Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 hei! her i gården sliter vi skikkelig nå. Jenta er 6 mnd og begynte med fast føde for en drøy mnd siden, pga at hun er ganske lita. Hun har alltid hatt puppenekteperioder, men har tatt flaske.. nå har det plutslig blitt helt ekstremt, hun nekter pupp og flaske og alt som heter drikke hele dagen, ikke så mye som en slurk, er ikke interessert i å prøve engang!! ammer godt 2-3 ganger om natta... Er utrolig bekymret for henne! Er det noen som vet om dette er nok veske? på dagtid spiser hun grøt av ca 70ml mm to ganger, og fruktmos to ganger; ca 1-2 beger a 100ml daglig.
snull Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Har du prøvd med tutkopp, vanlig kopp eller glass ?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 har prøvd glass, flaske, tutekopp med og uten den sugesperrra, sugerør, imsdalflaske...you name it.. prøvd absolutt alt tror jeg... eller kanskje du har flere ideer?
martina85-på OVERTID!!! Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 det er viktig du tilsetter mer veske i maten slik at hun får noe veske.. spiser hun supper f.eks??
snull Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 huffda, har vært der vi også ;-) ! Du kan jo kanskje gi henne vann på skje til grøten/middagen eller vha sprøyte..., blir jo ikke så mye da, men snuppa her drikker ikke mer enn 20-30 ml fra flaske eller tutkopp til måltidene. Litt er jo bedre enn ingenting da Kan jo sette litt smak på vannet med en eple/pærebit oppi...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 spiser kun frukt/grøt, har ikke begynt med annen mat enda da magen hennes seagerer sånn på ting. Sitter og prøver å lure i henne litt vann med eplejuice nå, men er visst hæsslig ser det ut som.. Hun gir ikke uttrykk for at hun er tørst heller? Skulle tro hun ville være misfornøyd om hun fikk for lite? eller?
snull Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Hvis det er noen trøst, så må jeg også lirke og lure litt..., og det blir mange små slurker. Hvis hun har 4-5 tissebleier i døgnet, så får hun nok væske. Husk at det jo er væske i grøten og frukten hun får da. Og jeg tror nok at hvis hun hadde vært tørst så hadde hun nok drukket når hun ble tilbydd. Fortsett bare å tilby ofte, så skal du se at det går seg til Lykke til
snull Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Leste først nå at du ammer henne 2-3 ganger om natten...., så da tror jeg ikke du skal bekymre deg for om hun får i seg nok væske.... Det er den totale væskemengen i døgnet som teller
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Hvis hun ikke drikker noe i tillegg til ammingen på natten, får hun mest sannsynlig litt lite. Prøvd å gi på flaske?
snull Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 har du foresten prøvd sånn vannflaske(imsdal) med tut på? Vet det er noen babyer/barn som synes disse er supre
snull Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Ser du får HELT forskjellig svar her, så det hjelper deg vel ikke så mye ;-( Men hvis jeg tenker rett nå...., så får hun nok minimum 150 ml ved hver nattamming...., så da 450 ml mm på natten, itillegg til 140 ml mm(grøt) på dagen.. Da er vi på ca 6 dl mm, og der er ikke ille!!! I tillegg får hun frukt som det også er væske i, samt noen få slurker vann i ny og ne! Tror ikke du trenger bekymre deg, men bare fortsett å tilby vann du
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 når du sier det sånn så høres det faktisk ikke så værst ut nei!! Og frukta må jo også virke ganske leskende skulle en tro? Da skal jeg prøve å slutte å bekymre meg, så går det seg forhåpentligvis til snart!! Takk for hjelpa!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå