Gå til innhold

Er det fare før dødfødsel etter uke 41?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en anonym som skrev noe slikt i et innlegg under her,

ble skikkerlig redd jeg nå, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får god oppfølging, og så lenge man også selv reagerer dersom man føler at noe er feil, så tror jeg ikke det er så stor fare. Det er ganske mye som er farlig i løpet av svangerskapet, egentlig et under at noen av babyene overlever...

Skrevet

Er vel STØRRE fare for det. Er vel ikke automatisk fare for det etter som jeg skjønte..

Nå er jeg så heldig at, jeg skal føde på Lillehammer, ett av de få sykehusene i Norge som setter i gang fødslene tidligst.

Overlegen her har forsket på fødsler i 25 år, og funnet ut at det er større fare for dødfødsel og komplikasjoner jo lenger over termin de lar deg gå før de setter i gang...

Skrevet

Jeg er 7 dager over termin, altså 41+2. Var på ekstra kontroll hos privat gyn som også hadde ul-apparat. Han sa at det var ekstremt vanlig at førstegangsfødene gikk en uke over tiden (altså 41+2), og at legene hadde diskutert om de skulle sette terminen til førstegangere til 41+2 i stedet for 40+2. Men man skal alikevel ikke gå lenger enn 42+2 før man blir satt igang.

Jeg har en stor unge, og de som går over tiden får ofte det. Morkakefunksjonen blir svekket etter termin, men med store barn er den alltid tipptopp (sa han). Så jeg er ikke engstelig. Så lenge man kjenner liv daglig og sånn så er nok alt bra, selv om man går mye over tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...