnen til at jeg sykemelder meg, som deg vil jeg unngå å utsette meg for mer enn jeg føler er bra for meg selv. Forje gang jeg var gravid og mistet jobbet jeg veldig mye og var veldig stresset og selv om legen min sier det ikke skal ha noe direkte skyld i at det gikk gale ligger det likevel i bakhodet. Denne gangen tar jeg ingen unødvendige sjanser.

 

Jeg er student og sykemelder meg bare de ukene jeg er i praksis på ungdomskole. Denne praksisen inneholder en uke med overtakelser der ingen av lærerene er på skolen og vi er i mindretall av studenter og det ville derfor blitt hardkjør. Men når praksisen er ferdig i uke 8 har jeg ingen problem med å gå tilbake til skolebenken hvor jeg kan ta pause dersom jeg trenger det, spise eller springe ut på toalettet når det passer. :) Har litt dårlig samvittighet, men jeg syns det er viktigere å ta vare på seg selv først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den er medisinsk begrunnet, og jeg vet at jeg ikke får sykemelding uten god grunn. Jeg var hos legen min i uke 5 da hun sa hun skrev ut sykemeldign dersom jeg ønsket dette, jeg har bare ikke visst om jeg skulle gjøre det.

Takk fo alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 uker på vei og har ikke mistet en dag på jobben siden jeg ble gravid.

 

Har hatt tøffe dager i starten og senere, men kom meg igjennom og formen er veldig bra nå.

 

Føles bedre når man klarer å holde på det vanlige livet sitt, svangerskapet blir VELDIG langt om man skal falle fra tidlig.. :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...