mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Selv må jeg vel si at denne listen kan bli lang, ja jeg er glad i mat. Men skal prøve med en av hver. Svin indrefilet marinert ala MSB mannen og fløtegratinerte poteter. Med MSB mannens saus (er ikke sikker på hva som er i hverken saus eller marinade) Fruktsalat med is, cremè bruele? med friske bringebær, sjokoladefondant(skrives det sånn da?) Sjokoladesufflè .....and so on. Desserter er mitt svake punkt, klarer ikke engang å bestemme meg for hva som er best.
La Perla Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Én av hver, bare? Det er jo umulig! Men jeg skal prøve å begrense meg til 2 av hver - Lammestek med alt som hører til - Lutefisk -Sitronkake med marengs - Sjokoladepavlova - Sjokolademousse ..jaja, det ble 3 desserter
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 god mat er njammi =) livretten min er koteletter,ris,sursøt saus og litt til =) er hekta på kjøtt.tror det kommer av all fisken i oppveksten,hehehe å sodd da.er nasjonatretten i trøndelag.spiste noen bøtter av den sorten da jeg gikk gravid nå ;o) dessert er ikke så himla nøye.men en god is eller noe er ok.men jeg drømmer om mormors røde sagogrynsuppe med rosiner i...hvorfor i all værden måtte di slutte å selge rød sagogryn???? den hvite blir som grøt,så jeg gidder ikke prøve en gang. å goguttpappans paela er bare himmelsk...den er flittig brukt til helgekos fremmom tv`n.
Trollmora Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Til hverdag så er det helt klart fiskeboller ikarrysaus med bacon og rødbeter til! Til fest er det Trollmoras egenutviklede saus til elgstek eller elggryte som teller! (cluet er bringebær og brunt sukker samt creme fresh!) Dessert er vanskelig da. Smakte en aldeles utrolig nydelig multesofflè i forrige uke. Ellers så er cremè brule favoritten. Tror egentlig at jeg er født med en egen dessertmage )
Babyonboard ;-) Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Dessert; Creme Brulee og Sjokoladefondant Middag; *beslutningsvegring* Er matvrak....
♥Snulder Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Min kjæres hjemmelagde svinesnitzel, med fløtegratinerte poteter, løkringer og masse grønnsaker!! Dessert spiser jeg sjelden, men er glad i karamellpudding!
Babyonboard ;-) Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Søren... Ble sulten av denne tråden... Men var veldig filnk og skar opp masse frukt i en skål... Frokost ;-)))
Ronja65 Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er utrolig gla i fisk. Spiser nesten alltid det, hvis jeg er ute på resturang...Er ikke flink å lage til god fisk selv... Så jeg er veldig gla for gode tips:-)) Det har sikkert noe med at jeg er oppvokst på kjøtt:-) Morfars hjemmelagade elgstek, som han etter kunstens alle regler får til å bli rostbiff er ikke og forakte.... Nam nam...Til den serverer han en saus som er kjempegod... Alle skrøt over den på konfirmasjonen, men det er så enkelt som en bottenredning på smør, mel og melk, sojasaus og en buljongterning. (Den inneholder ikke sky fra steken)... Grønsaker og fløtegratinerte poteter.... Det er også min sønns favoritrett, derfor bad han morfar lage det i sin konfirmasjon.... Er også veldig gla i is og varm multebærsaus.... Hela släkta på min fars side er fra norrland, så ikke rart jeg er gla i vilt:-)
Maud Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er enig med MSB og Babyonboard når det gjelder dessert: creme bruelle og sjokoladefondant. Til middag tror jeg jeg må velge lammefilet med soppstuing og en deilig saus eller kyllingfilet fylt med mozzarella, soltørkete tomater og basilikum, fløtebasert saus og hasselbackpoteter. Søren og - nå blir jeg sulten! Jeg som skal sitte lenge på kontoret i dag...
Babyonboard ;-) Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Å den kyllingfileten frista!!! Vi skal bare ha taco idag....
Urtete Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Ååååå, jeg liker så mye, jeg! :-) Vanskelig å trekke fram noe spesielt, det kommer egentlig an på anledningen. Akkurat nå for tiden (små barn, jobb, aktiviteter...) synes jeg det er luksus å få middagen servert. Ja, det er seriøst!!!! For det er så utrolig sjelden. Sist jeg var på hotell spiste jeg lammesadel, og det var fantastisk godt! Og sist mamman min inviterte hele hurven på middag sto det pannekaker på menyen - det var også fantastisk godt! Hehehehehe, altså: Jeg liker det meste jeg ikke har laget selv!:-) Skal jeg lage lørdagskveldskos til oss voksne, blir det fort en nachopanne med rømme og salsa til - mmmmmmmmmmm - det har jeg litt dilla på for tiden!:-) Dessert? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Samme hva - bare det er søtt! Gjerne noe med sjokolade!!!
Dailis Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Hmmm, elsker mat jeg og. Men urte(og annet)marinert og ovnsbakt sjøtunge og laks, med ferskpasta, en fyldig fiskesaus, og snittede, dampede grønnsaker. Og mad noen marinerte grillede scampi ved siden av blir det perkfekt! Sjokoladefondant er godt, men tror min favorittdessert er en svart sjokoladekake med flere lag med en cappucinokrem med sjokolade og conajc i....
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Pinnekjøtt m surkål, poteter og vossakorv :-) Også har jeg en fantastisk god levergryte ) Ikke den ekle i fløtesaus vi kjenner fra barndommen ...grøss.... nei denne er med panert lever i biter oppi gryte med masse deilige grønnsaker + tomat og masse karri "nam nam" Dessert... créme brulé, og karamellpudding :-)
Reveenka Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Biff holder ikke jenter, det må være indrefilet med fløtegratinerte poteter(hjemmelagde såklart!) og med brokkoli og mais til - evt peppersaus eller bearnaise. Eller kanskje hønsefrikasse, med gulrøtter, poteter og ris til - og masse karri i sausen! Dessert...........hm, vanskjelig å velge - men vaniljeis med varm sjokoladesaus er en favoritt - karamellpudding kommer inn på en god andreplass. Eller kanskje jordbær.....dette var vanskelig.... Men dessert må jeg ha, hvis det skal være ordentlig fin middag - husker en ferie jeg var på for mange år siden, da valgte jeg og en av de andre gutta i turfølget alltid restaurant etter dessertutvalget....c",) Den crême brulèen dere snakker om - den har jeg smakt etter et samarbeid med Toro, tror jeg det var - og det var skikkelige kvalme greier syntes jeg - smakte som risengrynsgrøt med karamellsaus.... fysj!
Tiggywinkle Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Nam, nam jeg er et matvrak og nærmest altetende:-) Noe av det beste; hjemmelaget italiensk pizza, kamskjell, risotto med spinat og scampi, tapas++++ Dessert er jeg ikke noen stor fan av, gi meg derimot en Irish eller Margarita til dessert så er gleden stor:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå