Gå til innhold

til dere som har opplevd utroskap. litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har vært sammen i 5 år og har en sønn på 1 1/2 år. forholdet har vært en berg og dalbane de siste årene (også før vi ble foreldre). jeg har ikke stolt på ham, og jeg vet at det har ødelagt mye. grunnen til at jeg ikke har stolt på ham er at han lyver om nesten ALT fra små, ubetydelige ting til større ting- fordi han vil unngå konflikter og er redd for at jeg blir sint. kommunikasjonen har også vært dårlig, men samarbeid i hus og hjem er bra.

han reiser mye i forbindelse med jobben, mens jeg for det meste er hjemme. vi har ikke vært borte fra sønnen vår mer enn en helg, sammen. med andre ord er vi blitt mamma og pappa, ikke kjærester. den siste måneden hadde jeg snakket om at vi burde ta kontakt med familievernkontoret, får å komme oss videre. eller å gå fra hverandre. men sambo har ikke vært så begeistret for det.

så, for noen dager siden har han vært utro (første gang).. tilfeldigheter, ifølge ham. han var innstilt på at det kom til å bli slutt fordi jeg hadde gitt ham et ultimatum (men vi var jo fortsatt ilag). så derfor hadde han bare lyst til å gi faen den natten det skjedde. utroskapen skjedde i forbindelse med jobben hans, på reise. jeg fant det ut via mobiltelefonen hans. han blånektet til han så at det ikke gikk an å lyve mer. han "flyttet" ut, og angrer fælt. jeg var innstilt på at jeg aldri aldri kom til å tilgi det. men nå som jeg har snakket mye med ham og ser hvordan han angrer (har vært ilag i et døgn nå), har jeg begynt å tenke om det går an å tilgi... han kommer jo til å se damen ofte (foresten, hun er gift).. men nå har vi hatt det koselig ilag, som vi pleide da vi var nyforelsket. han sier utroskapen har vekt følelsene hans for meg igjen..men jeg vet sannelig ikke om jeg kan stole på d, og på ham igjen.. det kan jo bare være det at han oppdaget hvordan det er å være alene, uten oss..

noen som har en lignende historie, tips e.l..takker for svar, trenger det sårt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig det der. Jeg kjenner flere som har tilgitt og gått videre. Så det går jo absolutt ann. Mangen som sier det har styrket forholdet.

Jeg var utro mot min eks flere ganger. Var glad i han, men klarte ikke være trofast. Først i ettertid jeg skjønte at jeg ikke hadde de "rette" følelsene for han. Nå har jeg ny samboer, og kunne aldri vært utro mot han. Tror det handler om respekt....

Lykke til! Håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...