Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 ...litt uventet - men fikk nettop sms fra min mamma om at HUN gjerne vil være med på fødselen, og at hun ber meg tenke på det for hun har så lyst... Min samboer skal være med, og jeg føler (umiddelbart i alle fall) at dette er noe for oss to som skal bli foreldre! - tenker at det er litt vel intimt om hun skulle være der....Kjenner at det ikke blir lett å si nei, men jeg har i alle fall INGEN lyst til å ha henne med! Ble litt paff - har IKKE tenkt tanken på at hun skal spørre om det....Eller komme på at hun vil det selv....Har et godt forhold til henne, men.... Er det VANLIG å ha med sin egen mor? Andre som skal ha med moren sin? ...jeg er 36 år.....ALTSÅ!!! :::og sign m ANONYM for anledningen....
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 NEI, kunne aldri tenkt meg å ha med mamma på fødselen! Ville ikkje hatt nokon andre enn samboer der!!!
erica_ Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Hvis du ikke vil ha med moren din så er det best å si det som det er, at du og samboeren din føler for å gjøre dette sammen. Regner med at hun har full forståelse for dette. Hadde med både moren min og samboeren min når jeg fikk førstemann, men denne gangen blir det bare jeg og samboeren. Fikk veldig god støtte av henne da, for hun hadde jo allerede født to ganger og vært med søsteren min på hennes første fødsel. Jeg var da 22 år, så var vel egentlig litt usikker også, å ville ha med noen som hadde vært gjennom dette fra før. For å ikke "skuffe" henne helt kan hun jo få være på sykehuset å vente da hvis hun føler hun MÅ være der, og at hun får komme inn etter fødselen er over. (bare en tanke)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hei. Huff skjønner hva du mener ja. Jeg ville egentlig ha med mor mi på førstegang,men sånn ble det ikke! Men altså det blir litt annerledes når du er 36 år da! En voksen dame! Jeg er 21 og var 20 når første kom..
snartmammapåny Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 har et innlegg angående dette temaet på skravlesiden. Fikk mange svar og tanker rundt temaet der. Du kan jo lese litt der som du trenger noen synspunkter.
mayaya Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Nei, dette er det du og pappaen som bestemmer, dere skal ha det som dere vil...! Men se sånn på det; var hun med da svangerskapet startet, da?? Regner ikke med det, nei... Da trenger hun ikke være med nå heller. :-p
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 TAKK for alle svar og tips!!! Kommer godt med når jeg skal svare!!
2 barnsmor 81 Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 denne mnd foreldre og barn har en artikkel om dette.
ceso Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 jeg er i omvendt situasjon jeg da, at jeg gjerne vil ha med mamma på fødselen, men er fryktelig sikker på at sambo ikke vil. har ikke spurt han om det heller enda. det kommer vel helt an på hva som gjør deg trygg og føler du deg trygg nok (av mangel på bedre ordvalg) er det ditt valg. snakk med moren din og si det at du føler at det er litt for personlig til at du føler deg trygg nok på at hun skal være med deg.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Jeg kan ikke for det men synes at mødre som spør eller maser om og få bli med på fødselen er ganske frekke... Alle mødre vet at døtrene er litt "svake" for dem.. Er selv svak for mamma sine meninger,men hadde hun sendt med en sånn sms hadde jeg kun svart med et ord : NEI! Vi spør selv hvis vi vil ha med mødrene,så hvis dette ikke er noe du vil hadde jeg bare sakt det rett ut!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Om det hjelper så er jeg 26 og kunne ikke tenke meg å ha med mamma på fødselen. Det måtte i så fall kun være hvis pappaen absolutt ikke kunne være med. har lite lyst å gå igjennom en fødsel alene.. men i utgangspunktet NEI!
mamman til flere Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Aldri i verden om min mor hadde fått lov til å være med på fødselen... Uff.. nei... hun hadde nok aldri spurt heller.. Men hun sa hun kunne komme og hjelpe meg i tiden etter fødselen. Heller ikke det hadde jeg maktet, så jeg takket nei. Ikke noe spesielt nært forhold til min mor, nei..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #14 Skrevet 31. januar 2007 Til orientering HAR jeg sendt en SMS tilbake til min mor (burde nok ha ringt, men når hun sender sms om dette, sender jeg sms tilbake), hvor jeg skriver at fødselen er for barnepappaen og meg - at hun EVENTUELT kan være stand-in, men at det nok er lite aktuelt også. Barnefaren er nettopp kommet hjem - og HAN vil ikke ha henne med (heller...). Han sier hun kunne vært med om han ikke skulle være med - men jeg tror jeg hadde hatt med en venninne i stedet.... Min mamma er nok litt fornærmet nå - har ikke fått noen ny sms.... Takker for MASSE god støtte!!! GODT Å FÅ!!!
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #15 Skrevet 31. januar 2007 Pussig...du HI er ikke den eneste som har fått sånn beskjed i dag. Moren min sa til meg på tlf i dag "Ja, også gir du beskjed når dere er på vei til føden, for da kommer jeg også". HALLOOOOOO!!!!! Selv om jeg har tenkt tanken at hun kunne blitt med om min bedre halvdel ikke vært tilgjengelig har jeg ikke nevnt noe til henne, og for å være ærlig - hun var ikke øverst på lista over alternativer heller...Jeg ble helt satt ut av at hun tok det som en selvfølge at jeg ville ha henne med, og er hundre og ti prosent sikker på at hun selv hadde klikket helt om hennes mor hadde sagt noe sånt til henne....Dessuten blir mora mi så lett stressa at jeg ser for meg at jeg ville ende opp med å måtte berolige henne, ja det er vondt mamma men det er vanlig; Nei, ikke alle er ferdige med å føde på 5 timer sånn som deg....osv. Huff...liten utblåsning her, får sove på det og se om jeg finner en hyggelig måte å si nei på Er jo glad i moren min, men er liksom ikke mentalt forberedt på å holde ut med henne under fødselen for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #16 Skrevet 31. januar 2007 Jeg ,min mor og tante diskuterte nettopp dette .. Jeg kunne aldrig tenkt meg å hadd min mor der .. dette er noe intimt og veldig "personlig" mellom meg om min kjære:-).. Mamman min sa at hun ikke kunne tenkt seg det heller, tenk deg nei hoff hun står der å ser sin datter i smerter osv og ikke vet hva hun skal gjøre!! Min mor ville jo ikke ha sin mor der så hvorfor i all verden skulle hun ønske å være der?! skjønner godt at du ble paff når du fikk den mldinga, det hadde jeg å blitt!!! Hadde jeg vært alene ville jeg heller hatt en venninde med faktisk:-).. Men fint at du sa ifra, tror nokk moren din forstår det altså.. Hun skal jo komme etterpå å være en støtte når din kjære er sliten.. ;-D lykke til iallefall...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 Sniker meg inn for å svare selv om jeg ikke tilhører her... Min samb har helt dilla for å være med på fødselen, og skal framover ha samtaler med jordmor før han bestemmer seg 100%. Nevnte dette til svigers, og min svigermor (!) meldte seg da helt plutselig til å være med istedenfor! Fikk litt sjokk, men snakket med sambo etterpå, og forklarte at var det noen som skulle være med istedenfor han, så måtte det bli mamma! Håper selvfølgelig at sambo ombestemmer seg, men uansett har jeg ikke veldig lyst til å føde foran svigermor! Må si at vi har et VELDIG bra forhold, men likevel...?!
hjerte1 Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Jeg vil ikke ha med mamma, er 27 og er 1, men kunne ikke tenkt meg det. Sambo skal være med og om han ikke hadde villet, hadde jeg nok spurt ei venninne. Har kjempe forhold til min mor, men... Godt du har fått "sagt" er jo ditt valg..
*enfalmawen* Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Jeg hadde med meg mamma på min første fødsel, men det var fordi samboer ikke hadde mulighet til å være der. Syns det var veldig greit å ha henne med, hadde jo være helt alene hvis ikke. Og siden hun hadde gjort dette 4 gang før var det godt å vite at hun visste hva som kom til å skje. Men ville ikke hatt henne med om samboer hadde vært med meg, og det skal han jo heldigvis denne gangen!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 jeg skal ha med både mamma og sambo jeg.. men sambo skal være i førstesetet.. for å si det sånn.. men d er veldig godt å ha med en ekstra, for da er d noen der om sambo må på do.. d er mulig fødselen tar lang tid og.. da kan d hende pappan trenger en pause.. godt med en stand in.. jeg fødte uten mamma første gang for 22 mnd siden.. ville prøve selv først,.. men vi spurte om mamma ville være med denne gangen for jeg viste hun hadde lyst til å være med på en fødsel.. og d blir jo et spessielt bånd når man er med på barnets fødsel.. nå har vi et godt forhold til mamma begge to da.. vi bor i genrasjonsbolig.. mamma i underetasjen..og hun er ikke belærende eller noe sånt.. så derfor vil d gå bra for vår del.. at mamma kommer til å se meg naken bryr jeg meg ikke noe om.. mamma har sett meg naken mange ganger og visa versa.. vi er ikke sjenerte her i gården nei.. hehe.. men d er godt du klarte å si nei, siden dere føler d ikke er riktig å ha hu med..
scirpus Skrevet 1. februar 2007 #21 Skrevet 1. februar 2007 NEI!! Det er absolutt noe som bare er for deg, mannen din og det lille barnet som blir født. Din mor burde skjønne det.
2 boys & now pink Skrevet 1. februar 2007 #22 Skrevet 1. februar 2007 Jeg hadde mamma med sist, og vil helst ha henne med denne gangen og. Men hun skal passe guttungen, så mannen får klare seg selv der inne...
ejiec++ Skrevet 1. februar 2007 #23 Skrevet 1. februar 2007 jeg ville IKKE hatt med mamma. Samboer skal være med, og bare han. Spurte mamma for litt siden om hun ville hatt med sin egen mor, og hun svarte nei - overhodet ikke så vi er ganske enige der :-) Siden jeg har termin i morgen kommer mamma hit (bor to timer unna) i morgen og blir her i helgen, men det er fordi hun vil være her hos vår første datter hvis noe skjer.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 1. februar 2007 #24 Skrevet 1. februar 2007 Da jeg fikk 1.mann var mannen min og mamma med. Mamma var med hele tiden frem til jeg fikk pressrier, men da selve fødselen fant sted gikk hun ut på gangen slik at vi fikk være alene. Etter det hele var overstått kom hun igjen og hilste på barnebarnet sitt:) Synes det var helt greit- men vet ikke om jeg ville hatt henne der i det pressa ungen ut.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #25 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er 31- men selv når jeg fødte som 19 pring første gangen ville jeg ikke ha med henne. Hun gjorde hva hun kunne for å bli delaktig, men jeg har aldri hatt noe godt forhold til henne og hun er antagelig den minst aktuelle personen for MEG. Jeg prøver å se for meg hvem jeg skulle hatt med utenom/ i tillegg til pappaen; kanskje mammaen HANS eller søstern hans? Eller mormoren min. Ei venninne eller noe. Moren min innbiller seg hun er selvskreven i enhver "dramatisk" situasjon, men jeg sier: Nå har jeg gått et helt svangerskap uten at hun har brydd seg et minutt om hvordan jeg eller babyen i magen har det- da kan hun pokker meg la meg klare oppløpet og målstreken alene (uten henne) også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå