dritgrei hei hei! Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Det er en syk syk syk verden, og jeg blir forferdelig trist av dette! Jeg snakket med phantomet tidligere i dag om at det er en menig i ting som skjer, men dette ser jeg slett ikke meningen i, men hva vet vel jeg..... liten og ubetydelig i en diger og uforståelig og syk syk verden! Jeg er ufattelig takknemlig for at jeg har funnet dere! en haug av mennesker, fulle av kunnskap, av vitebegjær, av empati av sympati, av undring, av sorg, av spørsmål, av øyeblikk i håpløshet, men felles for alle her er en evig lyst til å hjelpe andre til å holde hodet over vannet. Det er helt spesielt, jeg har aldri opplevd maken, jeg har aldri sett liknende, ikke hørt om det, ikke lest om det ikke drømt om det en gang.... og det er det en menig i - det var det vi snakket om. Når slike ting skjer, som dette grusomme rett her borte i gata, så setter det i gang tanker og følelser - jeg blir redd, og kvalm og ufattelig trist - jeg blir fylt av sorg og angst for at jeg ikke gjør jobben min som medmenneske, men likefullt overbevist om at jeg lever et liv i samhandling med mennesker som gjør så godt de kan, og mer enn det kan vi ikke klare. Jeg vil be for de stakkars menneskene som tidligere i dag har lidd en ufattelig og uforklarlig død! Også vil jeg nok en gang takke for alt dere er for meg og alt vi er for hverandre her inne... et underlig nettsted fylt av reell nærhet, jeg forstår ikke at det er mulig, men jeg er jo vitne til denne nærheten, og denne oppriktige omsiorgen hver eneste dag, og det takker jeg for! Jeg ønsker dere alt alt alt godt! god klem fra en lettere betuttet
Superlis Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Takker for at du er så fin,at du klarer og utrykke deg så godt som du gjør midt oppi dette meningsløse:( Det er som du sier mange ganger kan en føle at en ikke gjør nok,men så lenge en gjør så godt en kan og prøver og være et godt medmenneske...... Nei ble litt rot dette...ville bare gi en god klem til lille bettutta du! Tror dette er noe som gjør noe med oss...vondt vondt vondt
dritgrei hei hei! Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 Det er ikke rot, det er tankene dine, og tanker kommer hultertibulter, men vi er enige vi - man kan ikke gjøre mer enn så godt man kan... :-)
Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hørte om det tragiske på nyheterne i kveld. Grusomt. Noen ganger så skjer det uforklarige (heter det så på norsk?) .. Man kan lure på hvorfor... Det skjer ofte på små platser, med som vi tror, helt vanlige mennesker. Det er skummelt... Hvordan kan vi ha tolket disse mennesker som "klikker" så feil? Det gjør at vi blir veldig redd for våre barn. Jeg husker godt da jeg studerte i Falun og en mann som heter Flink, skøt ned mange uskyldige mennesker rundt om kring på "stan". Jeg glemmer det aldrig..... klem
dritgrei hei hei! Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 det er det som gjør det så utrolig trist og skummelt... dette var en helt vanlig liten familie tilsynelatende, og antagelig var de det - men hva sklags sorg må den familien ha vært tynget med for at dette skulle skje. Jeg kjenner at det åvære interresert i andres ve og vel er viktig, eller..... det er viktig for meg å få folk til å forstå at de betyr noe, eller..... jeg vet ikke om det er viktig at jeg sier det en gang, men jeg føler at det er mitt bidrag, at jeg kan foortelle at jeg bryr meg, og at .... herre min hatt så vanskelig. Jeg vil bare at alle skal ha det bra, og det gjør jeg så godt jeg kan for å få til... Det er kanskje ikke mulig å fange opp denne formen for ulykkelighet i tide, men .... det er som du sier vanlige folk, det kommer ut av det blå - det nytter ikke å hete Flink til etternavn da, man tydelig vis være sprø uansett. (uforklarlig heter det) :-)
Babyonboard ;-) Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Klatten og jeg chattet om dette tidligere i dag... Forferdelig trist! Og forferdelig skremmende....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Må bare sende over mange klemmer til deg også min venn:-) Og takke for alle gode ord og heiing og positivitet og redde tanker og hjerte og kjærlighet og alt sammen:-)) Takk og takk og takk!!!
♥Snulder Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Du sier ting på en flott og gjennkjennbar måte Småen! Du har en evne til å uttrykke følelser klart, og det beundrer jeg deg for! Jeg har selv mang en gang slitt med "meningen" i at ting skjer. For meg som voksen så er det greit! Men hvilken mening er det i ting når barn er involvert?????
Trollmora Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Det er helt ufattelig at noe sånt skjer, og det forteller mye om hvor lite vi kjenner våre medmennesker. Tror også at det er dypere bunner i tilsynelatende grunne kar. Slike historier har skjedd siden tidenes morgen, så det kan jo ikke bare være vårt hektiske samfunn som utløser noe slikt. Bare vi alle kan gjøre vårt beste i forhold til våre medmennesker.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Det jeg synes er tungt i denne saken, borsett fra det som er åpenbart. Er de som er foreldre av disse barnas venner, tenk deg å skulle fortelle en 8 åring at det faktisk var en av omsorgspersonene til det barnet som avsluttet livet deres. Hvilken tanke for et barn...... At de du stoler på, som er det når man trenger trøst, som er der uansett... .kan gjøre noe sånt.... Men som dere sier, det er vanskelig å ta signalene. De som ønsker en slik utvei er ofte veldig fornøyd og glade når de har bestemt seg. Og da er det vanskelig for en vanlig person å fange opp signalene.
Maud Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Det er skummelt og skremmende, særlig når det fra utsiden ser ut til å komme ut av intet. I går var de normale og i dag klikket de liksom. Jeg kjenner ikke denne saken i det hele tatt, men vet at som regel har det skjedd masse som allmenheten ikke vet. Selv om de var i svømmehallen i helgen, så kan det være ting man ikke vet. Det er sjelden sånn at noen plutselig blir gale og skyter familien sin. For meg er det en trøst og det gjør meg tryggere på at mennesket ikke er totalt ufortsigbare og plutselig kan drepe sine nærmeste. Det er en skummel tanke det! Hvis vi virkelig skal tenke den fullt ut, kan vi nesten ikke få barn eller tørre å knytte oss til noen. Jeg tenker at det viktigste vi alle kan gjøre er nettopp det Dritgrei sier hun prøver på - at alle hun kjenner skal ha det bra og oppleve at noen bryr seg. Når vi får en mistanke om at noen i vår nærhet sliter med noe, må vi tørre å spørre om det og tilby vår støtte. Hvis alle venter på at den aktuelle selv skal ta initiativ, da kan det i verste fall bli for sent. Jeg håper jeg aldri kommer i den situasjonen at jeg må forklare et av mine barn at noe så grusomt har skjedd med noen de kjenner. Håper ærlig talt at storebror ikke får med seg denne hendelsen gjennom nyhetene heller. Det er en umulig oppgave å forklare et barn noe som er umulig for oss voksne å forstå. Min fortolkning om at det helt sikkert ligger noe bak og at dette ikke oppstår plutselig, gjør det allikevel litt lettere å forklare hvis jeg må. Kanskje det er min trøst til meg selv eller mitt behov for å se mennesket som en del av en helhet som gjør seg gjeldende her? Uansett gjør det verden litt mindre skummel og da holder jeg på den fortolkningen.
Urtete Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Du skriver så fint du, Dritgrei! :-) Ja, tenk at det er mulig at noe sånt kan skje.... Det er egentlig ikke til å tro. Det er så usansynlig, så umulig, så hinsides alt, så..... så alt som er vondt og fælt og grusomt og huff...... Det finnes ikke ord... Og det er klart at det blir enda mer voldsomt (om mulig) for deg som bor i nabolaget. Å få noe sånt SÅ nært er rett og slett brutalt. Som sagt, det finnes ikke ord for dette.... Men det setter i gang tanker i oss. God klem til deg fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå