elly belly Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 For dere som har kommet såpass langt og har fått konstantert kjønn på ultralyd... har kvalme og oppkast vært synonymt med at dere får jenter? Jeg er i min 13. uke og har vært kvalm siden jul og sliter så fælt med dette. Hører mange sier at "da får du nok jente", men er dette gamle myter? Takknemlig for svar og ønsker dere lykke til videre! )
Mamman til M&E Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Min søster har tre gutter og var så kvalm med alle tre at hun ikke klarte å holde på maten, kastet opp i 3 mnd......Ei venninne var ikke kvalm i det hele og hun fikk jente.......så tror ikke det nei! :-)
2 gutter og 1 jente Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 jeg kasta opp som bare det i laaaang tid, og inni meg bor det en gutt!
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Aldri hørt, og uansett så stemmer det ikke på meg. Gravid med jente nr 3 nå, og har ikke vær kvalm en eneste dag!!
pinglo Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt,er i uke 32 nå. Og jeg venter ei lita/stor jente.
2 boys & now pink Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Beklager... Med førstemann: Kastet opp de fem første og den siste måneden. Masse kvalm og masse svimmel. GUTT! Denne gang, kastet opp 1 dag, og vært kvalm 2 dager. GUTT
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Jeg tipper det er like riktig som den ringtesten enkelte sverger til, og formen på magen ;-)
Yellowgoldfish Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Jeg fikk en gutt sist - var kun kvalm i 2-3 uker. Nå hadde jeg en forferdelig 3 månders kvalme og får en jente. Jeg spurte om dette når jeg var på UL. og Min lege på Rikshospitalet sa at det var vanlig at når man får jente kan en del kvinner ble mer kvalme enn med gutter pga voldsom mengde kvinnelige hormoner. Hun sa dette var en kjent ting, men at det ikke batyr at man ikke er kvalm med gutt eller at kvinner som venter jente nødvendigvis er kvalm i det hele tatt. SÅ - det er nok ikke noen regel for det, og du må vente til UL i uk e18. Lykke til!
Frk. Vable Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Var ikke kvalm første gangen, da var det jente. Har vært kvalm nå, og det blir gutt! Men det er nok litt individuelt også...
m@rie82 Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 hei! jeg har ikke vært sånn spesielt kvalm, men heller uvel vil jeg si. har ikke kastet opp eller noe. uvelheten gikk også fosåvidt fort over. jeg venter jente (bekreftet på 2 ul etter den ordinære).
Bergene Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Min søster hadde ekstrem sv kvalme, fikk gutt. Jeg har ikke vært så veldig kvalm, venter jente. Tror mok ikke det har noe å si.
cec26 Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Nei, det har desverre ikke noe å si... med førstemann så var jeg ikke kvalm i hele tatt... et ble en gutt... nå med andre mann så har jeg spydd i hele svangerskapet.... vært myedårlig.... og venter igjen en liten gutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå