Gå til innhold

Matrett dere absolutt IKKE spiser?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange vil nok kalle meg kresen, men....

 

Blodpuddingog lungemos.

Sjømat er ekkelt, men jeg liker fisk så lenge den ikke har vært innom en flaske kaustisk soda. ( jobbet på rekefabrikk i veldig ung alder-dere skulle visst)

Klubb (en variant av komle/raspeballer)

Smalahove er ikke mat

Rakfisk og gravet fisk - æsj, bedervet mat er IKKE mat

Gammalost og muggoster

 

I mange år spiste jeg ikke kylling fordi jeg syntes så synd på den stakkars fuglen......

Jeg får noia med små runde ting i maten min, så erter, mais og bønner er helt utelukket.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihihihihi... Måtte le da jeg leste: Jeg får noia med små runde ting i maten min, så erter, mais og bønner er helt utelukket.

 

Det må vel være særeste hittil??? ;-)))

Skrevet

He he... I min barndom/ungdom så spiste jeg ikke hest.... Men det var ikke fordi den ikke smaket godt.... Insåg når jeg ble lit eldre, at det ble lit vanskelig:-))

Skrevet

Muggoster er jo bare såååå godt!

 

Men smalahove og slikt er jeg enig i, jeg liker forøvrig ikke syltelabber heller.....

Når man snakker om ting jeg ikke liker er det noe annet enn jeg absolutt ikke spiser...

Skrevet

Jeg tror jeg er ganske altetende, mye av det dere andre nevner som ekkelt synes jeg er ganske godt. Muggoster med masse smak, sjømat, fårekjøtt, fetaost, thai-mat... Mmmmmmm

 

Jeg klarer imidlertid ikke å spise blodpudding, lever eller lungmos. Tror faktisk jeg er allergisk jeg. Det snører seg sammen i halsen og jeg får antydning til migrene bare av lukta. Til det sier jeg nei takk, ellers smaker jeg på alt.

Skrevet

Det er så mye jeg ikke liker, at om jeg ikke var umoden før, så er jeg det i alle fall nå.... Vel:

 

-fisk

-sjømat generellt

-spinat

-bønner

-erter

-tunfisk

-hjerne,tunge, lunge,- innmat har feil navn, det skulle hett innuspiselig.

-hvalkjøtt

-detteerjegikkevantmedderforspiserjegikkedissedyrenekjøtt

-rogn

-rakfisk

-lever

-lungemos

-sånn hvit fettpølse

-ost av ymse slag

-tyttebær

-morsmelksvaffler

-trollkrem

-nøttekake

-fruktkompott

Skrevet

Lever...... Sånn gryte med lever - fy f¤#¤ - vemmelig!

 

Oster som lukter - inkludert geitost. Æææææsj!

Det gjelder sauser med geitost i også - snakk om å ødelegge en god saus.... Svigermor er ekspert på saus med geitost, og jeg har kjempetrøbbel med å svelge.....

 

Fikk servert kalvehjerne i Bulgaria for 15 år siden - lite delikat, kan man si! Men interessant å se på hehehehe!

Skrevet

Syltelabber!

 

Smalahove derimot er jo kjempegodt. Smaker egentlig bare pinnekjøtt og hvis du lukker øynene så ser det ikke så fjernt ut ;-)

Skrevet

Komle, kompe, raspeball... kjært (?????) barn, mange navn! Klarer det bare ikke, jeg...

 

 

Skrevet

Og all yndlingsmaten min står på æsj-lista til dritgrei...

Skrevet

ha ha ha... jeg tenker at morsmelksvafflene står høyt i kurs

 

 

:-)

Skrevet

Hjemme hos mine foreldre steker de TORSKETUNGER....... (men så er de nordlendinger, da). Blir sånn geleaktig masse med fiskesmak. Uff, det er skikkelig ekkelt, så det spiser jeg ikke.

 

Spiser ikke skjelldyr heller, men det er mest fordi jeg er allergisk. Synes det er litt ekkel konsistens på det også.

Skrevet

Måtte gudene forby noen å servere meg morsmelkvaffler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hahahahahahaha, hva sier man hvis en kreativ sjel serverer det da?

 

Eeeeeeeehhhhh........, jeg er stappmett - ha´kke mulighet for å få ned et lite hjerte engang.......?!?

Skrevet

Jeg elsker torsketunger, lever, rogn og hvalkjøtt!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Joikakaker :-(

Var på camping med familien som liten. Vi hadde det til middag en dag. Resultat: 4 stk som spydde utover alle soveposene og hverandre hele natten. Nektet så mye som å smake på det siden.

 

Ellers... bernaise saus, eller babybæsj som ungene sier :o)

Alle typer råtten og muggen mat "urk"

Jeg er av den kjempekresne typen så denne listen kunne blitt lang som et ondt år om jeg hadde giddet :oP

 

Det meste av ferdigmat er æsj!

+ all macDonalds og burgersjappemat

spaghettisauser o.l. på glass "urk"

 

Ikke særlig fordelaktig å være kresen nei :-S

Skrevet

Spiser det meste, men en del ting jeg aldri har smakt og heller alri kommer til å spise;

 

lungemos

all blodmat

 

Klarer bare ikke tanken på det.

 

Smalahove som flere nevner er nam, nam - som pinnekjøtt

 

 

Skrevet

*ler og ler*

 

Ante ikke at dere modne damene hadde sååå mange ulyster ;-)))

 

Trollmora står fortsatt veldig høyt i kurs med de små runde...

 

Og Dritgrei; Er det virkelig noen som finner på å servere MORSMELKSVAFLER??????? Æsj.....

Skrevet

hvis du lukker øynene så ser det ikke så fjernt ut ;-)

 

 

 

Og når du åpner de, ligger hodet der og ser på deg.... Med tenna på tørk!!! Uæargh....

 

Tror "ser" er nøkkelordet her ;-)))

Skrevet

Nei, faktisk tror jeg at jeg kan spise alt som kalles mat.

 

Trodde ikke jeg likte blodpudding, men så fikk jeg er i frankrike som var HIMMELSK - noe av det beste jeg noensinne har smakt. Smalahose har jeg spist siden jeg var bitteliten.

Elsker snegler.

Har spist froskelår - det var ok.

- Har smakt kalvehjerne, det var sånn passe, men spiser ikke det igjen pga av frukt for kugalskap..men ikke pga a smaken.

 

Det eneste jeg kanskje ikke hadde spist var insekter og larver og sånt, hvis jeg hadde fått det i ett eller annet eksotisk land.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...