Gå til innhold

Tenerife... noen som har vært der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva vi må ta med oss av ting og tang... Mat, mme, bleier osv.?? Trenger ellers gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo!

Har ikke vært på Tenerife med barn ennå (reiser i november!!!!), men har vært der mange ganger uten barn. Var på Mallorca i fjor med en på 3 måneder og dette er hva vi snappet opp når det gjelder hva som trengs å ta med og ikke;

Bleier: Vi kjøpte noe som heter Dodots, det er den spanske utgaven av Pampers, de var litt dyrere enn de andre merkene, men i gjengjeld var de mye bedre i kvalitet. De selges som regel i de litt større matvarebutikkene. Ikke kjøp bleier i supermercadoen tilknyttet hotellet/leilighetene, da blie du fort blakk... Prøv f.eks supermarkedkjedene SYP, Mercadona, Caprabo, EuroSpar.

MME: Vi bruker NAN her hjemme, og fant ut at i Spania heter det samme Nativa, de har både 1 og 2 som vi har her hjemme. De selges i bokser på 400 og 900g. Prisen er ganske lik som her hjemme.

Mat: Nå trengte ikke vi å kjøpe mat, siden Henrik bare var 3 mnd, men jeg minns å huske at de hadde nestlè i nesten alle butikkene der nede, det var også et spansk merke jeg ikke husker navnet på. Jeg kjøpte noen juiceflasker fra 4 mnd for at han skulle få noe annet å drikke i varmen i tilegg til vann og det gikk ned på høykant!

Vil også anbefale å ta med Zalo, syntes ikke jeg fikk flaskene ordentlig rene, men det kan også være innbildning. Jeg hadde også med opptørkhåndkle, kjøkkenklut og oppvaskbørste til å vaske flaskene med. Men vi hadde med altfor mye klær til lillegutt.... Kjøp heller litt håndvaskemiddel og skyll opp tøyet hvis det blir møkkete, det tørker på null komma nix i varmen alikevel.. Kjøpte et flytende vaskemiddel som heter Norit (blå flaske med et lam på), mild og veldig lett å skylle ut..

Håper dette var til litt hjelp, det er i allefall de erfaringer vi gjorde oss når vi var i Spania!!!

GOD TUR!!!!

Skrevet

tusen takk for gode råd. Nå gjenstår bare pakkingen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...