Gå til innhold

Oppmuntringer.......EN GLAD TRÅD.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro på skolen til min stesønn for å levere noen papirer og tok meg selvfølgelig tid til å gå innom klassen hans.

En haug av jenter og gutter i klassen samler seg nysgjerrig rundt meg (da høygravid) og lurer på hvem jeg er?

Er det mamman din..............?

Litt senere da vi går mot bilen sier stesønn til meg "Jeg pleier bare å si ja jeg når de lurer på om du er mamman min, du er jo på en måte det"

Flere som har noen glade meldinger her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. det var ihvertfall en smilehistorie!

Som regel sier de her at jeg er "kjæresten til pappa".

Ellers så sa minstesnuppa rett før sommeren, et par mnd før hun fylte 5.

"Jeg er heldig jeg. Jeg har en pappa, en mamma, en storebror.. farmor og farfar, mormor og morfar.. og så har jeg en **** (meg), og det er det ikke alle som har".

:-)

Skrevet

Stedøtrene mine kaller meg for verdens beste stemor, det varmer det! Den eldste kommer til meg for å prate om ting som er for vanskelig å ta opp med mor og far, det gjør meg også veldig glad og stolt!

Hipp hurra for skjønne stebarn!! :o)

Skrevet

Stesønnen min er en herlig fyr, og smelter alle som er rundt han med å bare være seg selv:)

han sier klart fra at han har verdens beste mamma og pappa, og verdens bese xx (meg ) og yy (stefar). Så hans uforbeholdne kjærlighet har vi alle sammen. Forøvrig snakker han stadig vekk med foreldrene mine på telefon, og synes de er FRYKTELIG snille.

Og da han fikk vite at han skulle bli storebror ville han straks fortelle lærern sin det, han er stor helt og viktig i livet hans.

I det hele tatt er det skjelden noe negativt med å ha han her:))

Skrevet
:) ikke bare jeg som har verdens søteste stebarn, ser jeg! Hadde en episode med eldstejenta her for en stund siden, da hun var 5. Må nevne at vi hadde hatt en skikkelig alvorsprat tidligere på ettermiddagen angående noe som jeg nå ikke huske hva var. Jeg skulle inn til henne og si god natt, men kunne ikke finne henne noe sted. Plutselig hopper hun frem fra bak skapet og brøler BØØØH, hvorpå jeg nesten besvimte fordi jeg skvatt så mye. Da vi hadde ledd masse og hun lå i senga, sa jeg "jeg er fryktelig glad i deg selv om du nesten skremte vettet av meg", hvorpå hun sa: "og jeg er kjempeglad i deg også selv om du kjefter på meg av og til".. Tror ikke hun vet hvor glad jeg ble for å høre det :)
Skrevet

hehe, det minner meg om en gang jeg hadde kjefta skikkelig på junior, og da jeg la han på kvelden, spurte jeg om han syntes jeg var streng. Han tenkte seg litt om, så sa han "ja, av og til, men det er sikkert det bedte for meg og pappa"... Er litt streng med faren også tror jeg, hehe;)

Skrevet

Hihi.. så søte innlegg. Blir helt fnisete her jeg!!

Det er så godt med en glad tråd - jeg klikka litt i en annen her i sted.. ja, ja.. :-)

Jeg er fornøyd med rollen min jeg. I morgen ettermiddag er det bare meg og ungene her, da faren deres har en jobbgreie. Blir koselig det!

Skjønne unger, skjønn mann og en glad og fornøyd meg.. det er et godt liv det!!

:-)

Skrevet

Hehehe, klok liten kar du har til stesønn, Bassa :) Når har du termin, forresten?

Skrevet

Stebarna her er heldige og de blir garanter flotte barn med slik innstilling og kjærlighet som dere har. Flotte mennesker er dere.

Skrevet

hehe, ja, han er en fin kar:) Terminen er 19. august, så blir spennende å se hvordan dette går...

Skrevet

Ja, jeg har en glad melding..

Jeg er stemor til en nydelig jente på 4år.

Ved middagsbordet snakket jeg og pappaen hennes om hva som skjer til høsten av div.. Jeg har kommet inn på skole i Halden(vi bor i Oslo) og om jeg får bhgplass til Mina så flytter vi ned dit. Så kommer vi hjem i helger.

Da kom det fra stedattern min: Jeg skal bo med deg og Mina i Halden jeg.. Hva med pappa da spurte jeg.. Han kan bo her han.. Vi kommer hjem å besøker deg sa hun og så på pappaen sin.. Hva med mammaen din da sa jeg til henne.. Tror du ikke hun bli lei seg om du skal flytte med oss til Halden..? Nei, da sa hun. jeg skal bo i halden med dere jeg..

Det er en veldig tilitserklæring hun kom det der ja. Jeg ble sammen med pappaen hennes da hun var 1år, så hun har kjent med veldig lenge. Fikk litt tårer i øynene jeg.. Å som jeg er glad i deg tuttemor:)

Skrevet

Synes det er veldig "sjarmerende" å se hvordan stemødrene fryyder seg over at barna liker seg bedre hos dem enn hos sin mor..

og det med at barna kommer med vanskelige ting til stemor fremfor sine foreldre...sånn burde det ikke være! du bør liksom ikke være glad for det er slik!

æsj jeg gir meg med dette forumet!! Irriterer meg grønn over stemødrene her inne!!! Sier ikke jeg ville blitt en perfekt stemor..! men ville heller ALDRI valgt det!

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror jeg dytter denne tråden opp jeg... Herlig inspirerende og oppmuntrende!

Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg aldri blir en perfekt stemor. heldigvis:) Og gutten trives akkurat like godt både hos mamma og hos oss. Ikke pga meg, men fordi han elsker begge sine foreldre, og de elsker han. At jeg forsøker å gjøre mitt for å gjøre samværet med han så godt og fint som mulig, det handler ikke om å skulle være "mor", men omsorgsperson.

Men steforeldre trenger også bekreftelse på at det de gjør er bra, for mange legger både tid og penger/ressurser ned i barn som ikke er deres egne. Ja, jeg fryder meg over at gutten trives hos oss, klart det! Det betyr jo at den jobben min mann og jeg gjør for å skape en trygg ramme og et trygt nr 2 hjem for han faktisk funker! Men jeg er også veldig glad for at han fryder seg over at han skal hjem til mamma igjen også. Det betyr at han har en god mor, og et godt hjem der også. Og det er det beste vi kan tilby han!

Jeg er ikke hans mamma, men jeg må nesten få lov til å være glad i han som er en så stor og viktig del av vårt liv. Heldigvis trenger barn mange som elsker dem:)

Skrevet

Sønnen min var baby da faren flyttet og det var mye ham og meg de første årene. Tok jo tid før han kunne være lenge av gangen hos faren. Da han var 3 møtte jeg en flott mann, etter et drøyt halvår møtte han sønnen min for første gang. Vi tok det veldig rolig til å begynne med, men et år etter at vi hadde møtt hverandre skjønte vi at dette var alvor. Jeg lurte veldig på hvordan 4-åringen kom til å reagere på det. En dag sa han selv "Mamma, du og jeg er jo egentlig en veldig liten familie. Kan ikke vi flytte sammen med X da, så blir vi en ordentlig familie vi også". Han løste altså hele situasjonen selv og det fikk han masse ros for i talene våre da vi giftet oss i oktober. Nå tror han at det var han som bestemte at vi skulle bli samobere og det er jo ganske søtt :-)

Skrevet

He he så søtt, utrolig hvor godt det er for barn å få følelsen av at de er med å bidrar.

Skrevet

Ja, den har jeg også hørt..... "jeg har en mamma, en pappa og en ***** (meg)..... Søtt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...