Gå til innhold

kan dere helpe meg med en ting???

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å styrer til den store barndåpen.men er ikke enig med meg selv her....(ikke nytt)..skal,skal ikke ha bordkort?hva er vanlig??

kommer jo mange fra slekta til barnebarnet.og der har jeg kun hilst på 3 stk....jeje...er en smule redd for å gjøre feil.for to av di er sånn "perfekte"..å går ikke av veien for å vise om di misliker noe..(huttetu)

kan noen gi en rask innføring i hva som er vanlig i dag?? pleace??

til slutt vil jeg si.....:HA EN FIN DAG =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bordkort i dåpen, og syns det var veldig greit i forhold til at jeg kunne sørge for at alle hadde borddame/kavaler som jeg visste de kunne ha det hyggelig med. Passet på at den sjenerte, tause fikk sitte ved siden av en jeg visste han hadde mye å snakke om feks., og at min grandtante skulle få slippe å sitte ved siden av bordets eldste slik hun pleier for å hjelpe henne med maten; den oppgaven fikk min bror i stedet. Og så passet jeg på at min gamle mormor og hennes kavaler som ser og hører dårlig, ble plassert under lampen, og et stykke unna ungene som bråkte fælt. Ungene fikk lov å velge seg noen de ville sitte sammen med, og det syntes de var kjempestas.

Sånne "perfekte" som passer på å belære andre og kommer med ufyselige kommentarer er ikke mye perfekte, spør du meg - de mangler folkeskikk! Det er ikke noe koselig med sånne gjester som får en til å gå på tærne fordi man er engstelig for å ikke gjøre det bra nok. Få med deg datteren din som sikkert kjenner flere, og plassèr folk ved bordet - de fleste syns det er greit med en plass med navn på , så vet de hvor de skal sitte.

Lykke til med den store barnedåpen! c",)

Skrevet

åh,tusen takk =)

jeg kjenner ikke til slekta til svigersønnen min,så jeg aner ikke hvor jeg skal plassere di....hehe....men oldeforeldre/besteforeldre skal sitte i nærhten av dåpsbarna,eller?? da blir det trangt om plassen,hehe..eneste gang jeg har brukt bordkort er i mitt eget bryllup,og konfirmasjonen til eldste.men da var det kun "kjentfolk" der..

er vanskelig dette,for di to som er såå "perfekte" er nær slekt av barnebarn,og jeg har aldri hilst på di...vil ikke komme om på besøk når di er her.sier jo litt....å foreldrene har da vært sammen nesten 3 år...jaja,går vel greit.men hva slags bordkort skal man finne på da...har allerede gått amok å bestilt bordpynt.sånn søte bamselys med mere..å serviettene er med navn og dag på =))da må vel bordkorta stå i stil.huff nei,jeg er ikke flink til dette jeg.å litt "angst" for at jeg skal glemme noe..gleeeder meg til det er over....pjuh =0)

Skrevet

Helt enig med Reveenka over her. Hadde også bordkort av samme grunn...

Jeg kjøpte sånne "tags"/merkelapper (rosa) på Panduro. Limte søte små babyting figurer på, sånne scrapbook ting, og så skrev jeg navnene med sølvtusj. Så tok jeg tynne silkebånd, tredde gjennom hullet og bandt lappen rundt serviettene som var rullet sammen. Ble kjempesøte de ;-)

Skrevet

babyonboard

den var lur!!!! skal se hva di har av utvalg her.men serviettene skal brettes på en spesiell måte,slik at trykket ligger opp.men jeg har jo glass da.tenkte litt på å printe ut bilde til kort,men etter skriveren og min krangel over julekortene,tror jeg ikke det er lurt ;o)

skal se jeg blir sittende her å scrappe,hehe =)

Skrevet

Jepp, heng de på glassene :-)

Skrevet

Kjøp rosa kartong på bokandel og klipp ut...

Skrevet

rosa ??? mohahahahahahaa....det er gutter,fniiis =0)

men jepp.JEG har allerede bestemt OSS for at slike kort blir fint ;o)

Skrevet

Hahahahaha... Ja eller en annen pen farge.... ;-)))

Skrevet

Her er vi så innkjørte med barnedåper og konfirmasjoner og bursdager at alle har fast plass ved bordet....hehe... Det verste er at det nesten er sant og!

Skrevet

hihiii =) er 10 år siden siste barndåp her da.å til konfirmasjonen i mai blir ikke di bedt.så da er alt greit.men her styrer jeg med dobbeldåp,og er så usikker som en førstegangsmamma ;o) så flere tips og ideer til alt ang dåp mottas med ydmyk takk =)

Skrevet

Har ikke så mange fler tips å komme med. Men vi hadde i stedet for bordkort, kjøpt billige glass på Ikea, der hadde vi skrivet navnet på vedkommende + navnet på dopsbarnet og dato på foten. (Det var vin glass) (spesial penn finns på panduro)

Det er veldig koselig, fordi da tar gjesten med seg sitt glass hjem.

Var deg selv... det kommer du lengst med... Husk at de er bare mennesker og går på do som alle andre:-)...Dvs at de lukter en gang i blandt de også:-))....Dirty humor hjelper.... tro meg:-))

Skrevet

det med glassene er vi tenkt å bruke til konfirmasjonen i mai =)

skal bestille et speselt til konfirmanten da.

jeg er meg jeg ja.liker di ikke meg og min humor fra nord,så skitt au ;o)

men gruer meg virkelig.for di to jeg er mest "redd" for er ikke enkle...men jeg skal stelle til dåp,og være meg på godt og vondt.gleder meg masse til å treffe di andre da =) bestefaren,altså pappan til svigersønn traff jeg på sykehuset,hehe..han skulle se barnebarnet sitt,og jeg gikk med rier...;o) det var litt småekkelt ja,hehe

litt flaut,og litt sånn "stikke av før han spør" meg opplevelse.

har sendt gubben på letetur etter ting til bordkort.kråka mi er så sur at jeg gadd ikke.tenner på tur,og det blir en hjørnetann tror jeg....iværtfall der jeg kjenner en....glad det finns dentinox........=0)

takk for stor hjelp her inne.i helga blir det kortproduksjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...