Gå til innhold

Når vennte dere babyen på flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er 6 uker gamel og amminga går greit. Vet de ikke anbefaler å venne på flaske enda på helsestasjonen, men jeg synes det hadde vært kjekt å f.eks gå til frisøren i god ro og kunne vite at gutten ikke ligger hjemme og sulter ihjel..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet ditt tar smokk så er sannsynligheten ganske stor for at han tar flaske også. Jeg gav Sanne både smokk og flaske fra 3 ukers alder. Dette var i følge ammepol og hs greit så lenge hun hadde god og riktig sugeteknikk ved brystet.

Skrevet

Hei

Vente min til flaske nesten med en gang, sidan det gikk bra med amming og smokk. Han hang i puppen nesten konstant dei fyste seks vekene, så syntes det var greitt å lære han til å bruke flaske så eg i det minste kunne gå til frisøren uten å ha med en baby som hang i puppen :) Men du ser vel raskt om han tar flaske eller ikkje? Og om det går bra med amminga etterpå... Er jo forskjellig sugeteknikk på flaske og pupp.

Lykke til!

Skrevet

Etter ca fire uke. Ikke noe problem i det hele tatt, men nå som han har blitt 6 mnd vil han nesten ikke ta flaske lenger. Ikke noe puppenekt her i gården i hvert fall ;o)

Skrevet

Første gang han fikk flaske var han 2,5 uke. Gikk veldig bra.

Skrevet

kanskje går det an å trene litt med flaske hvis ammingen er godt etablert. prøv litt på utpumpet melk. min tar ikke flaske fra meg. men fra andre tar han..

Skrevet

Etter ca 2 uker, IKKE lurt!

Slet MASSE med puppenekt og er så vidt at jeg fullammer nå (hun er 5 mnd). Begge satt og gråt og hadde det ikke noe kjekt! Men når han er 6 uker og ammingen er veletablert går det sikkert greit!

Skrevet

Etter 2 uker! I dag tar han alle slags smokker, flaske, pupp og tom finger og klut :-) Så tror jeg gjorde meg selv en tjeneste der :-)

Skrevet

Her fikk han flaske etter bare 2 uker. Ammingen gikk kjempe bra, og det gjøre den enda. Er så kjekt å kunne få litt avlasting, så sambo kan mate han. Han tar flaska like bra som puppen og smokk fikk han nesten med en gang!

Skrevet

Faktisk aldri med noen av mine tre barn. Jeg har fullammet til 4, 5 og 6 mnd henholdsvis, og introdusert vann på tutekopp litt i forkant av tilvenning til fast føde, slik at barnet kunne drikke litt til måltidene. Med eldstemann prøvde vi med flaske noen ganger, og de to første månedene så aksepterte hun forsåvidt flasken, men ble aldri noe flink til å drikke av den, og etter 4 mnd så nektet hun å ha flaske i munnen i det hele tatt.

Skrevet

Takk for svar - da prøver vi litt i dag. :) Har masse melk i frysen, jeg lekket sånn i begynelsen at jeg satt med en kopp under den andre puppen mens jeg ammet. Må vel bruke den opp før den blir for gammel og ;)

Skrevet

bare et lite tips..

jeg pumpa og tinte og skulle gi på flaske. det var ikke snakk om. måtte bruke alt som hadde vært froset i grøt. han NEKTET å drikke det. så hvis hun ikke tar det, så prøv med melk som bare har vært i kjøleskapet eller nypumpet!

Skrevet

Og her drikker han uansett, så er forskjellig fra barn til barn :-)

Skrevet

Her fikk hun flaske etter 4 dager for hun klarte ikke ta puppen. Gikk helt fint og tok flasken med en gang. Etter ca 1 uke så fikk hun dreisen på puppen, så vekslet litt mellom puppen og flaska. Tilsutt ble det til at vi ikke brukte flaske. Ca 1 mnd siden sist hun fikk flaske så skulle jeg ut en tur. Skulle sjekke at hun tok flasken, men hun nektet å ta den. Så hun hadde glemt hvordan hun skulle suge på den.

Hun tar forresten ikke smokk heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...