hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Maten (snitter) koster kr 3500,- vi blir 16 stykker, og jeg har beregnet SVÆRT SVÆRT mye mat. (skal ha etterpålag med rester på mandag). Bordpynt ca kr 2000,- for blomsterdekorasjoner, lys og noen spesielle fuker til å legge oppå den hvite. Kake som vi bestiller kr 550,- og resten får jeg av andre. + at jeg baker en sjokoladekake selv. (totalt 7 kaker) Brus koster jo det det koster liksom.. Så totalt kommer det nok på kr 7000,- (skal også kjøpe noen andre blomster og sånt til å pynte opp eller hjemme). Dette blir jo mye penger så gave gir vi ikke.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Dåp koster ja! Men 7 kaker til 16 stk er vel i det meste laget. Er jo nesten 1 kake på to pers det jo! Vi skal ha 5 kaker på 26 styk og tror det holder. Blir nok på en rundt 8000, men det er med gave på 1700 da. Syns hun skal få et minne fra foreldrene sine også på dåpsdagen sin:-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg tror vi brukte bare rundt 4000kr for noen år siden når vi døpte gutten vår. Da kosta snitter 2500kr (på 27 pers- og da var det masse igjen) 200kr for bordpynt (blomster ++) leie av lokale 200kr og resten var kaffe og brus. kaker fikk vi fam til å lage og dåpskaken fikk vi av fadderene. Blir vel noe av det samme denne gang, bortsett fra at vi tenkte å gå for hjemmelaget koltbord... trenger ikke bli dyrere/like dyrt som snittene sist gang.
Olene Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Dåpen vår blir dyr!:/ Har brukt 5700 kr på mat (30 pers). 500 kr på bildekake (de 4 andre kakene blir bakt av fam) 250 kr på utstyr til å lage bordkort 300 kr på roser, grønt og oasis (lager dekorasjonene selv) 500 kr på bordpynt (kontrast duker, lysestaker, lys, servietter) Brus, kaffe og frukt har vi ikke kjøpt enda, det blir noen hundrelapper der óg. Vi skal ha besøket hjemme, så på lokale har vi ingen utgifter. Heldigvis går det an å holde flotte besøk til en mye billigere penge..tror vi går for den løsningen neste gang;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå