Gå til innhold

Er jeg litt sprø? Har søkt ny jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte jo skrive i søknaden at jeg er gravid, ellers hadde jeg lett blitt avslørt på et intervju (er snart 28 uker)... Men jobben virket så interessant, også skal man jo liksom ikke avvise meg bare fordi jeg er gravid, da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå på! Lykke til! :)

Skrevet

jeg vil nok tro at siden du skrev det i søknaden kommer du ikke til å bli innkalt til intervju engang... er ikke lov å sile folk pga graviditet men de fleste gjør det alikavel...

det beste hadde nok vært om du venta til du ble innkalt på intervju.. så hadde sjefen sett det selv...men allerede gjort seg en mening om deg uten å vite at du var gravid...er ikke opplysningsplikt om graviditet...

Skrevet

men husk på at du måp ha jobbet minst 6 måneder på et sted før du har rett på svangerskapspermisjon med full lønn da! kanskje du bare skal fortsette i den gamle jobben?

Skrevet

Jeg hadde nok ventet med å fortelle at jeg var gravid til intervjuet!

For da kunne de fått sett deg, snakket med deg og hørt hva du hadde hatt å tilby de....

Men jeg ønsker deg uansett lykke til :)

Skrevet

Har ikke noe å si om man har byttet jobb.. Så lenge man har vært i jobb 6 av de siste 10 månedene blir det regnet ut en gjennomsnittslønn av det.

Lykke til!

Skrevet

Jeg søkte jobb for 3 uker siden var da i uke 20. Søkte egentlig bare for å søke, hadde egentlig belaget meg på å gå på dagpenger resten av sv.skapet. Jeg fortalte att jeg var gravid i søknaden, synst det var bedre å gjøre det enn å fortelle det under ett evt intervju. Da er jo alle kort åpne med en gang. og arbeidgiveren beviser att gravidtet ikke har noe å si om du blir innkalt på intervju.

Jeg fikk fast jobb jeg, og mer fødelspenger under perm :-)

Lykke til

Skrevet

Gratulerer! Så bra: Flott for deg, samtidig som det beviser at det finnes arbeidsgivere som ser et potensiale og ikke lar seg hemme av tanken av fødselsperm:)

Men hva slags jobb søkte du? Eller rettere sagt; var det i privat eller off. sektor?

Skrevet

Jeg synes det var lurt av deg å skrive det i søknaden. Så stiller du med åpne kort og arb.giv. vet din bakgrunn når de evt innkaller deg til intervju.

Lykke til! Håper du får jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...