Gå til innhold

Var i banken i går!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet over et hus som blir til salgs her om et års tid, pris ca en million.... Grøss! Men jeg var i banken i går, og der fikk jeg en liten orientering om hva jeg kan få i lån, og hva som må til for å kunne høyne lånet. Pr dags dato kan jeg få 7 - 800 000 kr i boliglån. Så da er det bare å håpe at huset blir litt billigere. Dersom jeg derimot går opp til full stilling (300 000 i året) kan jeg klare 1 million, og det kan jeg også på dagens inntekt dersom jeg stiller med kausjonist og tar det over 30 år. Så mulighetene er jo der. Dessuten et år frem i tid, så her er det bare å spare inn alt jeg kan dette året... Slik at jeg i alle fall har til alle avgifter og slikt første året.

Men et lite hint til alle som vurderer å kjøpe bolig, det er gratis å uforpliktende med en samtale i banken, og der får man også sett hva det vil koste å holde en bolig osv i året. En oppvekker for meg i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at veiledning i banken er gratis, og det er bra å oppsøke flere banker så en får oversikt over tilbudene. Da kan du også sjekke hvilken type boliglån som lønner seg for deg, og eventuelt hva som kreves i depot- og etableringsgebyr.

Angående delen med kausjonist, kanskje det vil lønne seg for begge parter med en lånemedtaker, og ikke en kausjonist?

Skrevet

Regner på om jeg har råd til billån om dagen... Vet du hva de beregner som normale utgifter til mat/klær per måned? Er bare meg og jenta mi på 6 år.

Skrevet

Bruk kalkulatoren på www.sifo.no, de fleste banker bruker den som "mal" også.

Skrevet

Tusen takk!!! Visste de brukte en mal, men ikke hvor de tok tallene fra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...