Gå til innhold

Tørka frukt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man kan tørke frukt selv? Sånn som de vi kjøper i pakke...ananas, mango, fersken osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varm opp ovnen til 60 grader, skjær frukta du vil bruke i skiver (epleskiver bør ligge i vatn med litt sitron i ca 10 min først), vask og tørk forsiktig med eit kjøkkenhandkle. Legg frukta utover ei steikeplate og la dei stå i ovnen i 3 timar. Vend av og til, gjenta prosessen neste dag om nødvendig.

 

Oppbevarast i lufttett boks :)

 

Frukta bør vere godt moden for at den skal vere søt og god etter tørking.

Skrevet

Oi, tusen takk for den:) Da skal jeg prøve det....

 

Har du prøvd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...