Gå til innhold

slemt av meg? håper på mange svar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

far til mitt barn er med barnet en til to ganger i løpet av 14dager nå. Dette fordi barnets rutiner blir ødelagt hver gang faren har vært her. Faren har brukt å komme på kveldstid, men nå sier eg at det er uaktuelt pga da vil ikke barnet legge seg på kvelden, bare skriker og er rett og slett ikke seg selv... Barnet vil ikke da falle til ro hvis ikke eg er der hele tiden, at han får sove på meg. Og når jeg legger barnet fra meg og barnet gløtter med øynene og ser at jeg ikke er der lengre blir det rabalder, da er det skriking for full hals.. Det virker som han er redd for at jeg skal reise fra ham. Han er bare 5mnd gammel!! Så nå hvis far skal treffe barnet må det skje på dagtid, da er jo far på jobb.. Ettermiddagen har som regel jeg ting som skjer. når jeg kan så kan ikke far..

Er det jeg som skal tilpasse meg eller er det han?

Det som ikke er noe særlig er at hver gang han er med oss på noe så leker han superpappa og skal vise frem barnet til alle, som om det er han som er skyld i at barnet er så snill og har det bra... (veldig rolig barn, snill og blid) Han kjenner jo ikke barnet engang..

Han vil også ha tilsendt bilder av barnet, fra begivenheter jeg har hatt med barnet... Vil ikke sende til ham, er det stygt av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier at på ettermiddagen har du ting som skjer, det er jo greit det, MEN hvis dere vil få til samvær må begge gi og ta litt for å ordne en løsning som passer alle parter. En-to ganger i løpet av 14 dager er jo ikke mye, du burde være glad for at faren faktisk vil ha samvær og ikke driter i barnet.

Ang. å sende bilder syns jeg ikke han har rett på noenting hvis ikke han tar de selv :)

Skrevet

Hva med at han treffer barnet på dagtid i helgene da?? For han jobber vel ikke da også??

Synes du bør ta kontakt med et familievernkontor, og få hjelp til å sette opp en fast avtale.

Bilder kan han ta selv når han er sammen med barnet!!!!

Skrevet

Du "må" vel ikke absolutt gjøre ting hver ettermiddag vel?.... Jeg synes ikke du kan kreve at far skal måtte være vekke fra jobb for å treffe barnet. Da ville han mistet den jobben rimelig raskt i så fall.

Jeg skjønner godt at du setter foten ned når det gjelder kveldstid. Det vil være problematisk for mange når barna er så små. Men du burde være litt mer fleksibel ift ettermiddag. Begge to må tilpasse seg.

At han leker superpappa ville jeg bare trukket på skuldrene av. Skjønner det kan være et irritasjonsmoment. Men prøv å se på det som at han er bare en stolt pappa som vil vise frem barnet sitt. Det er jo faktisk et kompliment til deg at han er så stolt av babyen deres :-)

Når det gjelder bilder så burde han selv være tilstede på de anledningene som er så viktig at det er naturlig for han å ta bilder. Andre anledninger er en privat ting for deg, og ikke noe han har noe med å kreve å få bilder fra. Men om han ikke har noe godt kamera så skader det vel ikke om han får noen bilder innimellom som viser utviklingen til barnet.

Skrevet

Dere bør vel tilpasse dere begge to.

Han kan jo komme en ettermiddag i uken, noe som betyr at du må gi fra deg nole av det du driver med, men har er jo tross alt i arbeid...

Og dagtid på helg?

Skrevet

Synes at tilpassinga skal skje fra begge sider!

Noen ganger passer det for han, og ikkje deg, og omvendt, og da bør begge av og til gi avkall så ungen kan få mest mulig samvær med begge foreldre!

Visst barnet ikkje vil falle til ro når far er der, bør dere kanskje prøve få til mer samvær enn ett par ganger på fjorten dager!

Men som de sier her, ka med dagtid i helgene?

Ellers, så har han ikkje krav på bilder fra begivenheter med deg og barnet, men er jo kjekt for han å ha noen bilder da!

Uansett bra han vil stille opp, og flott om dere begge prøver :)

Lykke til!

Skrevet

Tilpasning må skje fra begge parter.

Bilder som blir tatt i spesielle situasjoner hvor han ikke kan delta, synes jeg er greit å dele på. Her har den ene tatt masse bilder i ulike sammenhenger, og tar et dobbelt kopisett. Start det gode samarbeidet allerede nå, så får dere en unge som er glad for begge sine foreldre:-)

Skrevet

Kreve at han skal ta fri fra jobb kan du vel ikke seriøst mene at du tenker på?

Er jo det samme som å si at du ikke vil han skal ha samvær.

Velg ettermiddager hvor han kan komme rett fra jobb, spise middag sammen med dere og ta kveldsstellet.. Så kan du legge barnet.

Du får nok ofre litt av disse ettermiddagsaktivitetene hvis du vil at han skal ha noe som helst kontakt med barnet.

Alternativet er helgene.

Skrevet

Far kan vel komme hver lørdag og søndag på dagen vel? Han jobber vel ikke da om han jobber hver dag fra man-fre.

Vis barnet ikke greier å falle til ro uten å se deg 24\7 så har du en krevende tid forran deg. Barnet har godt av å være rundt andre personer uten at mor må være tilstede hele tiden. Hva skjer når barnet nærmer seg året å fremdeles må ha deg i sidesynet døgnet rundt? Da har jo barnet blitt så stor at samvær med far begynner å bli aktuelt(uten at mor er tilstede) Hadde heller tatt den prosessen nå mens barnet var lite enn å vente med det.

Spørsmålet om hvem som skal tilpasse seg hvem så mener jeg svaret er at dere må tilpasse dere hverandre på tur og orden.

At han leker superpappa å vil vise frem barnet er jo kjempepositivt. Han gjør så godt han kan, å klart han er stolt av ungen sin.

Å ja jeg synes det er stygt av deg å ikke sende bilder av barnet til far om han ønsker det. Skjønner ikke at du ikke vil dele dette med pappaen til barnet ditt.

Du er heldig som har en eks som i det hele tatt gidder å bry seg så mye som han gjør.

Selv om jeg nå leste din side av saken så er jeg faktisk ikke enig med deg. Synes det er virker som om du vil ha barnet for deg selv å ser helst til at pappaen holder seg i bakgrunnen med mindre han gjør ting eksagt på din måte.

Vær forsiktig så du ikke presser far bort med måten du ser tingene på. Høres ut som barnet ditt har en pappa som virkelig prøver, å det burde du imøtekomme han på. Er det andre grunner til at far ikke bør han samvær alene med barnet så må du skrive dette i hovedinnlegget for utifra det du skriver nå så virker han som en litt tilbakeholden men kjempepappa.

Skrevet

leste gjennom resten av svarene å skjønner ikke hvorfor så mange ikke vil sende bilder av barnet sitt til pappaen?? Det står ingenting i innlegget hans om han KREVER bilder, men at han VIL ha. Syns det er rart at man mener at far får ta bilder når han har barnet. Når er det denne pappaen har barnet da?? Han ser jo bare barnet hjemme hos mor.

Jeg har alltid sendt pappaen bilder når han har spurt om det, å er glad for at han sender meg bilder hos han og familien hans. Hun har trossalt feira jul borte fra meg to ganger, å trist vis jeg ikke skulle fått noen bilder fra det siden hun ikke var hos meg liksom.

Skrevet

jeg mener at han ikke burde komme på kvelden om barnet ikke "liker" det. for det er jo barnet som har rett til og møte pappa og ikke motsatt.

men at du og han har masse og gjøre på ettermiddagen er ikke det babyen sin skyld. dere burde tilpasse dere sånn at dere har faste dager i uken hvor ingen av dere gjør noe på ettermiddagen.

også burde han jo kunne komme i helgene.

hvorfor i alle dager vil du ikke gi han bilder??

jeg har aldri hatt noe super sammarbeid med pappaen her. og til tider har det vært utrolig kjipt. men bilder har jeg aldri sett noe problem med og sende. han.

om du er redd for at han skal skryte på seg at han er en bedre far en han er så er vel ikke det ditt problem??

det er nok av ting og krangle på når man har barn sammen, om man skal krangle på små ting som bilder så må livet bli fryktelig slitsomt.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg helt forsto hva du mener, MEN slik jeg leser det, så er pappa til barnet hjemme hos deg, og det er da problemet oppstår rundt leggingen. Ser jo ut som at barnet er veldig knyttet til deg, noe som er helt normalt, men det tar ikke lang tid før de "prøver seg" synes jeg. Tror du skal ta hensyn til at barnet trenger dere begge, og at det er fint pappa kommer til dere. Barnet må få tid til å venne seg til situasjonen, og kanskje dere også. Snakk sammen, og bli enige om at dere står "løpet ut" når det gjelder dette med leggingen. MEN jeg må si. Jeg har to barn, som er små, og er alene. OG det er tøft mange ganger, men prøv for din egen skyld og ikke venne barnet til at du må være der, for da er jeg redd du angrer på det senere. Du kommer sikkert ikke til å angre hvis du prøver å sette litt grenser. Du har sikkert lest om å gå inn til barnet, gi det noen minutter (max fem kanskje etter som det er kun fem mnd) og gå inn igjen, så det er trygg på at du er der, og at det er forutsigbart. Jeg har gjort det selv og det funker! :o)

Når det gjelder når dere skal møtes, så er dere vel begge pliktige til å få dette til, slik at barnet har kontakt med dere. Så dere må vel gi og ta litt begge der.

Dette med bilder, det er vel detaljer, så det henger jeg meg ikke opp i. Jeg deler i alle fall bilder med faren, synes det er bare koselig. Tross alt er det barna våre, ikke mine. Men det er ikke alltid like lett alt. :o)

Lykke til!

Skrevet

For meg så ser det nesten ut som om det er deg pappaen kommer for å besøke og ikke barnet.

Jeg vet ikke hva du mener med aktiviteter,men hvis det er husarbeid du mener,så kan du vel gjøre det mens pappaen tar seg av barnet.

Hvis jeg får besøk av pappaen til mitt barn når jeg står midt oppi et husarbeide jeg har begynt på,så gjør jeg meg ferdig med det.

Pappaen til mitt barn sier oxo at jeg kan passe på å gjøre litt nå som han er hos oss og tar seg av barnet.

Er det ikke meningen at fedrene skal ha barnet/barna for at vi mødre skal få litt avlastning?Eller har jeg missforstått hele greia?

Skrevet

Herregud så tragisk å lese..! Du fremstår som en superegoistisk sabotør! Alt skal jo tydeligvis skje på dine premisser her...Om faren bare ser sønnen 1 gang pr uke, og du ikke vil at det skal skje på kvelden, hvor vanskelig er det for deg da å sette av EN ettermiddag i uka slik at far får se sønnen sin...??? Dette er ikke din sak; Du har et ansvar ovenfor din sønn her!! Det er HANS interesser som skal komme først, ikke DINE...!! Så skjerp deg, rett og slett! Og send bilder og tilrettelegg for samvær som begge kan klare, dersom du vil være en GOD mor!

Dessuten er ikke samvær noe far har for å gi MOR avlastning, det er noe han har for sin egen og sitt barns kontakts skyld! Ikke vær så dumme at dere tror dette handler om dere.

Mange her inne ser ut til å tro at de "eier" barna, og så får far innrette seg etter hva de synes de kan strekke seg til av samvær. I've got news for you; en far har like stor foreldrerett som mor dersom han selv ønsker det!. Dersom en normal far skulle ønske 20-30% samvær og det var praktisk gjennomførbart så ville han fått dette i hvilken som helst rettsal, om ikke hele den daglige omsorgen dersom han er bedre skikket enn mor.

Skrevet

Mange forskjellige meninger her, som skrevet til deg på andre sider så ikke ta så mye til deg.... prøv deg litt fram og snakk med pappan, se om dere kommer frem til en ordning:) Alt ordner seg nok tilslutt, bebisen er jo ikke SÅ gammal enda.... Både du og pappan burde møtes halvveis og få til noe sammen, evt faste samværsdager...?

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...