Gå til innhold

Tannframbrudd og søvn (samme som på juniklubben).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi oppdaget den føste tanna på vår 7 måneder gamle sønn i går. Mest av alt så HØRTE vi den! :-) Han lekte nemlig med ei spiseskje, og så hørte vi fine klirrelyder som måtte være tegn på noe hardt!

Vel... gutten har sovet kun to små halvtimes-dupper i går, og det samme i dag. I natt var han halvvåken fra jeg la meg, og til halv ett. Ikke noe skriking eller sutring, bare grynting og snøfting. Likevel får jeg ikke sove når han er våken.

På dagtid har det ikke vært noe sutring, ei heller noe feber. Jeg lurer på om den dårlige søvnen (dvs. LITE soving) har en sammenheng med tannframbruddet? Noen andre som hadde det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må legge til at han også spiste lite av fast føde i går. Men puppen ville han ha mye av.

Skrevet

Når lillegutt her har fått tenner har han også vært veeeeldig glad i puppen og ikke så lysten på grøt o.l.

Når det gjelder søvn og allmentilstanden ellers , tror jeg nok vi foreløpig har slept lett unna. Ikke merket noe spesielt. Men vet det er mange barn som plages ved tanngjennombrudd og som sover dårlig på natta. Veldig forskjellig fra barn til barn

Skrevet

gratulerer med første tann!!

her har det også vært masse masse pupp!

og når det gjelder søvn har det gått fullstendig i stå dagene før.på de 2 første han fikk var han helt krakilsk enkelte dager, og måtte gi paracet. det hjalp.

andre gangen han fikk 2 tenner (2 dagers mellomrom) skjønte jeg det på at han sov dårligere noen dager.. siklinga starta han med en god stund før det igjen.

så ja! vi har merket det godt på søvnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...