Rokkering Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Lurer litt på hva vi må ta med oss av ting og tang... Mat, mme, bleier osv.?? Trenger ellers gode råd.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Hallo! Har ikke vært på Tenerife med barn ennå (reiser i november!!!!), men har vært der mange ganger uten barn. Var på Mallorca i fjor med en på 3 måneder og dette er hva vi snappet opp når det gjelder hva som trengs å ta med og ikke; Bleier: Vi kjøpte noe som heter Dodots, det er den spanske utgaven av Pampers, de var litt dyrere enn de andre merkene, men i gjengjeld var de mye bedre i kvalitet. De selges som regel i de litt større matvarebutikkene. Ikke kjøp bleier i supermercadoen tilknyttet hotellet/leilighetene, da blie du fort blakk... Prøv f.eks supermarkedkjedene SYP, Mercadona, Caprabo, EuroSpar. MME: Vi bruker NAN her hjemme, og fant ut at i Spania heter det samme Nativa, de har både 1 og 2 som vi har her hjemme. De selges i bokser på 400 og 900g. Prisen er ganske lik som her hjemme. Mat: Nå trengte ikke vi å kjøpe mat, siden Henrik bare var 3 mnd, men jeg minns å huske at de hadde nestlè i nesten alle butikkene der nede, det var også et spansk merke jeg ikke husker navnet på. Jeg kjøpte noen juiceflasker fra 4 mnd for at han skulle få noe annet å drikke i varmen i tilegg til vann og det gikk ned på høykant! Vil også anbefale å ta med Zalo, syntes ikke jeg fikk flaskene ordentlig rene, men det kan også være innbildning. Jeg hadde også med opptørkhåndkle, kjøkkenklut og oppvaskbørste til å vaske flaskene med. Men vi hadde med altfor mye klær til lillegutt.... Kjøp heller litt håndvaskemiddel og skyll opp tøyet hvis det blir møkkete, det tørker på null komma nix i varmen alikevel.. Kjøpte et flytende vaskemiddel som heter Norit (blå flaske med et lam på), mild og veldig lett å skylle ut.. Håper dette var til litt hjelp, det er i allefall de erfaringer vi gjorde oss når vi var i Spania!!! GOD TUR!!!!
Rokkering Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2007 tusen takk for gode råd. Nå gjenstår bare pakkingen her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå