Gå til innhold

Utstansere (scrapping)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha en slik tang for å bruke de?

Er ny jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må du ikke. Det finns massevis av stansere eller puncherer å få kjøpt som du kan stikke ut ved å klemme sammen.

Sjekk f eks her på www.kreativhobby.no

Se under stanseverktøy

Skrevet

Jeg har nå kjøpt en stanse gjennon panduro der det er 6stk forskjellige. Hjerte, stjerne, blomster ++. Koster rundt 170kr tror jeg. Det holder nok en stund :)

Kan kjøpe sånne enkle som du bare trykker sammen, men det koster vel 60-70kr så det blir fort dyrt og så har du bare en liksom.

Skrevet

Det finnes flere ulike stanseverktøy. Du kan feks bruke punch. Det er sånne "klyper" som du presser sammen for å stanse ut. Disse får man i et begrenset utvalg av figurer, men de er fine til å lage enkle ting, kort etc. Fiskars har en del slike.

Man har også stansetenger. De enkleste stanser kun et hull, et hjerte etc. De fleste har brukt slike ifm klippekort i O-løp osv.

For scrapbooking er stanseverktøy med dies veldig populært. Her er det knapt begrensninger på hvilke figurer en kan stanse ut. For disse diesene må man ha spesielle tenger eller sveivemaskiner. Eks Sizzix eller QuicKutz.

Siste nye på stansefronten er digitale stansemaskiner. Da finnes knapt noen begrensninger.

Hva en trenger er avhengig av hvilken bruk stansingen er tenkt til, og hvor mye penger en vil legge i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...