Gjest Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Hei ! Er det noen av dere her inne som har tatt forstervannsprøve? Hvordan var det ? Vurdere nemlig å prøve på nr 2 ,. -men redd for komplikasjoner ,men er jo redd sprøyter og leger også så er det ikke det ene er det det andre ;O) Mvh
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Vi fikk tilbud om det på våre to siste, men avstod pga følte at risikoen var for stor i forhold til å miste fosteret. Tok i mot tilbud om blodprøve samt tidlig ultralyd, og følte oss da veldig sikre.
Babyonboard ;-) Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Det virker som at det for det meste tas duo test nå, og fostervannsprøve hvis det er nødvendig... Sånn fikk ihvertfall jeg forklart det. Snakk med fastlegen din om det du :-) Duo test er en blodprøve og utvidet ultralyd rundt uke 12 (OBS! Veldig nøye med tidspunkt, husker ikke nøyaktig...)
Ronja65 Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Jeg tok fostervannsprøve da jeg ventet nr 4.... For meg så var det et riktig beslutt...Dessverre så kommer ofte svaret veldig seint. Jeg fikk først svar i uke 18. Svarene kommer fra uke 17-19. Tror det for meg, hadde vært vanskelig med en abort, så seint i svangerskapet. Men da hadde jeg i hvertfall vært forberedt på det som kom. Du får det meste forklart på gjenestisk veiledning, som vi alle må innom, før eventuelle prøver tas. Lykke til
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Jeg syntes det var kjempevanskelig når jeg først fikk muligheten og klarte ikke ta fostervannsprøve. Det var fordi vi uansett resultat hadde bært fram barnet, og jeg ønsket ikke å risikere å provosere frem en abort. Men vi valgte duotest og det var helt supert. Var superlettet når resultatet kom, og følte oss temmelig sikre på at det skulle gå bra til slutt, hvilket det også gjorde:-) I dag har vi er frisk og skjønn jente hos oss:-))
Gla-mor Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Var veldig sikker på at vi skulle ta fostervannsprøve, samt abort dersom noe var veldig galt. Fikk vite på tidlig ultralyd at alt var normalt, men tok FVP likevel. Duo-test var heller ikke tilbud på det sykehuset som jeg hører til. Var litt ekkelt med stikket, men det var fort gjort, ikke verre enn en blodprøve. Var selvfølgelig kjemperedd for at det skulle gå galt med et normalt foster, så jeg lå på sofaen i flere dager etterpå........ Tenkte mye på om vi hadde kapasitet til å ta oss av et funksjonshemmet barn, spesielt siden vi var så "gamle". Var veldig glad for svaret vi fikk (selv om det kom sent... i uke 19). Har jo en nydelig aldeles skjønn gutt på 6 mnd som sover så søtt! Føler oss priviligert!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå