Gå til innhold

"Rettsak?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor er sjansene for at barnefaren får hovudansvaret ved rettsak? Noen som har erfaring med prosedyren? Nekter å la meg flytte og truer derfor med rettsak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet da? Kjenner en som gikk til sak mot moren, fordi hun ville flytte. (barnet gikk på skole) Hun fikk ikke ta med seg barnet.

Om barnet er lite, tror jeg nok moren har en langt større sjanse til å få hovedomsorgen. Så lenge hun er skikket vel å merke...

Skrevet

Barnet er 10 mnd. Og selvsagt en selvfølge at moren er skikket. :) Hadde barnet begynt på skole hadde jeg ikke vurdert å flytte, da er man såpass knyttet til vennene og området.

Skrevet

I rettsaken mellom meg og eksen la sakkyndig vekt på at minstemann var under året og at barn, i følge han, under 2 år ikke bør fjernes fra mor. Men hadde han da vært eldre enn det kunne utfallet blitt annerledes fordi vi ble regnet som like egnet som omsorgspersoner. Og i vårt tilfelle hadde faren stabil økonomi, fast jobb, stort hus + stor familie som støttet han. Mens jeg ikke hadde noen av disse tingene. Hadde bare meg selv og min omsorgsevne. Så det er ingen selvfølge å vinne en slik sak bare fordi en er mor. Men når barnet er så liten som ditt da bør du være ganske sikker på å vinne en sånn sak. Med mindre den kommer inn under de nye flyttereglene. Men de kjenner jeg ikke til .

Skrevet

Da blir det ingen rettsak, han trodde vi kom til å bli enige :) Hjalp å sette seg ned å prate litt.

Skrevet

Eksen min truet også med rettsak i perioder- og jeg ble like satt ut hver gang. Men dersom du har bestemt deg så stol på deg selv og gjennomfør flyttingen!

Det gjorde jeg, og i dag samarbeider vi rimeli greit- og barnet bor hos meg.

Skrevet

Godt å høre Pim&Pam!! :) Tror nok flyttingen blir gjennomført. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...