Storebror & Lillesøster Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 I natt...IGJEN har den lille gutten min holdt meg våken,helt til kl 5 før han sovna 3 timer,er såååååååå trøtt han elta i hele natt fikk mat og byssing prøvde med smokk,men nei...hva gjør jeg har konstant hodeverk,trodde det skulle eksplodere i natt...er helt utkjørt,og jeg som skulle nyte denne barseltida og ut og trille tur,men nei det blei nok ikke overskudd til det. uff,ikke lett dette....
firemerkersmør Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har den standard grøt-roe på fanget-stell-pupp-natta. Synger en spesiell sang for han når han skal legge seg. Den synger jeg aldri utenom. Har mye gjøre med hvordan ungen er, de er så forskjelige. Men husk å legge deg nedpå når du kan. Blås i om det er rotete og møkkete, og sov på dagen når babye sover, eller på kvelden når pappa kommer hjem.
Mathias`mamma Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Tror det viktigste er at du gjør det samme hver kveld slik a barnet skjøøner at det nå er natt.
Storebror & Lillesøster Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2007 Han er bare 14 dager så jeg kan ikke gi grøt enda som ei ovenfor skreiv,han sover igrunnen greit om dagen 3 timer av og til 4,men når vi skal legge oss for natta slår han seg vrang og da er jeg ganske sliten og har ikke krefter til dette,tørr heller ikke sove så mye før på forkvelden er redd jeg ikke får sove da,og da skulle det jo vært typisk at han gjorde det...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Vi har rutiner, men jeg er dønn utslitt alikevel. Og gullet mitt er snart 6 mnd! Grøt-kos-stell-pupp--synge sang-natta. Legges senest 19.00, men sovner veldig ulikt fra dag til dag. Hun kan sovne på et blunk, men også hyle og skrike i timer. Hun kan sove en time, for så hyle i en time. Hun kan sove helt til etter midtnatt for så å vokne og være lys våken og ikke ville sove og ikke ligge i senga. (jeg blir små sprø!) Vil så gjerne sove flere timer i strekk snart. Vet at mange sliter mye mer enn meg, men jeg er sliten og trøtt for det.... Smør deg med tålmodighet du, det er mitt råd :-)
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 når de er to uker gamle har du nok enda en stund igjen før det blir noe greie på denne nattinga, desverre. Det du bør gjøre er å lage en form for nattarituale. (eks bad, mat, bok, sang natta) ha natta innenfor fast tid. Når det er natt bør du ha det mørkt, lite og trangt på soveplassen til babyen, ikke snakk eller vær morsom på noe vis når du mater eller skifter bleie. Klin på sinksalve før leggetid og ikke bytt bleie hvis ungen ikke bæsjer. Ikke ta ham ut av soverommet på natta. Ha morningen til fast tid også. Skru på lys og vær morsom mamma igjen:) Det tar tid, men etterhvert vil han bli vant til at når det er natt sover han. Lykke til
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Gutten min er 4 uker idag, og allerede etter 1 uke hjemme hadde vi rutinene på plass. Bades og stelles, på med pysj kl 20 ca, mat, sang og litt kos. Så er han i seng kl 21 - 21.30 og sover 3-4 timer for mat, legges i senga igjen og sover 3-4 timer i strekk, kun mat imellom og bleie skift en gang i løpet av natta. Vi står opp i 08 tiden så her har vi rutinene på plass;) Deilig og få sove på natta!!
Storebror & Lillesøster Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2007 Tror absolutt ikke jeg er noen morsom mamma om natta nei,er mer irritert,men klarer jo ikke og være det på den lille søte gutten min heller han er jo bare 2 uker og forstår ikke. Brakk halebeinet under fødselen og derfor er det ikke alltid godt og sitte på rommet og amme,hvis han elter ofte,kaldt er det også og sitte der og amme.
Daniels-mamma Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Ha gode rutiner som flere her skriver ovenfor.....med min gutt hjalp det at jeg la han trangt, brukte fleeceteppet som jeg rullet til en pølse og la det rundt han i senga.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 gi han et bad rett før leggetid. jeg gjør det med min, har gjort det hele tiden. de sover bedre etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå