Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Iver er født i uke 27+3 og veide 1058 gram. Alle forsikringsselskaper vi har hatt kontakt med har avvist søknaden om forsikring for invaliditet ved sykdom. De kan gi oss ulykkesforsikring, men ikke noe mer. Så ringte Vesta her om dagen, for å fiske etter nye gamle kunder - hvorav min samboer sa at om han kunne gi oss full forsikring på sønnen vår, ville vi overføre alle våre forsikringer til dem. I går hadde vi besøk av denne forsikringsagenten, og han svarte særs tålmodig alle de gangene jeg spurte "Er du sikker på at han kan fullforsikres? Han er født tre måneder for tidlig.. og var bare litt over en kilo... Er du helt sikker?? Jeg ser ingen vits i å fylle ut dette helseskjemaet på ca 83 spørsmål hvis det bare blir avslått igjen.. " "Jada, jeg har snakket med sjefen min, og Vesta er det eneste forsikringsselskapet som har som policy å ikke ta hensyn til prematuritet og lav fødselsvekt." Har blitt anbefalt av de andre selskapene å søke etter at han har bikket 1 år, eller 18 måneder, men det at han nå bare er drøye sju måneder gjorde heller ingen ting... Så med mindre vi får et slag midt i ansiktet om noen dager da avslaget kommer i posten - så løp til Vesta om du vil!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 ...og alle gledet seg med deg Ser ikke slik ut. tenker de er missunnelige jeg. Gratulerer med forsikring på ungen din c,")
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Kjempebra det!! Men jeg jobber i vesta, og man kan ikke søke om helseforsikring før barnet er 1 ar. Prematur eller ikke.
....Hege 69 Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Gratulerer! Vi hadde akkurat det samme problemet. Jenta mi er også født i uke 27+3, og var 1013g. Fikk avslag fra flere selskap, men i Vesta fikk vi forsikring! Riktignok ikke før hun var fylt 1 år, men det visste vi (og det gjaldt alle barn og alle selskap) og søkte ikke før da. Veldig godt å ha forsikringene i orden, selv om man vet at barnet er frisk som en fisk ) Jenta mi er forøvrig nå 3 år, stor for alderen, helt på høyde med andre 3 åringer i utvikling ( faktisk noe foran på noen områder sier de i barnehagen), og frisk som en fisk! Lykke til!
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2007 I så fall har et par av dine kollegaer gjort en bemerkelsesverdig elendig jobb!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå