Singelmamma og banden Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har kommet over et hus som blir til salgs her om et års tid, pris ca en million.... Grøss! Men jeg var i banken i går, og der fikk jeg en liten orientering om hva jeg kan få i lån, og hva som må til for å kunne høyne lånet. Pr dags dato kan jeg få 7 - 800 000 kr i boliglån. Så da er det bare å håpe at huset blir litt billigere. Dersom jeg derimot går opp til full stilling (300 000 i året) kan jeg klare 1 million, og det kan jeg også på dagens inntekt dersom jeg stiller med kausjonist og tar det over 30 år. Så mulighetene er jo der. Dessuten et år frem i tid, så her er det bare å spare inn alt jeg kan dette året... Slik at jeg i alle fall har til alle avgifter og slikt første året. Men et lite hint til alle som vurderer å kjøpe bolig, det er gratis å uforpliktende med en samtale i banken, og der får man også sett hva det vil koste å holde en bolig osv i året. En oppvekker for meg i alle fall.
Fishbone Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Det stemmer at veiledning i banken er gratis, og det er bra å oppsøke flere banker så en får oversikt over tilbudene. Da kan du også sjekke hvilken type boliglån som lønner seg for deg, og eventuelt hva som kreves i depot- og etableringsgebyr. Angående delen med kausjonist, kanskje det vil lønne seg for begge parter med en lånemedtaker, og ikke en kausjonist?
Korse76♥ Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Regner på om jeg har råd til billån om dagen... Vet du hva de beregner som normale utgifter til mat/klær per måned? Er bare meg og jenta mi på 6 år.
liten og lettmett Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Bruk kalkulatoren på www.sifo.no, de fleste banker bruker den som "mal" også.
Korse76♥ Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Tusen takk!!! Visste de brukte en mal, men ikke hvor de tok tallene fra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå